Šéf Toro Rosso Franz Tost uvedl, že jsou i v sezóně 2019 ochotni přijímat penalizace na roštu, jen aby pomohli ke zlepšení Red Bullu a jejich dodavateli motorů, Hondě.
Rakouský tým opustil po loňské sezóně Renault, aby navázal spolupráci s japonským výrobcem motorů, stejně jako jejich dceřiná stáj. Honda však teprve musí potvrdit další zlepšení výkonnosti a spolehlivosti, aby mohli bojovat o titul, jak mají v plánu. Toro Rosso je ochotno opět fungovat v roli pokusného králíka, aby pomohlo urychlit vývoj a Red Bull nemusel na roštu dostávat penalizace.
"Pokud to pomůže strategii Red Bullu vyhrávat závody a mistrovství světa, tak samozřejmě. Ani o tom nemusíme hovořit, je to zahrnuto v naší filozofii. Budu s tím více než spokojený, protože tím paralelně také zlepšíme výkonnost," říká Tost.
Toro Rosso letos bude od Red Bullu odebírat další díly, které pravidla umožňují, včetně celé zadní části vozu a převodovky. Honda v tom spatřuje obrovskou výhodu. Kdyby musela poskytovat své motory týmům s odlišnou architekturou zadní části, stálo by jí to více zdrojů ve vývoji.
"Není pochyb o tom, že budeme profitovat ze synergií a spolupráce s Red Bullem. Jde o celou zadní část. Budeme si muset vyvinout všechny uvedené díly, což samozřejmě učiníme, protože se musíme držet pravidel," vysvětluje šéf Toro Rosso.
"Všechny týmy v této části roku doufají, že nové auto bude fungovat lépe a že bude představovat vylepšení. Totéž platí i pro nás. Ale vždycky tvrdím, že chci vidět výkonnost na dráze, tedy časy na kolo. To je rozhodující," dodává Tost.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.