Mezinárodní automobilová federace přistoupila k menší úpravě pravidel týkajících se kvalifikace. V letošní sezóně totiž docházelo k situacím, kdy piloti raději zůstali v garáži, protože vzhledem k penalizaci na krku neměli prakticky žádnou motivaci k dalším jízdám. Nová úprava by tomuto jevu mohla zamezit.
Zmiňovaná změna se dotýká situace, kdy je za výměny komponentů pohonného ústrojí potrestáno více jezdců najednou. Konkrétně se jedná o článek 35.2 sportovních pravidel, ve kterém se pojednává o jejich vzájemném pořadí.
V uplynulé sezóně rozhodoval okamžik, kdy byla penalizace jezdci udělena. Samotný výkon jezdce v kvalifikaci žádné další zlepšení startovní pozice často nepřinášel. Není se čemu divit, že například v letošní Velké ceně Ruska se na trať v druhé části kvalifikace nepodívalo hned pět pilotů, což byl zároveň eliminační počet.
Pravidla totiž pozice jezdců řešila dle předcházející části kvalifikace, resp. dle výsledků třetího volného tréninku, které byly relevantní pro Q1. Piloti, kteří se díky trestu propadli na chvost startovního roštu, se tak neměli důvod dále snažit. A v případě odsunu patnácti míst se ti, kdo se neměli šanci probojovat do závěrečné části kvalifikace, jednoduše rozhodli prostřední úsek zcela vypustit.
Současné znění sportovních pravidel pro následující ročník F1 upravuje podmínky pro seřazení jezdců na roštu tak, že bude rozhodovat umístění v aktuálním segmentu kvalifikace. Tak snad toto přispěje k dalšímu zlepšení podívané...
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.