Renault tvrdí, že při vývoji zcela nové pohonné jednotky pro sezónu 2019 dosahuje větších zisků, než kdykoliv dříve během zimního období. Daří se mu i ve vývoji aerodynamiky nového vozu, ten je však narušen velkou změnou pravidel.
Poté, co se minulý rok dostal francouzský výrobce na 4. příčku mezi konstruktéry, chce dosáhnout dalšího pokroku a rozdávat si to s Ferrari, Mercedesy a Red Bully o vítězství v závodech. Z továrny přicházejí optimistické zprávy o pokroku jak na straně šasi, tak i na straně motoru, s nímž velký posun vpřed v průběhu roku 2018 nedosáhl.
"Když se rozhlédnu, tak vidím všude zrychlování. Zisky, kterých dosáhneme u motoru, jsou mnohem větší, než jsme dosáhli kdykoliv během zimy - mnohem větší!" pochvaluje si Cyril Abiteboul, jenž Renaultu šéfuje. A co šasi?
"A zisky, které v současné době dosahujeme v aerodynamickém tunelu, jsou mnohem větší, než jsme kdykoliv dosáhli. Musíme být ale po stránce aerodynamiky opatrní, protože dochází k velké změně v pravidlech," varuje.
"Všichni víte, co se stává, když dochází k velkému resetu: přicházíte o přítlak a rychle to doháníte. Takže to je těžké rozlišit mezi tím, co přichází z pravidel a co z vlivu restrukturalizace. Když se ale podívám na naše inženýrské schopnosti, na naše schopnosti vyvíjet, navrhovat a vyrábět, tak dochází ve všech oblastech ke zrychlování," pokračuje Abiteboul.
Podle něj se naplno začíná projevovat rozsah investic a restrukturalizace, kterou v Enstone za poslední roky prošli: "Auto, které letos budeme provozovat, představuje víceméně to, kde byl tým před 18 měsíci. Jsou v něm jedna či dvě generace lidí, kteří přišli s příští generací auta, jež uvidíme v následujícím roce.
Máme úroveň zdrojů, která je podle mého názorů dobrá pro to, co potřebujeme udělat. Organizace je stabilní, jsou v ní noví lidé a nové tváře, jež se k nám konečně přidali a kteří organizaci rozumí, a nyní pracujme efektivně. Teď to je tedy pozitivní, i když výzva obrovská," dodává šéf Renaultu, který přišel posílit Daniel Ricciardo z Red Bullu.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.