Postřehy odcházející hvězdy Formule 1 Fernanda Alonsa k novému vozu McLarenu by podle závodních jezdců Landa Norrise a Carlose Sainze byly velmi cenné.
Stáj z Wokingu před příští sezónou zcela mění svou sestavu - Alonsa se Stoffelem Vandoornem nahrazují nováček Lando Norris a Carlos Sainz, jenž letos závodil za Renault. Oběma by se zamlouvalo, pokud by zkušený Fernando dostal šanci s novým monopostem svézt a přispět svými podněty k hodnocení jeho vlastností a dalšímu vývoji.
"Myslím, že by to bylo velmi cenné. Má tu nejlepší představu o tom, jak se auta během let měnila, ty nejlepší zkušenosti s tím, co je dobré a co špatné - mnohem větší než já. Nevím, co se přihodí, jestli bude stále součástí týmu. Stále je součástí McLarenu. Je to na něm. Bylo by to skvělé," uvádí Norris.
"Samozřejmě bych ve voze strávil co nejvíce dnů, ale pokud všichni dojdou k rozhodnutí a budou si myslet, že by to pro tým dobré a jeho zpětná vazba bude stejně důležitá jako ta moje či Carlose, Pak si myslí, že půjde o dobrou věc," pokračuje 19letý mladík před svým debutem ve velkých cenách.
A co na jeho nápad říká Sainz? "Je to samozřejmě v zájmu McLarenu, nebo také v zájmu Fernanda, aby zůstával aktivní. Jde spíše o rozhodnutí vedení než naše, ale já bych to nepovažoval za špatné. Bylo by to dobré, aby pilot jako Fernanda auta porovnal," odpovídá.
McLaren se proti loňské sezóně zlepšil a po přechodu na motory Renault se posunul mezi konstruktéry o tři místa výše na šestou příčku, v průběhu roku ale jeho forma klesala a ke konci již často patříval mezi nejpomalejší. Jeho výkonný ředitel Zak Brown připustil, že MCL33 bylo "extrémně bídným závodním autem."
V poslední době tým prošel mnoha změnami. Nakolik dokáže zlepšit svou problematickou aerodynamiku a zlepšit se v příští sezóně, to zatím podle Norrise "nikdo neví. Mají slušnou představu o věcech, na nichž pracují, které se snaží zlepšit. Všechny ty věci, o nichž mají hodně dat, aby řekli, že to bude lepší."
"Někdy to vypadá v aerodynamickém tunelu dobře, mapování aerodynamiky či ostatní věci, a vy se dostanete na trať a dělá to něco lehce odlišného, než očekáváte. Samozřejmě si věří, že dělají ty správné změny.
V týmu došlo k velké změně v tom, jak přistupují k práci na příštím roce, ve vývoji. Zaměřují se více na to, co je 100% lepší, spíše než aby řekli: 'Vypadá to, že to bude lepší' a nasadili to na auto. Myslím si, že tomu mnohem lépe rozumí, ale to prozradí až čas," dodává letošní vicemistr Formule 2.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.