Lewis Hamilton je podle bývalého jezdce Formule 1 Marka Webbera tím nejlepším, pokud jde o rychlost na jedno kolo.
Brit letos získal svůj pátý titul mistra světa a Webber to přisuzuje právě jeho skvělým výkonům v kvalifikacích. V letošní sezóně jich vyhrál jedenáct a v první řadě chyběl pouze jednou, když v Německu zastavil na trati kvůli poklesu tlaku hydrauliky - jeho průměrná startovní pozice dosáhla 2,48 (pro srovnání Sebastian Vettel s pěti vyhranými kvalifikacemi 2,62).
Vyhrál 11 závodů a jako první pilot v historii F1 nasbíral přes 400 bodů. Na svém kontě má Hamilton už celkem 83 kvalifikačních triumfů a je celkem možné, že se stane také prvním, kdo jich získá sto.
"Už jsem to jednou řekl a řeknu to znova - v kvalifikacích je nejlepší od dob Senny. Myslím, že na jedno kolo rychlejší než Michael [Schumacher]. Zřejmě je tím nejlepším za posledních 40 let. V rychlosti na jedno kolo je na tom jako Ayrton," hodnotí Webber.
Navíc podle něj nedělá chyby a dokáže zabrat, když je to nejvíce potřeba. "Lewis o sobotách nevyjíždí moc mimo trať, ale dokáže devastujícím způsobem zvýšit svou rychlost, když to je zapotřebí," chválí pětinásobného mistra světa bývalý pilot Red Bullu, který měl proti němu možnost závodit až do roku 2013, kdy z F1 odešel.
Jak byl na tom Senna, se kterým Lewise srovnával? Brazilec vyhrál 41 velkých cen a ovládl 65 kvalifikací. Startoval ale jen ve 162 závodech, na rozdíl od Hamiltona, jenž se zúčastnil již 229 podniků.
"Nevím, jaké jsou jeho skutečné slabiny, proto je tak nebezpečný... Víme, že je tak silný, jako Fernando, kvůli tomu to pro nás za ta léta byla těžká práce, když má takové úspěchy na dráze," pokračuje Webber.
Pokud 33letý Brit v F1 vytrvá a uchová si svou motivaci, mohl by podle něj překonat i sedm titulů Michaela Schumachera. "Je jedním z nejlepších a ještě neskončil, takže by se mohl dostat do čela mnoha statistik, což je fakt neuvěřitelné!"
"Mohl by je všechny překonat, obzvlášť pokud příští rok získá svůj šestý titul. Myslím, že to naznačí, zda má motivaci pokusit se o překonání Michaela, což by znamenalo osm titulů... Sledovat takový rekord by bylo neuvěřitelné, ale v tom případě ho čeká ještě spousta závodění," dodává Webber.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.