Daniel Ricciardo se nechce nechat vodit za nos statistikou Nica Hülkenberga, který ve své kariéře nikdy nedosáhl na pódium. I přes tento neúspěch jej považuje za velmi rychlého jezdce.
Hülkenberg, jenž v roce 2015 vyhrál vytrvalostní závod v Le Mans, je považován za jednoho z nejlepších jezdců na roštu. Za nejrychlejšího týmového pilota ve své kariéře jej tento týden označil například Sergio Pérez. Na pódium se mu nicméně ve 156 velkých cenách nepodařilo vystoupat ani jednou.
Ricciardo, jenž to za pět let svého působení ve Formuli 1 dokázal již 29krát a 7krát závod dokonce vyhrál, s ním letos vytvoří jezdeckou dvojici. A jak Němce hodnotí? "Rozhodně si při přestupu k Renaultu s sebou beru hodně úspěchů a budu je považovat za důvod k sebevědomí. A budu to kvůli Nica také potřebovat. Myslím, že všichni v F1 vědí, jakým je kalibrem," odpovídá.
"Z vnějšku si můžete myslet, že odjel 200 závodů nebo kolik a nemá jediné pódium, ale všichni víme, že není jezdcem takové úrovně. Všechno to si s sebou budu muset donést nejen proto, abych jej porážel, ale také kvůli tomu, abych týmu rychle pomohl k pokroku," pokračuje australský pilot.
Vzpomínka na jedinečné vítězství v Monte CarluLoni se Ricciardovi i přes čestné problémy se spolehlivostí svého Red Bullu podařilo vyhrát Velkou cenu Monaka, čehož si hodně cení: "Monako si podržím navždy, protože následky po něm byly ty největší, jaké jsem zažil. Když jsem se vracel zpět do motorhomu v ten den, absolvoval všechny ty rozhovory s novináři, všechny zkrátka viděl... bylo to naplňující a dostalo se mi ovací ve stoje."
"Byl jsem tak hrdý na to, že všichni ze mě mají radost. Tento sport dělám pro sebe a až ho jednoho dne přestanu mít rád, tak skončím. Mít takový vliv a učinit radost tolika lidem, to ale bylo skvělé. V tom okamžiku jsem cítil, jako bych to zkrátka nedělal jen pro sebe," vzpomíná Ricciardo.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.