Příchod Daniela Ricciarda z Red Bullu je podle šéfa Cyrila Abiteboula pro Renault podobným povzbuzením, jaké zažíval během mistrovské éry s Fernandem Alonsem.
Rozhodnutí australského pilota přestoupit k Renaultu patřilo k největším překvapením loňské sezóny. Francouzský tým se chce letos dotáhnout na nejlepší trojici (Mercedes, Ferrari a Red Bull) a dle zpráv z továrny se mu daří dosahovat největších pokroků, jaké kdy ve své nové éře během zimy zažil.
"Šlo samozřejmě o obrovskou úlevu, o fantastickou zprávu. A způsob, jakým byla přijata v továrnách ve Viry a v Enstone, byl zkrátka úžasný," popisuje Abiteboul reakce na příchod Ricciarda. "Něco jsem očekával, ale nic podobného ve srovnání s tím, co jsem zažil."
"Šlo o fantastický moment. Nikdy jsem v ani jedné z těch dvou továren nezažil takovou reakci. Připomnělo mi to tituly s Fernandem Alonsem v roce 2005 a 2005. Nic jsme nevyhráli, ale panuje takový pocit, že jsme opravdu na takovém vzestupu, abychom něco vyhrát mohli," pokračuje šéf Renaultu.
"Skutečně teď cítíme tento závazek přijít s motorem a s šasi, které budou schopné poskytnout to, co si ten kluk zaslouží. Cítíme se více zavázáni k Renaultu, našim sponzorům, našim fanouškům, k dědictví značky Renault v motorsportu, protože bych se v příštích dvou letech nechtěl dívat na zklamání a frustraci v jeho očích. Nechci zažít to, co musel zažívat McLaren s Fernandem v posledních letech," říká Abiteboul.
"Danielovi jsem otevřeně řekl, že pokud očekává tým, který má vše hotové, auto připravené [vyhrávat] a vše nachystané - a on bude pouze fantasticky jezdit, pouze jezdit, tak že by se měl poohlédnout jinde. Řekl jsem mu, že stále procházíme úpravami, stále děláme pokroky, stále budujeme, ale že jeho příspěvek bude mnohem větší než jen jezdit."
"Očekáváme, že bude velvyslancem, lídrem a že týmu přinese své zkušenosti a odborné znalosti. Do týmu jsme přidali spoustu ingrediencí, mnoho aktiv, hodně lidí a navýšili počet zaměstnanců, ale teď potřebujeme tu jiskru navíc. Myslím, že se mu tato výzva bude zamlouvat," domnívá se Abiteboul.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.