Ačkoliv Fernando Alonso bude v F1 příští rok chybět, jeho kvalifikační převaha nad týmovým kolegou Vandoornem by neměla zůstat bez povšimnutí. Veterán s 311 starty v F1 nyní prozradil, co mu v týmovém duelu pomohlo.
Alonso je jediným pilotem, který svého týmového kolegu v roce 2018 porazil ve všech sobotních kvalifikacích. Jeho nadvláda přitom sahá až do Grand Prix Malajsie 2017, což je 26 závodů.
"Je těžké dozvědět se svoji rychlost v autě," cituje Autosport Alonsa. "Můžete jen sledovat čísla a letošní rok byl z pohledu kvalifikačních duelů mým nejlepším."
"Mám pocit, že jsem konkurenceschopný a rychlý. Možná mé letošní testy v IndyCar a působení v seriálu WEC, cítím se lepším pilotem, komplexnějším. Více rozumím chování auta, jiným jízdním technikám, jinému způsobu šetření energie, pneumatik."
Díky tomu měl španělský pilot informace od více inženýrů, jiné úhly pohledu. "Máte k dispozici další náhledy, ačkoliv nemusí být nutně užitečné v monopostu F1. Různé koncepce myslím pilotovi pomáhají."
Týmové kvalifikační duely 2018:
Fernando Alonso / Stoffel Vandoorne - 21 / 0 (McLaren)Charles Leclerc / Marcus Ericsson - 17 / 4 (Sauber)Sebastian Vettel / Kimi Räikkönen - 16 / 4 (Ferrari)Esteban Ocon / Sergio Perez - 16 / 5 (Force India)Max Verstappen / Daniel Ricciardo - 15 / 3 (Red Bull)Lewis Hamilton / Valtteri Bottas - 15 / 5 (Mercedes)Nico Hülkenberg / Carlos Sainz - 13 / 6 (Renault)Pierre Gasly / Brendon Hartley - 12 / 6 (Toro Rosso)Sergej Sirotkin / Lance Stroll - 12 / 8 (Williams)Romain Grosjean / Kevin Magnussen - 10 / 9 (Haas)
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.