Renault tvrdí, že při vývoji zcela nové pohonné jednotky pro sezónu 2019 dosahuje větších zisků, než kdykoliv dříve během zimního období. Daří se mu i ve vývoji aerodynamiky nového vozu, ten je však narušen velkou změnou pravidel.
Poté, co se minulý rok dostal francouzský výrobce na 4. příčku mezi konstruktéry, chce dosáhnout dalšího pokroku a rozdávat si to s Ferrari, Mercedesy a Red Bully o vítězství v závodech. Z továrny přicházejí optimistické zprávy o pokroku jak na straně šasi, tak i na straně motoru, s nímž velký posun vpřed v průběhu roku 2018 nedosáhl.
"Když se rozhlédnu, tak vidím všude zrychlování. Zisky, kterých dosáhneme u motoru, jsou mnohem větší, než jsme dosáhli kdykoliv během zimy - mnohem větší!" pochvaluje si Cyril Abiteboul, jenž Renaultu šéfuje. A co šasi?
"A zisky, které v současné době dosahujeme v aerodynamickém tunelu, jsou mnohem větší, než jsme kdykoliv dosáhli. Musíme být ale po stránce aerodynamiky opatrní, protože dochází k velké změně v pravidlech," varuje.
"Všichni víte, co se stává, když dochází k velkému resetu: přicházíte o přítlak a rychle to doháníte. Takže to je těžké rozlišit mezi tím, co přichází z pravidel a co z vlivu restrukturalizace. Když se ale podívám na naše inženýrské schopnosti, na naše schopnosti vyvíjet, navrhovat a vyrábět, tak dochází ve všech oblastech ke zrychlování," pokračuje Abiteboul.
Podle něj se naplno začíná projevovat rozsah investic a restrukturalizace, kterou v Enstone za poslední roky prošli: "Auto, které letos budeme provozovat, představuje víceméně to, kde byl tým před 18 měsíci. Jsou v něm jedna či dvě generace lidí, kteří přišli s příští generací auta, jež uvidíme v následujícím roce.
Máme úroveň zdrojů, která je podle mého názorů dobrá pro to, co potřebujeme udělat. Organizace je stabilní, jsou v ní noví lidé a nové tváře, jež se k nám konečně přidali a kteří organizaci rozumí, a nyní pracujme efektivně. Teď to je tedy pozitivní, i když výzva obrovská," dodává šéf Renaultu, který přišel posílit Daniel Ricciardo z Red Bullu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.