McLaren v sezóně 2018 podle Carlose Sainz prožil snad ty nejhorší okamžiky a letošní sezóna bude lepší. U britského tým mu má pomoci vývoj, který prošel u Renaultu.
McLaren "jen" na úrovni Toro Rosso?Španělský pilot očekává, že letos budou přímým soupeřem Toro Rosso, za které bude závodit jeho bývalý týmový kolega Daniil Kvjat: "Zřejmě budeme přímými soupeři. Pokud bude Honda pokračovat v pokrocích, pak bude záhodno, aby se po stránce motoru zlepšil i Renault. Jsem si celkem jistý tím, že se McLaren dotkl dna a že se také zlepší po stránce šasi."
"Když to tedy dáme vše dohromady, pak čekám, že budeme s McLarenem v lepší pozici. Z Toro Rosso - Hondy se zatím stal velmi solidní tým středu pole a mohli by být našimi přímými soupeři. Ale jak jsem řekl, doufám a myslím si, že se McLaren mění," pokračuje Sainz, jenž se britskému týmu upsal na dva roky poté, co k Renaultu překvapivě přešel Daniel Ricciardo z Red Bullu.
Renault mu pomohl ve vývoji, dobré věci si vezme k McLarenu"Přestup k Renaultu pro mě byla skvělá zkušenost a to, že mířím k týmu s podobnými zdroji, jako je McLaren, mi pomůže. Ten rok zkušeností byl tím, co jsem jako pilot potřeboval - poznat sám sebe, protože předtím jsem znal jen Carlose z Toro Rosso, to, co se mu líbilo u Toro Rosso."
"Vzal jsem si odtamtud dobré věci a uplatnil jsem je u Renaultu. Podržel jsem si dobré věci a pokouším se je přenést společně s těmi z Toro Rosso. Je toho hodně, co jako jezdec můžete udělat. A hodně z toho, co jsem se během roku naučil, si beru k McLarenu," říká Sainz.
U Renaultu byl na počátku roku například zmat z nestability zadní části monopostu, který se mu nedařilo vyladit. Tento zážitek u továrního týmu byl pro něj nesmírně cenný.
"Proto chválím Renault. Pomohli mi v tom. Pokaždé, co jsem se na něco ptal, zapisovali si to, aby se podívali na to, zda by s tím mohli něco udělat. Jako jezdec to je přednost pozorovat, jak tým opravdu che, abyste se u něj cítili pohodlně a jak se vám snaží přinést to nejlepší. Jako tým jsme se vyvinuli, pomohli vyvinout se mně a já jsem pomohl s vývojem jim. Šlo celkově o koordinovaný proces, na který podle mě můžeme být oba hrdí," dodává Sainz.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.