Robert Kubica je zcela v pořádku a jeho zranění z rallye jej při jízdě podle Paddyho Lowea již nikterak neomezuje.
Polák příští rok dostane u Williamsu příležitost opět závodit místo Sergeje Sirotkina. Tým musel samozřejmě zvažovat, jak velký dopad na jeho výkony v kokpitu bude mít vážné zranění, které utrpěl v roce 2011 v rallye, kde téměř přišel o ruku.
"Samozřejmě, že jsme to museli vzít v úvahu, jelikož nemůžete předstírat, že to není potenciální problém," přiznává technický ředitel týmu Paddy Lowe. V Grove si Kubicu otestovali a nyní jsou přesvědčeni, že je na závodní zátěž plně připraven.
"Nyní jsme se rozhodli a věříme, že Robert je absolutní špičkou a připravený k návratu do Formule 1. Už o tom vůbec nepřemýšlím. Zkrátka to už nehraje roli," pokračuje Lowe.
"Robert je náš jezdec. Je 100% schopný, 100% odhodlaný, my jsme 100% odhodlaní a s tím do toho zkrátka jdeme. Nikdo na problémy ani nepomyslí. Možná to mohou nadhodit lidé zvenčí, ale nás by to už ani nenapadlo," komentuje technický ředitel Williamsu.
Čtyřiatřicetiletý Kubica si tak v příští sezóně po 9 letech opět zazávodí v F1. Ve svých 6 předchozích sezónách v ní nasbíral 273 bodů a 12krát se dostal na pódium. Letos plnil roli rezervního jezdce Williamsu a nastoupil do třech pátečních tréninků (Španělsko, Rakousko a Abú Zabí), kdy tým dobře poznal. Po odchodu Lance Strolla k Force Indii se jeho týmovým kolegou stane 20letý talent Mercedesu George Russell.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.