Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn netrpělivě vyhlíží možnost provést další, větší změny. Pomalejší proces, kdy vše probírají s týmy, je podle něj nicméně tou správnou cestou.
Po úpravách aerodynamiky před sezónou 2019 se větší změny chystají v roce 2021. Brawn dal jasně najevo, že chce vyrovnanější závodění, hezčí formule a srovnání finančních poměrů pro všechny účastníky.
"Se směrováním jsem spokojený. Nejsem spokojený s rychlostí. Je to výzva s těmi věcmi pohnout, ale vím a vidím, co se děje. A vím, že kdybychom tento proces nezačali, tak bychom se nedostali ani tam, kde jsme dnes," vypráví Brawn, jenž působil v roli technického ředitele (Benetton, Ferrari) i šéfa týmu (Brawn GP).
"Samozřejmě, že se nemůžu dočkat, až k tomu dojde. Je však zapotřebí udržet zapojené všechny týmy, abychom společně s nimi našli řešení, spolupracovat s FIA a hledat cesty. Proto si myslím, že se to ubírá správným směrem," pokračuje.
"Myslím si, že to je poprvé, co Formule 1 zvolila tento přístup, a dívá se na to, jak v mnoha oblastech sport vylepšujeme. Na této cestě jsme teprve dva roky, jsem nicméně optimistou v tom, že v příštích několika letech spatříme přínosy práce, kterou děláme," popisuje sportovní šéf F1.
Občas se při tom ale musí vypořádávat s tvrdou kritikou či odporem: "Tato práce má odlišnou dynamiku. V týmu zažíváte během závodů vrcholy a pády, a kdy máte dostatek štěstí na to, abyste závod vyhráli, tak to je obrovské vzrušení. Když ho ale prohrajete, je to dost smutné. Není to tedy to stejné, máme však svůj vlastní závod."
"Náš závod se týká vylepšování aut, vylepšování sportu - jde tedy o postupnější tempo. Ale ano, užívám si to. Užívám si to, že jsem součástí tohoto týmu a užívám si změny Formule 1, k níž dochází," říká Brawn o své nové roli u Liberty.
"Myslím si, že mám před sebou několik dobrých let, abychom se dostali tam, kam chceme. Vidím, že ten směr je dobrý. Vidím, jak dochází ke změnám. A jak jsem řekl, chtěl bych, aby k ním docházelo rychleji, jenže to není vždy možné. Ubírá se to lepším směrem, než když jsem přišel," dodává 64letý Brit.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.