Šéf týmu Red Bull Racing, Christian Horner, věří, že jeho tým udělal vše, co bylo v jeho silách, aby udržel Daniela Ricciarda v týmu pro sezonu 2019.
Po dlouhých jednání se očekávalo, že Australan podepíše nový kontrakt s týmem Red Bull na příští sezonu po GP Maďarska. Pilot se ale rozhodl využít nabídky Renaultu, čímž překvapil jak Hornera, tak i Helmuta Marka. "Koukali jsme na to a myslím, že jsme udělali vše, co jsme mohli, abychom jej udrželi v týmu. Prostě se s námi rozešel. Myslím, že opravdu chtěl novou výzvu. Myslím, že se také strachoval o svoji hodnotu ve srovnání s vývojem Maxe [Verstappena] a tou dobou si pravděpodobně dělal obavy o Hondu," říká Christian Horner.
"Následně viděl, že to, o čem jsme mluvili, se začalo naplňovat. Vždy máte plán B. Myslím, že jakmile jsme pochopili, že to myslí vážně, že to byl stav jeho mysli, pak bylo velmi jednoduché učinit rozhodnutí týkající se Pierre Gaslyho," pokračuje šéf týmu Red Bull.
Horner trvá na tom, že v týmu nijak neupřednostňovali Verstappena. "Číslem 1 v tomto týmu je ten, který je vepředu na závodní dráze. To je jednoduché pravidlo. Ve způsobu, jakým provozujeme tým, žádného z jezdců neupřednostňujeme. Daniel vám to řekne velmi otevřeně. Mexiko bylo prvním případem, kdy Daniel od Monaka porazil v kvalifikaci Maxe. Maxova výkonnost v kvalifikacích byla ohromná a to bylo pravděpodobně součástí rozhodnutí Daniela o jeho budoucnosti."
Horner si je ale vědom toho, že si letos Daniel Ricciardo prožil frustrující časy, když jeho monopost nebyl z nejspolehlivějších. "Myslím, že to pro Daniela byla náročná sezona, musel se vyrovnat s pokračujícím rozvojem Maxe a zatímco problémy potkaly oba jezdce, tak se v neděli stávaly spíše Danielovi než Maxovi. Například kvůli spojce musel Daniel odstoupit v Mexiku v neděli, zatímco Max s ní měl problémy v pátek."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.