V příští sezóně, která startuje v polovině března v australském Melbourne, si budeme zvykat na nespočet změn ve startovním poli. Výjimkou nezůstalo ani Ferrari, italská stáj vedle Sebastiana Vettela angažovala mladého Charlese Leclerca. Jak budou tito dva ambiciózní piloti spolu v jednom týmu vycházet teprve uvidíme, avšak na adresu obou jezdců, potažmo samotné Scuderie jsou vysílány vzkazy od různých osobností z prostředí F1, mimo jiné také od těch, kteří měli se stájí z Maranella v minulosti něco společného.
Nejprve se budeme věnovat čtyřnásobnému mistru světa. Bývalý pilot Jaguaru a Prostu, jenž poté v letech 2002 až 2004 působil v roli testovacího jezdce Ferrari, Luciano Burti má za to, že množství chyb, kterých se Vettel v uplynulém ročníku dopustil, pramení z přílišného tlaku, přičemž jeho tým, zejména jeho vedení, mu v tom nijak zvlášť nepomáhalo. Série problémů byla odstartována na Hockenheimu. Na domácí půdě přišel Sebastian po výletu mimo trať a nárazu do bariéry o celkem jisté vítězství, z kterého se nakonec radoval jeho největší konkurent Lewis Hamilton.
„Byla to opravdu malinká chybička, která se stává a on měl tu smůlu, že se přihodila ve špatnou chvíli na špatném místě a měla velký důsledek,“ říká Burti pro Autosport a poukazuje na skutečnost, že šéf stáje by měl nabídnout tu správnou podporu. „Opravdu si myslím, že od té chvíle by mu někdo jako Jean Todt by mu poskytl dobrou zpětnou vazbu. Myslím, že Vettel měl pocit, že se ze své chyby musí probojovat sám. Jakmile jste pod tímto tlakem, když jako závodní jezdec říkáte ‘v příštím kole nebo v příští zatáčce nesmím udělat chybu’, tak tu chybu uděláte. Jakmile na to pomyslím, tak to je.“
„Myslím, že to se Sebastianovi přihodilo. Ačkoli je úžasný šampion, je příliš lidský a když máte tyto pocity, nepřináší vám to nic dobrého. Pustil se do toho vlastními silami a někdo jako Jean by při jeho návratu na trať udělal něco jinak, protože vidět čtyřnásobného mistra světa dělat tolik chyb, někdy až hloupých, není normální,“ naráží tím Luciano na fakt, že způsob vedení současného šéfa italské stáje Maurizia Arrivabeneho není tím, co zažil v minulosti.
„Ferrari možná přišlo o kousek toho vedení, které Jean obvykle využíval," pokračuje Burti. "Pracoval jsem se Stefanem Domenicalim, byl to skutečně dobrý chlap. Nevím, jak to v týmu bylo, když mu [v letech 2008 až 2014] velel, ale poté, co odešel, již Ferrari nenašlo svůj běžný rytmus. O Arrivabenem vím jen málo, protože když jsem tam byl, byl tam [se sponzorem] Philip Morris a z mého pohledu nebyl dobrým vůdcem, jelikož nebyl sympatický, byl od nás vždy odtažitý a nikdy jsem nepochopil proč.“
Nyní ještě zaměříme pozornost k mladíkovi, jenž dostal po jediném roce v F1 nabídku závodní sedačky u Ferrari. Aby svůj talent plnohodnotně uplatnil, dává mu Rubens Barrichello, bývalý pilot téže stáje z let 2000 až 2005 a držitel jedenácti vítězných trofejí, několik rad do vínku.
„Jsem z něho naprosto nadšen,“ říká Barrichello. „Je jedním z těch mladíků, kteří se tím prošli působivě. Abyste se dostali do Ferrari [a byli úspěšní], k tomu opravdu potřebujete mít všechno v hlavě srovnané. Víme, že talent má. Pro Seba to bude slušná výzva.“
Charles Leclerc absolvoval u Sauberu výbornou premiérovou sezónu s mnoha dílčími úspěchy. Mezi jinými vzpomeňme šesté místo v Ázerbajdžánu nebo řadu sedmých příček z Ruska, Mexika, Brazílie a Abú Zabí. Sportovní šéf F1 (a bývalý technický ředitel Ferrari) Ross Brawn sdílí názor, že na jedné straně bude muset Leclerc učinit ve velkém týmu jako je Ferrari značný pokrok, což ale zároveň vyžaduje zvýšené usilí také od Vettela.
„Dosud byl Leclerc pěkně působivý,“ říká Brawn. „Zatím ještě neměl možnost tvrdého srovnání a to přijde v roce 2019. Být ve Ferrari představuje nesmírný tlak a on bude pod tlakem mistra světa, vícenásobného mistra světa, takže to bude docela napínavý rok. Nicméně z toho, co jsem dosud viděl, očekávám, že odvede solidní práci.“
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.