Red Bull těší pokrok Hondy a věří, že se poprvé dočká pořádných kvalifikačních módů, které dokáží krátkodobě zvýšit výkonnost pohonné jednotky, a dostane se na úroveň Ferrari a Mercedesu.
Rakouská stáj přechází z motorů Renault na Hondy a podle jejího odborného poradce Helmuta Marka jde při vývoji vše podle plánu, což vede v továrně ke "skutečné euforii" a vlně "optimismu."
"Čísla nás činí vskutku optimistickými, také pokud jde o nárůst výkonnosti. Poprvé budeme moci slavit i pomocí 'party módu!' Motor Hondy už je lehce před motorem Renaultu. Pokud dáte dohromady naše GPS data s těmi poskytnutými Hondou, tak se dostaneme na úroveň Mercedesu a Ferrari," hlásá Marko.
"Samozřejmě, že oni také nespí. Ale když jsou už na tak vysoké úrovni, nemohou už dělat tak velké skoky. I kdybychom byli o 10 či 15 kW pozadu, tak by se to moc nelišilo od naší éry s Renaultem v dobách osmiválcových motorů. To dokážeme dohnat," věří odborný poradce Red Bullu.
Podle Christiana Hornera by v uplynulé sezóně stačilo ze strany motoru Renault 40 kW navíc, aby to zcela změnilo obrázek sezóny. Red Bull vyhrál čtyři velké ceny, často ovšem doplácel na potíže se spolehlivostí a jeho francouzský partner nedokázal učinit tak velký pokrok ve výkonnosti, jak se očekávalo.
Honda na tom ale s poruchovostí byla ještě hůře. "Uvědomujeme si, že to se spolehlivostí bude možná těžké. Pravděpodobně si v průběhu sezóny s třemi motory nevystačíme. Pokud ale vyberete ty správné okruhy, tak můžete být během několika kol zpátky na čele. Takový bude koncept - vědomě přijmeme motorové penalizace, bude-li to nutné," pokračuje Marko.
A závěru si opět postěžoval na to, jak na tom byli s Renaultem špatně: "Od počátku jsme byli v kategorii B. V kvalifikaci nám scházelo 70 koní. V závislosti na závodním okruhu to bylo méně, průměrně jsme však ztráceli alespoň 40 koní. Naše GPS data jasně odhalují, kolik jsme ztráceli na rovinkách a kolik jsme toho vyhrávali v zatáčkách. Když bylo na špici s výkonem Ferrari, tak byly rozdíly ještě extrémnější."
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.