Šéf Toro Rosso Franz Tost uvedl, že jsou i v sezóně 2019 ochotni přijímat penalizace na roštu, jen aby pomohli ke zlepšení Red Bullu a jejich dodavateli motorů, Hondě.
Rakouský tým opustil po loňské sezóně Renault, aby navázal spolupráci s japonským výrobcem motorů, stejně jako jejich dceřiná stáj. Honda však teprve musí potvrdit další zlepšení výkonnosti a spolehlivosti, aby mohli bojovat o titul, jak mají v plánu. Toro Rosso je ochotno opět fungovat v roli pokusného králíka, aby pomohlo urychlit vývoj a Red Bull nemusel na roštu dostávat penalizace.
"Pokud to pomůže strategii Red Bullu vyhrávat závody a mistrovství světa, tak samozřejmě. Ani o tom nemusíme hovořit, je to zahrnuto v naší filozofii. Budu s tím více než spokojený, protože tím paralelně také zlepšíme výkonnost," říká Tost.
Toro Rosso letos bude od Red Bullu odebírat další díly, které pravidla umožňují, včetně celé zadní části vozu a převodovky. Honda v tom spatřuje obrovskou výhodu. Kdyby musela poskytovat své motory týmům s odlišnou architekturou zadní části, stálo by jí to více zdrojů ve vývoji.
"Není pochyb o tom, že budeme profitovat ze synergií a spolupráce s Red Bullem. Jde o celou zadní část. Budeme si muset vyvinout všechny uvedené díly, což samozřejmě učiníme, protože se musíme držet pravidel," vysvětluje šéf Toro Rosso.
"Všechny týmy v této části roku doufají, že nové auto bude fungovat lépe a že bude představovat vylepšení. Totéž platí i pro nás. Ale vždycky tvrdím, že chci vidět výkonnost na dráze, tedy časy na kolo. To je rozhodující," dodává Tost.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.