Ačkoliv Fernando Alonso bude v F1 příští rok chybět, jeho kvalifikační převaha nad týmovým kolegou Vandoornem by neměla zůstat bez povšimnutí. Veterán s 311 starty v F1 nyní prozradil, co mu v týmovém duelu pomohlo.
Alonso je jediným pilotem, který svého týmového kolegu v roce 2018 porazil ve všech sobotních kvalifikacích. Jeho nadvláda přitom sahá až do Grand Prix Malajsie 2017, což je 26 závodů.
"Je těžké dozvědět se svoji rychlost v autě," cituje Autosport Alonsa. "Můžete jen sledovat čísla a letošní rok byl z pohledu kvalifikačních duelů mým nejlepším."
"Mám pocit, že jsem konkurenceschopný a rychlý. Možná mé letošní testy v IndyCar a působení v seriálu WEC, cítím se lepším pilotem, komplexnějším. Více rozumím chování auta, jiným jízdním technikám, jinému způsobu šetření energie, pneumatik."
Díky tomu měl španělský pilot informace od více inženýrů, jiné úhly pohledu. "Máte k dispozici další náhledy, ačkoliv nemusí být nutně užitečné v monopostu F1. Různé koncepce myslím pilotovi pomáhají."
Týmové kvalifikační duely 2018:
Fernando Alonso / Stoffel Vandoorne - 21 / 0 (McLaren)Charles Leclerc / Marcus Ericsson - 17 / 4 (Sauber)Sebastian Vettel / Kimi Räikkönen - 16 / 4 (Ferrari)Esteban Ocon / Sergio Perez - 16 / 5 (Force India)Max Verstappen / Daniel Ricciardo - 15 / 3 (Red Bull)Lewis Hamilton / Valtteri Bottas - 15 / 5 (Mercedes)Nico Hülkenberg / Carlos Sainz - 13 / 6 (Renault)Pierre Gasly / Brendon Hartley - 12 / 6 (Toro Rosso)Sergej Sirotkin / Lance Stroll - 12 / 8 (Williams)Romain Grosjean / Kevin Magnussen - 10 / 9 (Haas)
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.