Daniel Ricciardo se letos přestal zajímat o vnitrotýmové statistiky týkající se soubojů s jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Co bylo důvodem?
Australan, jenž přestupuje k Renaultu, v počáteční fázi sezóny vyhrál dva závody, v Číně a v Monaku. V dalším průběhu měl ale velkou smůlu a mezi piloty v šampionátu skončil až jako šestý. Verstappen se naopak dostal z těžkého začátku a zažil svůj nejúspěšnější rok. Vyhrál v Rakousku a v Mexiku, na pódiu skončil celkem 11 krát a obsadil čtvrtou příčku.
Ricciarda to zpočátku frustrovalo, pak se ale se svým týmovým kolegou přestal srovnávat: "Myslím, že někdy v půlce sezóny jsem se dostal do bodu, kdy už mě statistiky přestaly zajímat. Věděl jsem, že v kvalifikacích zřejmě prohraju, koho to zajímá? Mohl bych skončit s menším množstvím bodů, koho to zajímá?"
"Chci zkrátka dělat to, co můžu, a pokud to bude fungovat, pak to bude fungovat. A když ne, život jde dál. Samozřejmě, že mě to zajímalo, ale u jsem to zkrátka nepovažoval za tu hlavní věc. Hlavou se mi honila spousta dalších věcí. Nepotřeboval jsem si ji plnit dalšími očekáváními. Kdybych odváděl tu svou nejlepší práci, možná bych ho mohl porazit, ale když ne, budiž - budu žít pro to, abych bojoval další den," vypráví Ricciardo.
Po svém vítězství v Monaku již na pódiu neskončil ani jednou. V následujících 15 závodech musel pětkrát odstoupit, spolehlivost ale narušila i ostatní podniky, v nichž byl penalizován na startovním roštu. I ty úspěšné velké ceny z počátku sezóny ale nepovažuje za perfektní.
"Když o tom přemýšlíte, vyhrál jsem dvě ze šesti, ale v ostatních 4 pořád docházelo k nějakým dramatům. V Melbourne jsem dostal penalizaci, ještě než sezona začala, takže jsem už tehdy chtěl prorazit stěnu svým loktem," říká 29letý rodák z Perthu.
"V Bahrajnu můj závod skončil po jednom kole. V Číně jsem vyhrál svým způsobem ve velkém stylu. Pak přišlo Baku - a všichni víme, co se tam přihodilo. V Barceloně jsem dostal smyk za safety carem, poté jsem vyhrál v Monaku. To, jak dobrých bylo těch prvních šest závodů, opravdu zformovalo celý rok. A to šílenství pokračovalo," dodává Ricciardo.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.