Po skončení sezóny se vždy začínají objevovat předpovědi pro tu příští. S chutí se spekuluje, který tým či jezdec by se mohli ucházet o ty příčky nejvyšší a tak podobně. Nyní server Racefans přináší tip jednoho z pilotů, na kterého pro následující sezónu závodní sedačka bohužel nezbyla.
Na Estebana Ocona nezbylo pro sezónu 2019 ve startovním poli místo a ten se nakonec musel spokojit s nabídkou Mercedesu, aby se ujal role rezervního pilota. Francouzský pilot však hledí do budoucna s nadějí, že by se mohl k plnohodnotnému závodění dostat právě skrze tuto v posledních letech v F1 vládnoucí stáj.
Dnes již bývalý jezdec stáje Racing Point Force India, který v uplynulé sezóně skončil se 49 body na dvanáctém místě, vyjádřil svůj názor na to, kdo by měl jednoznačně patřit mezi uchazeče o mistrovský titul. Měl by to být mladý dravec nově ve službách Ferrari - Charles Leclerc. Podle Ocona patří dokonce k těm nejrychlejším ve startovním poli.
"Myslím, že Charles bude v příštím roce s jistotou bojovat o titul," prohlásil. "Přinejmenším to pro mě nebude překvapením. Znám ho docela dobře. První závod, ve kterém jsme se společně utkali, byl v roce 2005 v motokárách, když nám bylo sedm, osm let. A byli jsme první a druhý a já byl na vnitřku a v poslední zatáčce posledního kola jsme se nabourali, takže on závod nedokončil a já skončil někde na šestém nebo sedmém místě. To bylo poprvé, co jsme se potkali a po celou naši kariéru jsme takto společně soupeřili."
"Věděl jsem, že je od prvního dne velice talentovaný," pokračuje dále Esteban. "Je tady jedním z nejrychlejších kluků. Myslím si, že to příští rok rozhodně ukáže. Myslím, že uvidíte, jak Pierre [Gasly, pilot Red Bullu, pozn. autora] a Charles budou bojovat o vítezství a pódia. Pravděpodobně se tím změní mentalita Formule 1, když vidíme, že i mladí jezdci mohou dělat tuto práci. To mladíkům ke vstupu jenom pomůže."
Monacký pilot se dočkal angažmá u italského týmu po výtečných výkonech, které ve svém premiérovém ročníku předváděl s vozem Sauberu. Charles Leclerc si dojel pro 39 bodů a celkově se v roce 2018 dostal na třinácté místo. Nejlepším výsledkem bylo šesté místo (Ázerbájdžán) a vydařil se mu také závěr sezóny, kdy celkem čtyřikrát dosáhl na sedmou příčku (Rusko, Mexiko, Brazílie, Abu Dhabi). Většímu bodovému přídělu mu však zabránilo odstoupení v šesti závodech.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.