Příchod Daniela Ricciarda z Red Bullu je podle šéfa Cyrila Abiteboula pro Renault podobným povzbuzením, jaké zažíval během mistrovské éry s Fernandem Alonsem.
Rozhodnutí australského pilota přestoupit k Renaultu patřilo k největším překvapením loňské sezóny. Francouzský tým se chce letos dotáhnout na nejlepší trojici (Mercedes, Ferrari a Red Bull) a dle zpráv z továrny se mu daří dosahovat největších pokroků, jaké kdy ve své nové éře během zimy zažil.
"Šlo samozřejmě o obrovskou úlevu, o fantastickou zprávu. A způsob, jakým byla přijata v továrnách ve Viry a v Enstone, byl zkrátka úžasný," popisuje Abiteboul reakce na příchod Ricciarda. "Něco jsem očekával, ale nic podobného ve srovnání s tím, co jsem zažil."
"Šlo o fantastický moment. Nikdy jsem v ani jedné z těch dvou továren nezažil takovou reakci. Připomnělo mi to tituly s Fernandem Alonsem v roce 2005 a 2005. Nic jsme nevyhráli, ale panuje takový pocit, že jsme opravdu na takovém vzestupu, abychom něco vyhrát mohli," pokračuje šéf Renaultu.
"Skutečně teď cítíme tento závazek přijít s motorem a s šasi, které budou schopné poskytnout to, co si ten kluk zaslouží. Cítíme se více zavázáni k Renaultu, našim sponzorům, našim fanouškům, k dědictví značky Renault v motorsportu, protože bych se v příštích dvou letech nechtěl dívat na zklamání a frustraci v jeho očích. Nechci zažít to, co musel zažívat McLaren s Fernandem v posledních letech," říká Abiteboul.
"Danielovi jsem otevřeně řekl, že pokud očekává tým, který má vše hotové, auto připravené [vyhrávat] a vše nachystané - a on bude pouze fantasticky jezdit, pouze jezdit, tak že by se měl poohlédnout jinde. Řekl jsem mu, že stále procházíme úpravami, stále děláme pokroky, stále budujeme, ale že jeho příspěvek bude mnohem větší než jen jezdit."
"Očekáváme, že bude velvyslancem, lídrem a že týmu přinese své zkušenosti a odborné znalosti. Do týmu jsme přidali spoustu ingrediencí, mnoho aktiv, hodně lidí a navýšili počet zaměstnanců, ale teď potřebujeme tu jiskru navíc. Myslím, že se mu tato výzva bude zamlouvat," domnívá se Abiteboul.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.