V roce 2018 čítal kalendář závodů vozů F1 21 závodů. Celkově se jich přímo na okruhu zúčastnilo více než 4 miliony diváků (4 093305).
Podle zveřejněných informací v průměru každý závod navštívilo téměř 200000 diváků během víkendu.
Celkově se návštěvnost zvedla oproti roku 2017 o 2,7 % (pokud bereme v úvahu navýšení o jeden závod, neboť jinak byla návštěvnost reálně o 7,83 % vyšší). Avšak například do Baku na Velkou cenu Ázerbajdžánu se vydalo o 31,6 % více lidí. Druhým největším skokanem je Rakousko, kde se návštěvnost zvedla o 27,6 %.
A kam lidé jezdili nejvíce?
Velká Británie (Silverstone) - 340 000 divákůMexiko (Autódromo Hermanos Rodríguez) - 334 946 divákůAustrálie (Albert Park) - 295 000 divákůSingapur (Marina Bay) - 263 000 divákůBelgie (Spa Francorchamps) - 250 000 divákůMaďarsko (Hungaroring) - 210 000 diváků
Do kalendáře se letos vrátily závody ve Francii a Německu, které přilákaly dohromady 315 000 diváků (150 000 na okruhu Paul Ricard a 165 000 na Hockenheimu).
"Tato čísla dokazují zlepšující se trend a jsme především moc rádi za výsledky průzkumu spokojenosti návštěvníků, který jsme během roku sledovali. Je to důkaz, že naše snahy o zapojení fanoušků fungují. Věříme, že F1 má skvělý potenciál, který stále nebyl plně využit a jsme odhodláni i nadále zážitky a zkušenosti fanoušků zlepšovat," uvedl pro oficiální web F1 Sean Bratches, ředitel F1 pro obchodní záležitosti.
Podle výsledků těchto výzkumů uvedlo 70 % diváků, že si závod velmi užili. Nejlépe se i ze umístil závod v Silverstone, kde bylo zcela spokojeno 90 % návštěvníků. Nárůst ve spokojenosti ukázal také závod v Rakousku, ale i Belgii, Maďarsku či Itálii. 65 % dotázaných také potvrdila, že prožitek z F1 víkendu stál za ty peníze.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.