Šéf Toro Rosso Franz Tost přiznal, že jej šokoval nedostatek poznání Hondy o závodním monopostu. Japonský motor ale nakonec podle něj předčil veškerá očekávání a výkonnost jejích balíku brzdily nedostatky šasi.
Toro Rosso již před sezónou 2018 navázalo partnerství s Hondou, která se rozešla s McLarenem. Její motory na zádi nahradily Renault a italská stáj již ve druhém závodu získala zásluhou Pierra Gaslyho čtvrtou příčku. Meziročně si však pohoršila, když získala jen 33 bodů a 9. místo mezi konstruktéry (v roce 2017 nasbírala 53 bodů a skončila sedmá).
Její šéf Franz Tost nyní překvapil svým přiznáním: "Když jsme měli první schůzkou s Hondou, tak jsem byl šokován, protože neznali věci, které se týkaly šasi nebo pohonné jednotky."
"Při setkání s novým partnerem si musíte nejdříve společně sednout, abyste v rozhovorech přišli na to, na co se potřebujete zaměřit. Šlo to ale velmi rychle a velmi dobře, protože byli naprosto otevření a my z naší strany také," pokračuje.
Zástupci McLarenu i Hondy svorně přiznávali, že komunikace mezi nimi vázla a frustrace rostla, s novým partnerem proto chtěla zlepšit i tuto stránku.
"Obecnou filozofií Toro Rosso je být transparentní, protože našim jediným cílem je úspěch. V týmu není absolutně žádná politika. Máme opravdu dobrý vztah," dušuje se Tost.
I přes horší výsledky než s Renaultem tvrdí, že Honda svou pohonnou jednotkou překonala jeho očekávání: "Loni jsem celkem jasně řekl, že nepůjde o snadnou sezónu kvůli technickým věcem, které jsme museli řešit, ale nakonec musím říct, že pohonná jednotka Hondy byla mnohem výkonnější než šasi Toro Rosso!"
"Znamená to, že deficity nebyly ani tak na stránce pohonné jednotky. Měli jsme naše vlastní slabiny na straně auta. Řekněme, že nás to omezovalo mnohem více. Nikoliv pohonná jednotka - ta byla OK," dodává šéf Toro Rosso.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.