Red Bull dle svého odborného poradce Helmuta Marka našel způsob, jak opět naplno zaujmout a motivovat svého slavného konstruktéra Adriana Neweyho. Částečně tomu pomáhá i nová výzva v podobě přechodu na pohonné jednotky Hondy.
Newey sice působí již delší dobu jako technický ředitel Red Bullu, v uplynulých letech se kvůli příliš omezujícím aerodynamickým předpisům ve Formuli 1 raději věnoval vývoji jachet pro Americký pohár nebo spolupracoval s automobilkou Aston Martin na vývoji hyperauta Valkyrie. Naplno se k F1 vrátil zpět až v průběhu sezóny 2017.
"Newey už nechce normální pracovní den. Pracuje pro nás denně. Fascinoval a zajímal jej projekt Valkyrie. Pro něj stále potřebujete nové úkoly. Pokud Newey ví, že s motorem nemáte šanci, tak to není ten stejný Newey jako teď. Byl se podívat na vývojové centrum Hondy v Sakuře [v prosinci]," popisuje Marko.
A to pomohlo. Podle něj je "motivovaný Newey je velkým bohatství" Red Bullu, který se po šesti letech znovu pokusí získat titul mistrů světa. "Našli jsme způsob, jak vyhovět jeho osobním potřebám. To nám do týmu přináší hodnotu."
O služby jejich konstruktéra projevuje pravidelně zájem konkurence včetně Ferrari či Renaultu, podle odborného poradce Red Bullu se jim nicméně "zatím daří odrážet veškeré pokusy o jeho zlákání. Newey je klíčovým faktorem. Když do hry vstoupila nová aerodynamická pravidla, dostali jsme se zcela mimo. Do Barcelony jsme ale znovu měli konkurenceschopné auto."
"To je Newey. Vidí, co není správně, dokonce už ve fázi návrhu, bez veškerých technických dat. Dokáže vám říct: 'Tohle fungovat nebude.' Nemá počítač - v kanceláři se u něj cítíte jako doma. Má jen velké rýsovací prkno. Jiná osoba to převádí do jazyka počítače, aby tomu mohli rozumět ostatní. Nicméně to, co navrhne, je z 95 % správně," chválí Marko.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.