Šéf Toro Rosso Franz Tost uvedl, že jsou i v sezóně 2019 ochotni přijímat penalizace na roštu, jen aby pomohli ke zlepšení Red Bullu a jejich dodavateli motorů, Hondě.
Rakouský tým opustil po loňské sezóně Renault, aby navázal spolupráci s japonským výrobcem motorů, stejně jako jejich dceřiná stáj. Honda však teprve musí potvrdit další zlepšení výkonnosti a spolehlivosti, aby mohli bojovat o titul, jak mají v plánu. Toro Rosso je ochotno opět fungovat v roli pokusného králíka, aby pomohlo urychlit vývoj a Red Bull nemusel na roštu dostávat penalizace.
"Pokud to pomůže strategii Red Bullu vyhrávat závody a mistrovství světa, tak samozřejmě. Ani o tom nemusíme hovořit, je to zahrnuto v naší filozofii. Budu s tím více než spokojený, protože tím paralelně také zlepšíme výkonnost," říká Tost.
Toro Rosso letos bude od Red Bullu odebírat další díly, které pravidla umožňují, včetně celé zadní části vozu a převodovky. Honda v tom spatřuje obrovskou výhodu. Kdyby musela poskytovat své motory týmům s odlišnou architekturou zadní části, stálo by jí to více zdrojů ve vývoji.
"Není pochyb o tom, že budeme profitovat ze synergií a spolupráce s Red Bullem. Jde o celou zadní část. Budeme si muset vyvinout všechny uvedené díly, což samozřejmě učiníme, protože se musíme držet pravidel," vysvětluje šéf Toro Rosso.
"Všechny týmy v této části roku doufají, že nové auto bude fungovat lépe a že bude představovat vylepšení. Totéž platí i pro nás. Ale vždycky tvrdím, že chci vidět výkonnost na dráze, tedy časy na kolo. To je rozhodující," dodává Tost.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.