Red Bull dle svého odborného poradce Helmuta Marka našel způsob, jak opět naplno zaujmout a motivovat svého slavného konstruktéra Adriana Neweyho. Částečně tomu pomáhá i nová výzva v podobě přechodu na pohonné jednotky Hondy.
Newey sice působí již delší dobu jako technický ředitel Red Bullu, v uplynulých letech se kvůli příliš omezujícím aerodynamickým předpisům ve Formuli 1 raději věnoval vývoji jachet pro Americký pohár nebo spolupracoval s automobilkou Aston Martin na vývoji hyperauta Valkyrie. Naplno se k F1 vrátil zpět až v průběhu sezóny 2017.
"Newey už nechce normální pracovní den. Pracuje pro nás denně. Fascinoval a zajímal jej projekt Valkyrie. Pro něj stále potřebujete nové úkoly. Pokud Newey ví, že s motorem nemáte šanci, tak to není ten stejný Newey jako teď. Byl se podívat na vývojové centrum Hondy v Sakuře [v prosinci]," popisuje Marko.
A to pomohlo. Podle něj je "motivovaný Newey je velkým bohatství" Red Bullu, který se po šesti letech znovu pokusí získat titul mistrů světa. "Našli jsme způsob, jak vyhovět jeho osobním potřebám. To nám do týmu přináší hodnotu."
O služby jejich konstruktéra projevuje pravidelně zájem konkurence včetně Ferrari či Renaultu, podle odborného poradce Red Bullu se jim nicméně "zatím daří odrážet veškeré pokusy o jeho zlákání. Newey je klíčovým faktorem. Když do hry vstoupila nová aerodynamická pravidla, dostali jsme se zcela mimo. Do Barcelony jsme ale znovu měli konkurenceschopné auto."
"To je Newey. Vidí, co není správně, dokonce už ve fázi návrhu, bez veškerých technických dat. Dokáže vám říct: 'Tohle fungovat nebude.' Nemá počítač - v kanceláři se u něj cítíte jako doma. Má jen velké rýsovací prkno. Jiná osoba to převádí do jazyka počítače, aby tomu mohli rozumět ostatní. Nicméně to, co navrhne, je z 95 % správně," chválí Marko.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.