Šéf týmu Red Bull Racing, Christian Horner, věří, že jeho tým udělal vše, co bylo v jeho silách, aby udržel Daniela Ricciarda v týmu pro sezonu 2019.
Po dlouhých jednání se očekávalo, že Australan podepíše nový kontrakt s týmem Red Bull na příští sezonu po GP Maďarska. Pilot se ale rozhodl využít nabídky Renaultu, čímž překvapil jak Hornera, tak i Helmuta Marka. "Koukali jsme na to a myslím, že jsme udělali vše, co jsme mohli, abychom jej udrželi v týmu. Prostě se s námi rozešel. Myslím, že opravdu chtěl novou výzvu. Myslím, že se také strachoval o svoji hodnotu ve srovnání s vývojem Maxe [Verstappena] a tou dobou si pravděpodobně dělal obavy o Hondu," říká Christian Horner.
"Následně viděl, že to, o čem jsme mluvili, se začalo naplňovat. Vždy máte plán B. Myslím, že jakmile jsme pochopili, že to myslí vážně, že to byl stav jeho mysli, pak bylo velmi jednoduché učinit rozhodnutí týkající se Pierre Gaslyho," pokračuje šéf týmu Red Bull.
Horner trvá na tom, že v týmu nijak neupřednostňovali Verstappena. "Číslem 1 v tomto týmu je ten, který je vepředu na závodní dráze. To je jednoduché pravidlo. Ve způsobu, jakým provozujeme tým, žádného z jezdců neupřednostňujeme. Daniel vám to řekne velmi otevřeně. Mexiko bylo prvním případem, kdy Daniel od Monaka porazil v kvalifikaci Maxe. Maxova výkonnost v kvalifikacích byla ohromná a to bylo pravděpodobně součástí rozhodnutí Daniela o jeho budoucnosti."
Horner si je ale vědom toho, že si letos Daniel Ricciardo prožil frustrující časy, když jeho monopost nebyl z nejspolehlivějších. "Myslím, že to pro Daniela byla náročná sezona, musel se vyrovnat s pokračujícím rozvojem Maxe a zatímco problémy potkaly oba jezdce, tak se v neděli stávaly spíše Danielovi než Maxovi. Například kvůli spojce musel Daniel odstoupit v Mexiku v neděli, zatímco Max s ní měl problémy v pátek."
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.