V roce 2018 čítal kalendář závodů vozů F1 21 závodů. Celkově se jich přímo na okruhu zúčastnilo více než 4 miliony diváků (4 093305).
Podle zveřejněných informací v průměru každý závod navštívilo téměř 200000 diváků během víkendu.
Celkově se návštěvnost zvedla oproti roku 2017 o 2,7 % (pokud bereme v úvahu navýšení o jeden závod, neboť jinak byla návštěvnost reálně o 7,83 % vyšší). Avšak například do Baku na Velkou cenu Ázerbajdžánu se vydalo o 31,6 % více lidí. Druhým největším skokanem je Rakousko, kde se návštěvnost zvedla o 27,6 %.
A kam lidé jezdili nejvíce?
Velká Británie (Silverstone) - 340 000 divákůMexiko (Autódromo Hermanos Rodríguez) - 334 946 divákůAustrálie (Albert Park) - 295 000 divákůSingapur (Marina Bay) - 263 000 divákůBelgie (Spa Francorchamps) - 250 000 divákůMaďarsko (Hungaroring) - 210 000 diváků
Do kalendáře se letos vrátily závody ve Francii a Německu, které přilákaly dohromady 315 000 diváků (150 000 na okruhu Paul Ricard a 165 000 na Hockenheimu).
"Tato čísla dokazují zlepšující se trend a jsme především moc rádi za výsledky průzkumu spokojenosti návštěvníků, který jsme během roku sledovali. Je to důkaz, že naše snahy o zapojení fanoušků fungují. Věříme, že F1 má skvělý potenciál, který stále nebyl plně využit a jsme odhodláni i nadále zážitky a zkušenosti fanoušků zlepšovat," uvedl pro oficiální web F1 Sean Bratches, ředitel F1 pro obchodní záležitosti.
Podle výsledků těchto výzkumů uvedlo 70 % diváků, že si závod velmi užili. Nejlépe se i ze umístil závod v Silverstone, kde bylo zcela spokojeno 90 % návštěvníků. Nárůst ve spokojenosti ukázal také závod v Rakousku, ale i Belgii, Maďarsku či Itálii. 65 % dotázaných také potvrdila, že prožitek z F1 víkendu stál za ty peníze.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.