Lewis Hamilton je podle bývalého jezdce Formule 1 Marka Webbera tím nejlepším, pokud jde o rychlost na jedno kolo.
Brit letos získal svůj pátý titul mistra světa a Webber to přisuzuje právě jeho skvělým výkonům v kvalifikacích. V letošní sezóně jich vyhrál jedenáct a v první řadě chyběl pouze jednou, když v Německu zastavil na trati kvůli poklesu tlaku hydrauliky - jeho průměrná startovní pozice dosáhla 2,48 (pro srovnání Sebastian Vettel s pěti vyhranými kvalifikacemi 2,62).
Vyhrál 11 závodů a jako první pilot v historii F1 nasbíral přes 400 bodů. Na svém kontě má Hamilton už celkem 83 kvalifikačních triumfů a je celkem možné, že se stane také prvním, kdo jich získá sto.
"Už jsem to jednou řekl a řeknu to znova - v kvalifikacích je nejlepší od dob Senny. Myslím, že na jedno kolo rychlejší než Michael [Schumacher]. Zřejmě je tím nejlepším za posledních 40 let. V rychlosti na jedno kolo je na tom jako Ayrton," hodnotí Webber.
Navíc podle něj nedělá chyby a dokáže zabrat, když je to nejvíce potřeba. "Lewis o sobotách nevyjíždí moc mimo trať, ale dokáže devastujícím způsobem zvýšit svou rychlost, když to je zapotřebí," chválí pětinásobného mistra světa bývalý pilot Red Bullu, který měl proti němu možnost závodit až do roku 2013, kdy z F1 odešel.
Jak byl na tom Senna, se kterým Lewise srovnával? Brazilec vyhrál 41 velkých cen a ovládl 65 kvalifikací. Startoval ale jen ve 162 závodech, na rozdíl od Hamiltona, jenž se zúčastnil již 229 podniků.
"Nevím, jaké jsou jeho skutečné slabiny, proto je tak nebezpečný... Víme, že je tak silný, jako Fernando, kvůli tomu to pro nás za ta léta byla těžká práce, když má takové úspěchy na dráze," pokračuje Webber.
Pokud 33letý Brit v F1 vytrvá a uchová si svou motivaci, mohl by podle něj překonat i sedm titulů Michaela Schumachera. "Je jedním z nejlepších a ještě neskončil, takže by se mohl dostat do čela mnoha statistik, což je fakt neuvěřitelné!"
"Mohl by je všechny překonat, obzvlášť pokud příští rok získá svůj šestý titul. Myslím, že to naznačí, zda má motivaci pokusit se o překonání Michaela, což by znamenalo osm titulů... Sledovat takový rekord by bylo neuvěřitelné, ale v tom případě ho čeká ještě spousta závodění," dodává Webber.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.