Příchod Daniela Ricciarda z Red Bullu je podle šéfa Cyrila Abiteboula pro Renault podobným povzbuzením, jaké zažíval během mistrovské éry s Fernandem Alonsem.
Rozhodnutí australského pilota přestoupit k Renaultu patřilo k největším překvapením loňské sezóny. Francouzský tým se chce letos dotáhnout na nejlepší trojici (Mercedes, Ferrari a Red Bull) a dle zpráv z továrny se mu daří dosahovat největších pokroků, jaké kdy ve své nové éře během zimy zažil.
"Šlo samozřejmě o obrovskou úlevu, o fantastickou zprávu. A způsob, jakým byla přijata v továrnách ve Viry a v Enstone, byl zkrátka úžasný," popisuje Abiteboul reakce na příchod Ricciarda. "Něco jsem očekával, ale nic podobného ve srovnání s tím, co jsem zažil."
"Šlo o fantastický moment. Nikdy jsem v ani jedné z těch dvou továren nezažil takovou reakci. Připomnělo mi to tituly s Fernandem Alonsem v roce 2005 a 2005. Nic jsme nevyhráli, ale panuje takový pocit, že jsme opravdu na takovém vzestupu, abychom něco vyhrát mohli," pokračuje šéf Renaultu.
"Skutečně teď cítíme tento závazek přijít s motorem a s šasi, které budou schopné poskytnout to, co si ten kluk zaslouží. Cítíme se více zavázáni k Renaultu, našim sponzorům, našim fanouškům, k dědictví značky Renault v motorsportu, protože bych se v příštích dvou letech nechtěl dívat na zklamání a frustraci v jeho očích. Nechci zažít to, co musel zažívat McLaren s Fernandem v posledních letech," říká Abiteboul.
"Danielovi jsem otevřeně řekl, že pokud očekává tým, který má vše hotové, auto připravené [vyhrávat] a vše nachystané - a on bude pouze fantasticky jezdit, pouze jezdit, tak že by se měl poohlédnout jinde. Řekl jsem mu, že stále procházíme úpravami, stále děláme pokroky, stále budujeme, ale že jeho příspěvek bude mnohem větší než jen jezdit."
"Očekáváme, že bude velvyslancem, lídrem a že týmu přinese své zkušenosti a odborné znalosti. Do týmu jsme přidali spoustu ingrediencí, mnoho aktiv, hodně lidí a navýšili počet zaměstnanců, ale teď potřebujeme tu jiskru navíc. Myslím, že se mu tato výzva bude zamlouvat," domnívá se Abiteboul.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.