Red Bull těší pokrok Hondy a věří, že se poprvé dočká pořádných kvalifikačních módů, které dokáží krátkodobě zvýšit výkonnost pohonné jednotky, a dostane se na úroveň Ferrari a Mercedesu.
Rakouská stáj přechází z motorů Renault na Hondy a podle jejího odborného poradce Helmuta Marka jde při vývoji vše podle plánu, což vede v továrně ke "skutečné euforii" a vlně "optimismu."
"Čísla nás činí vskutku optimistickými, také pokud jde o nárůst výkonnosti. Poprvé budeme moci slavit i pomocí 'party módu!' Motor Hondy už je lehce před motorem Renaultu. Pokud dáte dohromady naše GPS data s těmi poskytnutými Hondou, tak se dostaneme na úroveň Mercedesu a Ferrari," hlásá Marko.
"Samozřejmě, že oni také nespí. Ale když jsou už na tak vysoké úrovni, nemohou už dělat tak velké skoky. I kdybychom byli o 10 či 15 kW pozadu, tak by se to moc nelišilo od naší éry s Renaultem v dobách osmiválcových motorů. To dokážeme dohnat," věří odborný poradce Red Bullu.
Podle Christiana Hornera by v uplynulé sezóně stačilo ze strany motoru Renault 40 kW navíc, aby to zcela změnilo obrázek sezóny. Red Bull vyhrál čtyři velké ceny, často ovšem doplácel na potíže se spolehlivostí a jeho francouzský partner nedokázal učinit tak velký pokrok ve výkonnosti, jak se očekávalo.
Honda na tom ale s poruchovostí byla ještě hůře. "Uvědomujeme si, že to se spolehlivostí bude možná těžké. Pravděpodobně si v průběhu sezóny s třemi motory nevystačíme. Pokud ale vyberete ty správné okruhy, tak můžete být během několika kol zpátky na čele. Takový bude koncept - vědomě přijmeme motorové penalizace, bude-li to nutné," pokračuje Marko.
A závěru si opět postěžoval na to, jak na tom byli s Renaultem špatně: "Od počátku jsme byli v kategorii B. V kvalifikaci nám scházelo 70 koní. V závislosti na závodním okruhu to bylo méně, průměrně jsme však ztráceli alespoň 40 koní. Naše GPS data jasně odhalují, kolik jsme ztráceli na rovinkách a kolik jsme toho vyhrávali v zatáčkách. Když bylo na špici s výkonem Ferrari, tak byly rozdíly ještě extrémnější."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.