Před několika týdny se Fernando Alonso v Abú Zabí se světem F1 (prozatím) rozloučil a sám dvojnásobný mistr světa si ve svých vyjádřeních o případném návratu v budoucích letech ponechával pootevřená zadní vrátka. Není ale vyloučeno, že si monopost F1 po zimní přestávce přece jenom alespoň vyzkouší...
Španělský závodník má pro příští sezónu již hodně nabitý program, vždyť ho kromě účasti v několika podnicích série vytrvalostních závodů WEC (World Endurance Championship) s Toyotou čeká také druhý pokus o zisk trojkoruny v legendárním Indy 500 a to nemusí být zdaleka všechno. Již během svého působení u McLarenu dával jasně najevo, že má enormní zájem se účastnit motoristických událostí mimo samotnou F1.
Fernando Alonso ale zároveň zůstává v těsném kontaktu s McLarenem, který má pro sezónu 2019 s Lando Norrisem a Carlosem Sainzem úplně nové jezdecké složení. Oba zmínění aktivní piloti stáje z Wokingu se společně shodli na tom, že by se jim zamlouvalo mít možnost srovnání vozu z uplynulého ročníku a nového monopostu. Ideálním adeptem pro tento úkon je právě mistr světa z let 2005 a 2006.
"O testování jsme mluvili a přes zimu o tom ještě bude řeč," říká šéf stáje Zak Brown pro Autosport. "Musíme se podívat na náš celkový program a mít jeho zkušenosti ve voze by bylo skvělé. Nicméně zároveň musíme zajistit, aby oba naši noví jezdci měli dostatek času, protože v příštím roce budou našimi závodními piloty, takže to vše stále probíhá."
"Myslím, že nebude sledovat pouze to, co dělá McLaren, ale s Fernandem komunikuji, denně bych úplně neřekl, ale velmi často," pokračuje Brown. "Sledoval, jak si o víkendu vedl náš vůz GT3 v Abú Zabí, posílal mi vzkazy. Určitě bude se zájmem pozorovat náš pokrok, protože je stále součástí rodiny."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.