McLaren v sezóně 2018 podle Carlose Sainz prožil snad ty nejhorší okamžiky a letošní sezóna bude lepší. U britského tým mu má pomoci vývoj, který prošel u Renaultu.
McLaren "jen" na úrovni Toro Rosso?Španělský pilot očekává, že letos budou přímým soupeřem Toro Rosso, za které bude závodit jeho bývalý týmový kolega Daniil Kvjat: "Zřejmě budeme přímými soupeři. Pokud bude Honda pokračovat v pokrocích, pak bude záhodno, aby se po stránce motoru zlepšil i Renault. Jsem si celkem jistý tím, že se McLaren dotkl dna a že se také zlepší po stránce šasi."
"Když to tedy dáme vše dohromady, pak čekám, že budeme s McLarenem v lepší pozici. Z Toro Rosso - Hondy se zatím stal velmi solidní tým středu pole a mohli by být našimi přímými soupeři. Ale jak jsem řekl, doufám a myslím si, že se McLaren mění," pokračuje Sainz, jenž se britskému týmu upsal na dva roky poté, co k Renaultu překvapivě přešel Daniel Ricciardo z Red Bullu.
Renault mu pomohl ve vývoji, dobré věci si vezme k McLarenu"Přestup k Renaultu pro mě byla skvělá zkušenost a to, že mířím k týmu s podobnými zdroji, jako je McLaren, mi pomůže. Ten rok zkušeností byl tím, co jsem jako pilot potřeboval - poznat sám sebe, protože předtím jsem znal jen Carlose z Toro Rosso, to, co se mu líbilo u Toro Rosso."
"Vzal jsem si odtamtud dobré věci a uplatnil jsem je u Renaultu. Podržel jsem si dobré věci a pokouším se je přenést společně s těmi z Toro Rosso. Je toho hodně, co jako jezdec můžete udělat. A hodně z toho, co jsem se během roku naučil, si beru k McLarenu," říká Sainz.
U Renaultu byl na počátku roku například zmat z nestability zadní části monopostu, který se mu nedařilo vyladit. Tento zážitek u továrního týmu byl pro něj nesmírně cenný.
"Proto chválím Renault. Pomohli mi v tom. Pokaždé, co jsem se na něco ptal, zapisovali si to, aby se podívali na to, zda by s tím mohli něco udělat. Jako jezdec to je přednost pozorovat, jak tým opravdu che, abyste se u něj cítili pohodlně a jak se vám snaží přinést to nejlepší. Jako tým jsme se vyvinuli, pomohli vyvinout se mně a já jsem pomohl s vývojem jim. Šlo celkově o koordinovaný proces, na který podle mě můžeme být oba hrdí," dodává Sainz.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.