McLaren v sezóně 2018 podle Carlose Sainz prožil snad ty nejhorší okamžiky a letošní sezóna bude lepší. U britského tým mu má pomoci vývoj, který prošel u Renaultu.
McLaren "jen" na úrovni Toro Rosso?Španělský pilot očekává, že letos budou přímým soupeřem Toro Rosso, za které bude závodit jeho bývalý týmový kolega Daniil Kvjat: "Zřejmě budeme přímými soupeři. Pokud bude Honda pokračovat v pokrocích, pak bude záhodno, aby se po stránce motoru zlepšil i Renault. Jsem si celkem jistý tím, že se McLaren dotkl dna a že se také zlepší po stránce šasi."
"Když to tedy dáme vše dohromady, pak čekám, že budeme s McLarenem v lepší pozici. Z Toro Rosso - Hondy se zatím stal velmi solidní tým středu pole a mohli by být našimi přímými soupeři. Ale jak jsem řekl, doufám a myslím si, že se McLaren mění," pokračuje Sainz, jenž se britskému týmu upsal na dva roky poté, co k Renaultu překvapivě přešel Daniel Ricciardo z Red Bullu.
Renault mu pomohl ve vývoji, dobré věci si vezme k McLarenu"Přestup k Renaultu pro mě byla skvělá zkušenost a to, že mířím k týmu s podobnými zdroji, jako je McLaren, mi pomůže. Ten rok zkušeností byl tím, co jsem jako pilot potřeboval - poznat sám sebe, protože předtím jsem znal jen Carlose z Toro Rosso, to, co se mu líbilo u Toro Rosso."
"Vzal jsem si odtamtud dobré věci a uplatnil jsem je u Renaultu. Podržel jsem si dobré věci a pokouším se je přenést společně s těmi z Toro Rosso. Je toho hodně, co jako jezdec můžete udělat. A hodně z toho, co jsem se během roku naučil, si beru k McLarenu," říká Sainz.
U Renaultu byl na počátku roku například zmat z nestability zadní části monopostu, který se mu nedařilo vyladit. Tento zážitek u továrního týmu byl pro něj nesmírně cenný.
"Proto chválím Renault. Pomohli mi v tom. Pokaždé, co jsem se na něco ptal, zapisovali si to, aby se podívali na to, zda by s tím mohli něco udělat. Jako jezdec to je přednost pozorovat, jak tým opravdu che, abyste se u něj cítili pohodlně a jak se vám snaží přinést to nejlepší. Jako tým jsme se vyvinuli, pomohli vyvinout se mně a já jsem pomohl s vývojem jim. Šlo celkově o koordinovaný proces, na který podle mě můžeme být oba hrdí," dodává Sainz.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.