Spolehlivost pohonné jednotky Hondy se dostala podle jejich zástupců na přijatelnou úroveň, která se naprosto liší od předchozích ročníků s McLarenem.
Před letošní sezónou se po rozchodu s McLarenem spojila s Toro Rosso a již v druhém závodě v Bahrajnu se dočkala čtvrtého místa - svého nejlepšího výsledku od návratu do Formule 1 v roce 2015. Kromě lepší výkonnosti se znatelně zlepšila i její spolehlivost, stále je však nejhorší ze všech čtyř výrobců motorů.
Po devíti odstoupeních v roce 2017 s McLarenem tento rok kvůli motoru do cíle Pierre Gasly a Brendon Hartley do cíle nedojeli pouze třikrát.
Ačkoliv byly letos povoleny pouze tři kusy spalovacího motoru (ICE), turba (TC) a motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), dva kusy motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K), úložiště energie (ES) a řídicí elektroniky (CE), tak Honda za rok vyměnila průměrně 6,17 komponent, zatímco Renault se udržel pod čtyřmi (3,97), Mercedes 2,67 a nejspolehlivější Ferrari se dostalo na 2,56 komponent.
"Bylo to velmi těžké stanovit na počátku této sezóny očekávání, protože jsme měli nového partnera. V předchozích letech jsme zažili spoustu problémů a selhání. U pohonné jednotky byla spolehlivost naší prvořadou prioritou pro tento rok. Jsme s ní spokojeni, jen na úplně jiné úrovni než v předchozích letech," říká Tojoharu Tanabe, technický ředitel Hondy.
S poruchovostí zápasila hned v Austrálii, kdy došlo k poškození Gaslyho spalovacího motoru kvůli problému s turbem a MGU-H. Nicméně šlo o známou věc, protože Honda do sezóny vstoupila s loňskou (2017) specifikací pohonné jednotky, novou verzi nasadila až o dva týdny později v Bahrajnu.
Svou spolehlivostí si pak vysloužila důvěru Red Bullu, který před sezónou 2019 přechází na její pohonné jednotky. Svou třetí specifikací se také dotáhla na konkurenční Renault, s nímž ale na Ferrari a Mercedes výkonnostně stále dost ztrácejí. To ale oba chtějí dohnat, ve Viry proto dokonce chystají zcela nový motor.
"Na dynamometru můžete provést mnoho testů, nikdy ale nevytvoříte stejnou oscilaci, nikdy nepřijdete na skutečnou specifickou ovladatelnost pohonné jednotky. Proto jsme tlačili na novou specifikaci ke konci sezóny. Nebylo to nezbytné měnit motor v Mexiku nebo v Austinu, my jsme však na to tlačili," přiznává šéf Toro Rosso, proč Honda během sezóny měnila komponenty častěji, než bylo nutné.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.