Spolehlivost pohonné jednotky Hondy se dostala podle jejich zástupců na přijatelnou úroveň, která se naprosto liší od předchozích ročníků s McLarenem.
Před letošní sezónou se po rozchodu s McLarenem spojila s Toro Rosso a již v druhém závodě v Bahrajnu se dočkala čtvrtého místa - svého nejlepšího výsledku od návratu do Formule 1 v roce 2015. Kromě lepší výkonnosti se znatelně zlepšila i její spolehlivost, stále je však nejhorší ze všech čtyř výrobců motorů.
Po devíti odstoupeních v roce 2017 s McLarenem tento rok kvůli motoru do cíle Pierre Gasly a Brendon Hartley do cíle nedojeli pouze třikrát.
Ačkoliv byly letos povoleny pouze tři kusy spalovacího motoru (ICE), turba (TC) a motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), dva kusy motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K), úložiště energie (ES) a řídicí elektroniky (CE), tak Honda za rok vyměnila průměrně 6,17 komponent, zatímco Renault se udržel pod čtyřmi (3,97), Mercedes 2,67 a nejspolehlivější Ferrari se dostalo na 2,56 komponent.
"Bylo to velmi těžké stanovit na počátku této sezóny očekávání, protože jsme měli nového partnera. V předchozích letech jsme zažili spoustu problémů a selhání. U pohonné jednotky byla spolehlivost naší prvořadou prioritou pro tento rok. Jsme s ní spokojeni, jen na úplně jiné úrovni než v předchozích letech," říká Tojoharu Tanabe, technický ředitel Hondy.
S poruchovostí zápasila hned v Austrálii, kdy došlo k poškození Gaslyho spalovacího motoru kvůli problému s turbem a MGU-H. Nicméně šlo o známou věc, protože Honda do sezóny vstoupila s loňskou (2017) specifikací pohonné jednotky, novou verzi nasadila až o dva týdny později v Bahrajnu.
Svou spolehlivostí si pak vysloužila důvěru Red Bullu, který před sezónou 2019 přechází na její pohonné jednotky. Svou třetí specifikací se také dotáhla na konkurenční Renault, s nímž ale na Ferrari a Mercedes výkonnostně stále dost ztrácejí. To ale oba chtějí dohnat, ve Viry proto dokonce chystají zcela nový motor.
"Na dynamometru můžete provést mnoho testů, nikdy ale nevytvoříte stejnou oscilaci, nikdy nepřijdete na skutečnou specifickou ovladatelnost pohonné jednotky. Proto jsme tlačili na novou specifikaci ke konci sezóny. Nebylo to nezbytné měnit motor v Mexiku nebo v Austinu, my jsme však na to tlačili," přiznává šéf Toro Rosso, proč Honda během sezóny měnila komponenty častěji, než bylo nutné.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.