Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn netrpělivě vyhlíží možnost provést další, větší změny. Pomalejší proces, kdy vše probírají s týmy, je podle něj nicméně tou správnou cestou.
Po úpravách aerodynamiky před sezónou 2019 se větší změny chystají v roce 2021. Brawn dal jasně najevo, že chce vyrovnanější závodění, hezčí formule a srovnání finančních poměrů pro všechny účastníky.
"Se směrováním jsem spokojený. Nejsem spokojený s rychlostí. Je to výzva s těmi věcmi pohnout, ale vím a vidím, co se děje. A vím, že kdybychom tento proces nezačali, tak bychom se nedostali ani tam, kde jsme dnes," vypráví Brawn, jenž působil v roli technického ředitele (Benetton, Ferrari) i šéfa týmu (Brawn GP).
"Samozřejmě, že se nemůžu dočkat, až k tomu dojde. Je však zapotřebí udržet zapojené všechny týmy, abychom společně s nimi našli řešení, spolupracovat s FIA a hledat cesty. Proto si myslím, že se to ubírá správným směrem," pokračuje.
"Myslím si, že to je poprvé, co Formule 1 zvolila tento přístup, a dívá se na to, jak v mnoha oblastech sport vylepšujeme. Na této cestě jsme teprve dva roky, jsem nicméně optimistou v tom, že v příštích několika letech spatříme přínosy práce, kterou děláme," popisuje sportovní šéf F1.
Občas se při tom ale musí vypořádávat s tvrdou kritikou či odporem: "Tato práce má odlišnou dynamiku. V týmu zažíváte během závodů vrcholy a pády, a kdy máte dostatek štěstí na to, abyste závod vyhráli, tak to je obrovské vzrušení. Když ho ale prohrajete, je to dost smutné. Není to tedy to stejné, máme však svůj vlastní závod."
"Náš závod se týká vylepšování aut, vylepšování sportu - jde tedy o postupnější tempo. Ale ano, užívám si to. Užívám si to, že jsem součástí tohoto týmu a užívám si změny Formule 1, k níž dochází," říká Brawn o své nové roli u Liberty.
"Myslím si, že mám před sebou několik dobrých let, abychom se dostali tam, kam chceme. Vidím, že ten směr je dobrý. Vidím, jak dochází ke změnám. A jak jsem řekl, chtěl bych, aby k ním docházelo rychleji, jenže to není vždy možné. Ubírá se to lepším směrem, než když jsem přišel," dodává 64letý Brit.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.