Podle zpráv z Itálie končí vláda Maurizia Arrivabeneho, jenž doposud vedl závodní tým Ferrari od doby, kdy jej v listopadu 2014 převzal po svém předchůdci Marcovi Mattiaccim. Nebyla mu prodloužena smlouva, nahradit by ho měl technický ředitel Mattia Binotto, s nímž si již delší dobu moc nerozumí.
Scuderia měsíce popírala personální zemětřesení na vyšších pozicích, dnes ale La Gazzetta dello Sport přišla s tím, že se vedení týmu v rámci "Rudé revoluce" mění. Oficiálně by tuto novinku mohli v Maranellu potvrdit ještě dnes.
Stáj loni bojovala o titul s Mercedesem a v polovině sezóny dokonce vedla, jenže po sérii chyb jezdců a vedení (např. špatná volba pneumatik v kvalifikaci na GP Japonska) nakonec podlehli, byť v některých závodech měli rychlejší auto než stříbrné šípy.
Arrivabene měl podle zákulisních několik neshod s Binottem, proto se již před koncem roku spekulovalo o jeho výměně. "Žvásty o Mattiovi jsou fake news, vytvořené kvůli tomu destabilizaci týmu. Je to pokus o vytvoření problému tam, kde nejsou, a já ty falešné pověsti nechci více komunikovat," uvedl tehdy šéf Ferrari.
"Během sezóny došlo k mnoha pokusům o destabilizaci. Někdy šlo o příběhy o jezdcích, jindy o technických pracovnících. A má pozice? Zeptejte se generálního ředitele Camilleriho," odkazoval Arrivabene.
Jenže šéfové Ferrari konečně rozhodli. Binotto, jenž dostal na starosti technické oddělení po odchodu Jamese Allisona k Mercedesu, by měl Arrivabeneho v čele týmu vystřídat. Kdo se stane technickým ředitelem zatím ještě s jistotou nevíme - mohlo by jít o navrátilce z FIA Laurenta Mekiese, šéfa aerodynamiky Enrica Cardileho či šéfa vývoje motorů Corrada Iottiho.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.