V životě je někdy zapotřebí odvahy k uskutečnění kroku, který se může zdát na první pohled zcela jdoucí proti proudu. V týmu Toro Rosso se po skončení loňské sezóny rozhodli opustit agregáty Renaultu a po rozchodu Hondy a McLarenu se postavili do role jediného klienta japonského dodavatele motorů. Mnozí nad tímto jen kroutili nechápavě hlavou...
V sezóně 2017 skončila italská stáj poháněná Renaultem s 53 body na sedmém místě, zatímco McLaren s Hondou na předposlední, deváté příčce s 30 body. Rok 2018, ve kterém si obě stáje prohodily dodavatele motorů, se lépe dařilo McLarenu (62 bodů, 6.) než juniorce Red Bullu (33 bodů, 9.). Tady mluví čísla jasně a mohlo by se při zjednodušeném pohledu zdát, že Toro Rosso udělalo zásadní krok zpět.
"Honda byla pro nás zlatým hřebem," odmítá avšak tuto myšlenku samotný šéf stáje z Faenzy Franz Tost pro Autosport. "Pamatujete, co tady loni, v této fázi říkaly o Hondě ostatní týmy. Vzpomínám, jak jsem tady potkal pár lidí a ti říkali 'musíš být absolutní blázen, přejeme ti do budoucího roku to nejlepší'. Řekl jsem 'ano, budeme mít slušnou sezónu, uvidíte, budeme před vámi'. Mysleli si, že jsem se možná dočista zbláznil, ale já byl přesvědčen, že Honda je pro nás tím správným rozhodnutím."
Red Bull během sezóny monitoroval pokroky své sesterské stáje a nakonec se také k pohonné jednotce japonského dodavatele přiklonil, od příští sezóny budou tedy oba týmy Dietricha Mateschitze mít v útrobách svých monopostů stejný motor.
"Motor Honda z loňského roku byl již mnohem lepší, než tvrdili ostatní," prohlašuje Tost. "V průběhu zimních měsíců pracovali Honda a Toro Rosso opravdu tvrdě, byli jsme na dynamometru v Milton Keynes, byli jsme na dynamometru v Sakuře. Panovala zde velmi úzká spolupráce a Honda mohla zlepšit jak spolehlivost, tak výkon."
Toro Rosso patřilo také k rekordmanům startovního pole, pokud jde o množství vyměněných komponentů pohonné jednotky během sezóny. Již před přechodem k Hondě tušili, že pravidly stanovenou hranici tří kusů určitě překročí, nicméně k uplynulému ročníku se postavili jako k jedné velké zkoušce.
"Bylo mi jasné, že během sezóny neskončíme na třech motorech," řekl Tost. "Ale poslední změny na motoru přišly víceméně na přání z naší strany. Tuto sezónu vidím jako přípravu pro příští rok. Tento rok je již za námi. Zapomeňte na něj."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.