Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn netrpělivě vyhlíží možnost provést další, větší změny. Pomalejší proces, kdy vše probírají s týmy, je podle něj nicméně tou správnou cestou.
Po úpravách aerodynamiky před sezónou 2019 se větší změny chystají v roce 2021. Brawn dal jasně najevo, že chce vyrovnanější závodění, hezčí formule a srovnání finančních poměrů pro všechny účastníky.
"Se směrováním jsem spokojený. Nejsem spokojený s rychlostí. Je to výzva s těmi věcmi pohnout, ale vím a vidím, co se děje. A vím, že kdybychom tento proces nezačali, tak bychom se nedostali ani tam, kde jsme dnes," vypráví Brawn, jenž působil v roli technického ředitele (Benetton, Ferrari) i šéfa týmu (Brawn GP).
"Samozřejmě, že se nemůžu dočkat, až k tomu dojde. Je však zapotřebí udržet zapojené všechny týmy, abychom společně s nimi našli řešení, spolupracovat s FIA a hledat cesty. Proto si myslím, že se to ubírá správným směrem," pokračuje.
"Myslím si, že to je poprvé, co Formule 1 zvolila tento přístup, a dívá se na to, jak v mnoha oblastech sport vylepšujeme. Na této cestě jsme teprve dva roky, jsem nicméně optimistou v tom, že v příštích několika letech spatříme přínosy práce, kterou děláme," popisuje sportovní šéf F1.
Občas se při tom ale musí vypořádávat s tvrdou kritikou či odporem: "Tato práce má odlišnou dynamiku. V týmu zažíváte během závodů vrcholy a pády, a kdy máte dostatek štěstí na to, abyste závod vyhráli, tak to je obrovské vzrušení. Když ho ale prohrajete, je to dost smutné. Není to tedy to stejné, máme však svůj vlastní závod."
"Náš závod se týká vylepšování aut, vylepšování sportu - jde tedy o postupnější tempo. Ale ano, užívám si to. Užívám si to, že jsem součástí tohoto týmu a užívám si změny Formule 1, k níž dochází," říká Brawn o své nové roli u Liberty.
"Myslím si, že mám před sebou několik dobrých let, abychom se dostali tam, kam chceme. Vidím, že ten směr je dobrý. Vidím, jak dochází ke změnám. A jak jsem řekl, chtěl bych, aby k ním docházelo rychleji, jenže to není vždy možné. Ubírá se to lepším směrem, než když jsem přišel," dodává 64letý Brit.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.