Red Bull dle svého odborného poradce Helmuta Marka našel způsob, jak opět naplno zaujmout a motivovat svého slavného konstruktéra Adriana Neweyho. Částečně tomu pomáhá i nová výzva v podobě přechodu na pohonné jednotky Hondy.
Newey sice působí již delší dobu jako technický ředitel Red Bullu, v uplynulých letech se kvůli příliš omezujícím aerodynamickým předpisům ve Formuli 1 raději věnoval vývoji jachet pro Americký pohár nebo spolupracoval s automobilkou Aston Martin na vývoji hyperauta Valkyrie. Naplno se k F1 vrátil zpět až v průběhu sezóny 2017.
"Newey už nechce normální pracovní den. Pracuje pro nás denně. Fascinoval a zajímal jej projekt Valkyrie. Pro něj stále potřebujete nové úkoly. Pokud Newey ví, že s motorem nemáte šanci, tak to není ten stejný Newey jako teď. Byl se podívat na vývojové centrum Hondy v Sakuře [v prosinci]," popisuje Marko.
A to pomohlo. Podle něj je "motivovaný Newey je velkým bohatství" Red Bullu, který se po šesti letech znovu pokusí získat titul mistrů světa. "Našli jsme způsob, jak vyhovět jeho osobním potřebám. To nám do týmu přináší hodnotu."
O služby jejich konstruktéra projevuje pravidelně zájem konkurence včetně Ferrari či Renaultu, podle odborného poradce Red Bullu se jim nicméně "zatím daří odrážet veškeré pokusy o jeho zlákání. Newey je klíčovým faktorem. Když do hry vstoupila nová aerodynamická pravidla, dostali jsme se zcela mimo. Do Barcelony jsme ale znovu měli konkurenceschopné auto."
"To je Newey. Vidí, co není správně, dokonce už ve fázi návrhu, bez veškerých technických dat. Dokáže vám říct: 'Tohle fungovat nebude.' Nemá počítač - v kanceláři se u něj cítíte jako doma. Má jen velké rýsovací prkno. Jiná osoba to převádí do jazyka počítače, aby tomu mohli rozumět ostatní. Nicméně to, co navrhne, je z 95 % správně," chválí Marko.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.