Daniel Ricciardo se nechce nechat vodit za nos statistikou Nica Hülkenberga, který ve své kariéře nikdy nedosáhl na pódium. I přes tento neúspěch jej považuje za velmi rychlého jezdce.
Hülkenberg, jenž v roce 2015 vyhrál vytrvalostní závod v Le Mans, je považován za jednoho z nejlepších jezdců na roštu. Za nejrychlejšího týmového pilota ve své kariéře jej tento týden označil například Sergio Pérez. Na pódium se mu nicméně ve 156 velkých cenách nepodařilo vystoupat ani jednou.
Ricciardo, jenž to za pět let svého působení ve Formuli 1 dokázal již 29krát a 7krát závod dokonce vyhrál, s ním letos vytvoří jezdeckou dvojici. A jak Němce hodnotí? "Rozhodně si při přestupu k Renaultu s sebou beru hodně úspěchů a budu je považovat za důvod k sebevědomí. A budu to kvůli Nica také potřebovat. Myslím, že všichni v F1 vědí, jakým je kalibrem," odpovídá.
"Z vnějšku si můžete myslet, že odjel 200 závodů nebo kolik a nemá jediné pódium, ale všichni víme, že není jezdcem takové úrovně. Všechno to si s sebou budu muset donést nejen proto, abych jej porážel, ale také kvůli tomu, abych týmu rychle pomohl k pokroku," pokračuje australský pilot.
Vzpomínka na jedinečné vítězství v Monte CarluLoni se Ricciardovi i přes čestné problémy se spolehlivostí svého Red Bullu podařilo vyhrát Velkou cenu Monaka, čehož si hodně cení: "Monako si podržím navždy, protože následky po něm byly ty největší, jaké jsem zažil. Když jsem se vracel zpět do motorhomu v ten den, absolvoval všechny ty rozhovory s novináři, všechny zkrátka viděl... bylo to naplňující a dostalo se mi ovací ve stoje."
"Byl jsem tak hrdý na to, že všichni ze mě mají radost. Tento sport dělám pro sebe a až ho jednoho dne přestanu mít rád, tak skončím. Mít takový vliv a učinit radost tolika lidem, to ale bylo skvělé. V tom okamžiku jsem cítil, jako bych to zkrátka nedělal jen pro sebe," vzpomíná Ricciardo.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.