Postřehy odcházející hvězdy Formule 1 Fernanda Alonsa k novému vozu McLarenu by podle závodních jezdců Landa Norrise a Carlose Sainze byly velmi cenné.
Stáj z Wokingu před příští sezónou zcela mění svou sestavu - Alonsa se Stoffelem Vandoornem nahrazují nováček Lando Norris a Carlos Sainz, jenž letos závodil za Renault. Oběma by se zamlouvalo, pokud by zkušený Fernando dostal šanci s novým monopostem svézt a přispět svými podněty k hodnocení jeho vlastností a dalšímu vývoji.
"Myslím, že by to bylo velmi cenné. Má tu nejlepší představu o tom, jak se auta během let měnila, ty nejlepší zkušenosti s tím, co je dobré a co špatné - mnohem větší než já. Nevím, co se přihodí, jestli bude stále součástí týmu. Stále je součástí McLarenu. Je to na něm. Bylo by to skvělé," uvádí Norris.
"Samozřejmě bych ve voze strávil co nejvíce dnů, ale pokud všichni dojdou k rozhodnutí a budou si myslet, že by to pro tým dobré a jeho zpětná vazba bude stejně důležitá jako ta moje či Carlose, Pak si myslí, že půjde o dobrou věc," pokračuje 19letý mladík před svým debutem ve velkých cenách.
A co na jeho nápad říká Sainz? "Je to samozřejmě v zájmu McLarenu, nebo také v zájmu Fernanda, aby zůstával aktivní. Jde spíše o rozhodnutí vedení než naše, ale já bych to nepovažoval za špatné. Bylo by to dobré, aby pilot jako Fernanda auta porovnal," odpovídá.
McLaren se proti loňské sezóně zlepšil a po přechodu na motory Renault se posunul mezi konstruktéry o tři místa výše na šestou příčku, v průběhu roku ale jeho forma klesala a ke konci již často patříval mezi nejpomalejší. Jeho výkonný ředitel Zak Brown připustil, že MCL33 bylo "extrémně bídným závodním autem."
V poslední době tým prošel mnoha změnami. Nakolik dokáže zlepšit svou problematickou aerodynamiku a zlepšit se v příští sezóně, to zatím podle Norrise "nikdo neví. Mají slušnou představu o věcech, na nichž pracují, které se snaží zlepšit. Všechny ty věci, o nichž mají hodně dat, aby řekli, že to bude lepší."
"Někdy to vypadá v aerodynamickém tunelu dobře, mapování aerodynamiky či ostatní věci, a vy se dostanete na trať a dělá to něco lehce odlišného, než očekáváte. Samozřejmě si věří, že dělají ty správné změny.
V týmu došlo k velké změně v tom, jak přistupují k práci na příštím roce, ve vývoji. Zaměřují se více na to, co je 100% lepší, spíše než aby řekli: 'Vypadá to, že to bude lepší' a nasadili to na auto. Myslím si, že tomu mnohem lépe rozumí, ale to prozradí až čas," dodává letošní vicemistr Formule 2.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.