Před několika týdny se Fernando Alonso v Abú Zabí se světem F1 (prozatím) rozloučil a sám dvojnásobný mistr světa si ve svých vyjádřeních o případném návratu v budoucích letech ponechával pootevřená zadní vrátka. Není ale vyloučeno, že si monopost F1 po zimní přestávce přece jenom alespoň vyzkouší...
Španělský závodník má pro příští sezónu již hodně nabitý program, vždyť ho kromě účasti v několika podnicích série vytrvalostních závodů WEC (World Endurance Championship) s Toyotou čeká také druhý pokus o zisk trojkoruny v legendárním Indy 500 a to nemusí být zdaleka všechno. Již během svého působení u McLarenu dával jasně najevo, že má enormní zájem se účastnit motoristických událostí mimo samotnou F1.
Fernando Alonso ale zároveň zůstává v těsném kontaktu s McLarenem, který má pro sezónu 2019 s Lando Norrisem a Carlosem Sainzem úplně nové jezdecké složení. Oba zmínění aktivní piloti stáje z Wokingu se společně shodli na tom, že by se jim zamlouvalo mít možnost srovnání vozu z uplynulého ročníku a nového monopostu. Ideálním adeptem pro tento úkon je právě mistr světa z let 2005 a 2006.
"O testování jsme mluvili a přes zimu o tom ještě bude řeč," říká šéf stáje Zak Brown pro Autosport. "Musíme se podívat na náš celkový program a mít jeho zkušenosti ve voze by bylo skvělé. Nicméně zároveň musíme zajistit, aby oba naši noví jezdci měli dostatek času, protože v příštím roce budou našimi závodními piloty, takže to vše stále probíhá."
"Myslím, že nebude sledovat pouze to, co dělá McLaren, ale s Fernandem komunikuji, denně bych úplně neřekl, ale velmi často," pokračuje Brown. "Sledoval, jak si o víkendu vedl náš vůz GT3 v Abú Zabí, posílal mi vzkazy. Určitě bude se zájmem pozorovat náš pokrok, protože je stále součástí rodiny."
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.