Ačkoliv Fernando Alonso bude v F1 příští rok chybět, jeho kvalifikační převaha nad týmovým kolegou Vandoornem by neměla zůstat bez povšimnutí. Veterán s 311 starty v F1 nyní prozradil, co mu v týmovém duelu pomohlo.
Alonso je jediným pilotem, který svého týmového kolegu v roce 2018 porazil ve všech sobotních kvalifikacích. Jeho nadvláda přitom sahá až do Grand Prix Malajsie 2017, což je 26 závodů.
"Je těžké dozvědět se svoji rychlost v autě," cituje Autosport Alonsa. "Můžete jen sledovat čísla a letošní rok byl z pohledu kvalifikačních duelů mým nejlepším."
"Mám pocit, že jsem konkurenceschopný a rychlý. Možná mé letošní testy v IndyCar a působení v seriálu WEC, cítím se lepším pilotem, komplexnějším. Více rozumím chování auta, jiným jízdním technikám, jinému způsobu šetření energie, pneumatik."
Díky tomu měl španělský pilot informace od více inženýrů, jiné úhly pohledu. "Máte k dispozici další náhledy, ačkoliv nemusí být nutně užitečné v monopostu F1. Různé koncepce myslím pilotovi pomáhají."
Týmové kvalifikační duely 2018:
Fernando Alonso / Stoffel Vandoorne - 21 / 0 (McLaren)Charles Leclerc / Marcus Ericsson - 17 / 4 (Sauber)Sebastian Vettel / Kimi Räikkönen - 16 / 4 (Ferrari)Esteban Ocon / Sergio Perez - 16 / 5 (Force India)Max Verstappen / Daniel Ricciardo - 15 / 3 (Red Bull)Lewis Hamilton / Valtteri Bottas - 15 / 5 (Mercedes)Nico Hülkenberg / Carlos Sainz - 13 / 6 (Renault)Pierre Gasly / Brendon Hartley - 12 / 6 (Toro Rosso)Sergej Sirotkin / Lance Stroll - 12 / 8 (Williams)Romain Grosjean / Kevin Magnussen - 10 / 9 (Haas)
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.