V roce 2018 čítal kalendář závodů vozů F1 21 závodů. Celkově se jich přímo na okruhu zúčastnilo více než 4 miliony diváků (4 093305).
Podle zveřejněných informací v průměru každý závod navštívilo téměř 200000 diváků během víkendu.
Celkově se návštěvnost zvedla oproti roku 2017 o 2,7 % (pokud bereme v úvahu navýšení o jeden závod, neboť jinak byla návštěvnost reálně o 7,83 % vyšší). Avšak například do Baku na Velkou cenu Ázerbajdžánu se vydalo o 31,6 % více lidí. Druhým největším skokanem je Rakousko, kde se návštěvnost zvedla o 27,6 %.
A kam lidé jezdili nejvíce?
Velká Británie (Silverstone) - 340 000 divákůMexiko (Autódromo Hermanos Rodríguez) - 334 946 divákůAustrálie (Albert Park) - 295 000 divákůSingapur (Marina Bay) - 263 000 divákůBelgie (Spa Francorchamps) - 250 000 divákůMaďarsko (Hungaroring) - 210 000 diváků
Do kalendáře se letos vrátily závody ve Francii a Německu, které přilákaly dohromady 315 000 diváků (150 000 na okruhu Paul Ricard a 165 000 na Hockenheimu).
"Tato čísla dokazují zlepšující se trend a jsme především moc rádi za výsledky průzkumu spokojenosti návštěvníků, který jsme během roku sledovali. Je to důkaz, že naše snahy o zapojení fanoušků fungují. Věříme, že F1 má skvělý potenciál, který stále nebyl plně využit a jsme odhodláni i nadále zážitky a zkušenosti fanoušků zlepšovat," uvedl pro oficiální web F1 Sean Bratches, ředitel F1 pro obchodní záležitosti.
Podle výsledků těchto výzkumů uvedlo 70 % diváků, že si závod velmi užili. Nejlépe se i ze umístil závod v Silverstone, kde bylo zcela spokojeno 90 % návštěvníků. Nárůst ve spokojenosti ukázal také závod v Rakousku, ale i Belgii, Maďarsku či Itálii. 65 % dotázaných také potvrdila, že prožitek z F1 víkendu stál za ty peníze.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.