Norris se Sainzem by uvítali postřehy Alonsa k novému vozu McLarenu

Fernando Alonso s McLarenem MCL33 v Mexiku
Fernando Alonso s McLarenem MCL33 v Mexiku, foto: McLaren
Petr Hlawiczka 18. prosince 2018 06:50
Sdílej:

Postřehy odcházející hvězdy Formule 1 Fernanda Alonsa k novému vozu McLarenu by podle závodních jezdců Landa Norrise a Carlose Sainze byly velmi cenné.

Stáj z Wokingu před příští sezónou zcela mění svou sestavu - Alonsa se Stoffelem Vandoornem nahrazují nováček Lando Norris a Carlos Sainz, jenž letos závodil za Renault. Oběma by se zamlouvalo, pokud by zkušený Fernando dostal šanci s novým monopostem svézt a přispět svými podněty k hodnocení jeho vlastností a dalšímu vývoji.

"Myslím, že by to bylo velmi cenné. Má tu nejlepší představu o tom, jak se auta během let měnila, ty nejlepší zkušenosti s tím, co je dobré a co špatné - mnohem větší než já. Nevím, co se přihodí, jestli bude stále součástí týmu. Stále je součástí McLarenu. Je to na něm. Bylo by to skvělé," uvádí Norris.

"Samozřejmě bych ve voze strávil co nejvíce dnů, ale pokud všichni dojdou k rozhodnutí a budou si myslet, že by to pro tým dobré a jeho zpětná vazba bude stejně důležitá jako ta moje či Carlose, Pak si myslí, že půjde o dobrou věc," pokračuje 19letý mladík před svým debutem ve velkých cenách.

A co na jeho nápad říká Sainz? "Je to samozřejmě v zájmu McLarenu, nebo také v zájmu Fernanda, aby zůstával aktivní. Jde spíše o rozhodnutí vedení než naše, ale já bych to nepovažoval za špatné. Bylo by to dobré, aby pilot jako Fernanda auta porovnal," odpovídá.

McLaren se proti loňské sezóně zlepšil a po přechodu na motory Renault se posunul mezi konstruktéry o tři místa výše na šestou příčku, v průběhu roku ale jeho forma klesala a ke konci již často patříval mezi nejpomalejší. Jeho výkonný ředitel Zak Brown připustil, že MCL33 bylo "extrémně bídným závodním autem."

V poslední době tým prošel mnoha změnami. Nakolik dokáže zlepšit svou problematickou aerodynamiku a zlepšit se v příští sezóně, to zatím podle Norrise "nikdo neví. Mají slušnou představu o věcech, na nichž pracují, které se snaží zlepšit. Všechny ty věci, o nichž mají hodně dat, aby řekli, že to bude lepší."

"Někdy to vypadá v aerodynamickém tunelu dobře, mapování aerodynamiky či ostatní věci, a vy se dostanete na trať a dělá to něco lehce odlišného, než očekáváte. Samozřejmě si věří, že dělají ty správné změny.

V týmu došlo k velké změně v tom, jak přistupují k práci na příštím roce, ve vývoji. Zaměřují se více na to, co je 100% lepší, spíše než aby řekli: 'Vypadá to, že to bude lepší' a nasadili to na auto. Myslím si, že tomu mnohem lépe rozumí, ale to prozradí až čas," dodává letošní vicemistr Formule 2.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.