Jde to pomalu, směr je ale správný. Brawn se těší, až provede větší změny v F1

Ross Brawn má vizi, jak by F1 měla vypadat, návrhy změn probírá s týmy
Ross Brawn má vizi, jak by F1 měla vypadat, návrhy změn probírá s týmy, foto: Mercedes AMG F1 Team
Petr Hlawiczka 7. ledna 2019 06:40
Sdílej:

Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn netrpělivě vyhlíží možnost provést další, větší změny. Pomalejší proces, kdy vše probírají s týmy, je podle něj nicméně tou správnou cestou.

Po úpravách aerodynamiky před sezónou 2019 se větší změny chystají v roce 2021. Brawn dal jasně najevo, že chce vyrovnanější závodění, hezčí formule a srovnání finančních poměrů pro všechny účastníky.

"Se směrováním jsem spokojený. Nejsem spokojený s rychlostí. Je to výzva s těmi věcmi pohnout, ale vím a vidím, co se děje. A vím, že kdybychom tento proces nezačali, tak bychom se nedostali ani tam, kde jsme dnes," vypráví Brawn, jenž působil v roli technického ředitele (Benetton, Ferrari) i šéfa týmu (Brawn GP).

"Samozřejmě, že se nemůžu dočkat, až k tomu dojde. Je však zapotřebí udržet zapojené všechny týmy, abychom společně s nimi našli řešení, spolupracovat s FIA a hledat cesty. Proto si myslím, že se to ubírá správným směrem," pokračuje.

"Myslím si, že to je poprvé, co Formule 1 zvolila tento přístup, a dívá se na to, jak v mnoha oblastech sport vylepšujeme. Na této cestě jsme teprve dva roky, jsem nicméně optimistou v tom, že v příštích několika letech spatříme přínosy práce, kterou děláme," popisuje sportovní šéf F1.

Občas se při tom ale musí vypořádávat s tvrdou kritikou či odporem: "Tato práce má odlišnou dynamiku. V týmu zažíváte během závodů vrcholy a pády, a kdy máte dostatek štěstí na to, abyste závod vyhráli, tak to je obrovské vzrušení. Když ho ale prohrajete, je to dost smutné. Není to tedy to stejné, máme však svůj vlastní závod."

"Náš závod se týká vylepšování aut, vylepšování sportu - jde tedy o postupnější tempo. Ale ano, užívám si to. Užívám si to, že jsem součástí tohoto týmu a užívám si změny Formule 1, k níž dochází," říká Brawn o své nové roli u Liberty.

"Myslím si, že mám před sebou několik dobrých let, abychom se dostali tam, kam chceme. Vidím, že ten směr je dobrý. Vidím, jak dochází ke změnám. A jak jsem řekl, chtěl bych, aby k ním docházelo rychleji, jenže to není vždy možné. Ubírá se to lepším směrem, než když jsem přišel," dodává 64letý Brit.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.