Podle zpráv z Itálie končí vláda Maurizia Arrivabeneho, jenž doposud vedl závodní tým Ferrari od doby, kdy jej v listopadu 2014 převzal po svém předchůdci Marcovi Mattiaccim. Nebyla mu prodloužena smlouva, nahradit by ho měl technický ředitel Mattia Binotto, s nímž si již delší dobu moc nerozumí.
Scuderia měsíce popírala personální zemětřesení na vyšších pozicích, dnes ale La Gazzetta dello Sport přišla s tím, že se vedení týmu v rámci "Rudé revoluce" mění. Oficiálně by tuto novinku mohli v Maranellu potvrdit ještě dnes.
Stáj loni bojovala o titul s Mercedesem a v polovině sezóny dokonce vedla, jenže po sérii chyb jezdců a vedení (např. špatná volba pneumatik v kvalifikaci na GP Japonska) nakonec podlehli, byť v některých závodech měli rychlejší auto než stříbrné šípy.
Arrivabene měl podle zákulisních několik neshod s Binottem, proto se již před koncem roku spekulovalo o jeho výměně. "Žvásty o Mattiovi jsou fake news, vytvořené kvůli tomu destabilizaci týmu. Je to pokus o vytvoření problému tam, kde nejsou, a já ty falešné pověsti nechci více komunikovat," uvedl tehdy šéf Ferrari.
"Během sezóny došlo k mnoha pokusům o destabilizaci. Někdy šlo o příběhy o jezdcích, jindy o technických pracovnících. A má pozice? Zeptejte se generálního ředitele Camilleriho," odkazoval Arrivabene.
Jenže šéfové Ferrari konečně rozhodli. Binotto, jenž dostal na starosti technické oddělení po odchodu Jamese Allisona k Mercedesu, by měl Arrivabeneho v čele týmu vystřídat. Kdo se stane technickým ředitelem zatím ještě s jistotou nevíme - mohlo by jít o navrátilce z FIA Laurenta Mekiese, šéfa aerodynamiky Enrica Cardileho či šéfa vývoje motorů Corrada Iottiho.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.