V roce 2018 čítal kalendář závodů vozů F1 21 závodů. Celkově se jich přímo na okruhu zúčastnilo více než 4 miliony diváků (4 093305).
Podle zveřejněných informací v průměru každý závod navštívilo téměř 200000 diváků během víkendu.
Celkově se návštěvnost zvedla oproti roku 2017 o 2,7 % (pokud bereme v úvahu navýšení o jeden závod, neboť jinak byla návštěvnost reálně o 7,83 % vyšší). Avšak například do Baku na Velkou cenu Ázerbajdžánu se vydalo o 31,6 % více lidí. Druhým největším skokanem je Rakousko, kde se návštěvnost zvedla o 27,6 %.
A kam lidé jezdili nejvíce?
Velká Británie (Silverstone) - 340 000 divákůMexiko (Autódromo Hermanos Rodríguez) - 334 946 divákůAustrálie (Albert Park) - 295 000 divákůSingapur (Marina Bay) - 263 000 divákůBelgie (Spa Francorchamps) - 250 000 divákůMaďarsko (Hungaroring) - 210 000 diváků
Do kalendáře se letos vrátily závody ve Francii a Německu, které přilákaly dohromady 315 000 diváků (150 000 na okruhu Paul Ricard a 165 000 na Hockenheimu).
"Tato čísla dokazují zlepšující se trend a jsme především moc rádi za výsledky průzkumu spokojenosti návštěvníků, který jsme během roku sledovali. Je to důkaz, že naše snahy o zapojení fanoušků fungují. Věříme, že F1 má skvělý potenciál, který stále nebyl plně využit a jsme odhodláni i nadále zážitky a zkušenosti fanoušků zlepšovat," uvedl pro oficiální web F1 Sean Bratches, ředitel F1 pro obchodní záležitosti.
Podle výsledků těchto výzkumů uvedlo 70 % diváků, že si závod velmi užili. Nejlépe se i ze umístil závod v Silverstone, kde bylo zcela spokojeno 90 % návštěvníků. Nárůst ve spokojenosti ukázal také závod v Rakousku, ale i Belgii, Maďarsku či Itálii. 65 % dotázaných také potvrdila, že prožitek z F1 víkendu stál za ty peníze.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.