Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff věří, že Mick Schumacher po svém otci a sedminásobném mistrovi světa Michaelovi zdědil potřebné závodnické geny, které mu umožní uspět ve světě Formule 1.
Mick začal se závoděním v motokárách s podporou svého otce před 10 lety, letos se stal šampionem Formule F3. V příští sezóně postupuje výše do Formule 2, a pokud se mu v ní bude dařit, mohli bychom ho brzy začít vídávat v F1.
Šéf Mercedesu Wolff se o perspektivní mladíky zajímá: "V Mercedesu mám velmi pozitivní výhled, pozitivní vztah s mladými jezdci. Michael začal jako mladý pilot Mercedesu ve sportovních vozech a stal se nejlepším v historii. A stejným způsobem dnes vyhlížíme mladé piloty, jak jsme to provedli s Pascalem Wehrleinem, Estebanem Oconem a Georgem Russellem."
"Doufáme, že se tyto děti prosadí ve Formuli 1, prožijí v ní dlouhé kariéry a jednoho dne snad zůstanou u Mercedesu. A osobně mě hodně baví pozorovat, jak se setkávají, trénovat je a radit jim s naší skupinou. Myslím si, že pro Mercedes to je velmi důležité hrát roli v mládežnickém programu," pokračuje Wolff.
"Pokud jde o Micka Schumachera, vyhrál letos šampionát Formule 3 s motorem Mercedes, což je skvělé. Není ale součástí juniorského programu Mercedesu. Myslím, že to nejdůležitější je poskytnou mu čas. Má to neuvěřitelné dědictví - otce, který byl tím nejúspěšnějším pilotem všech dob," odkazuje šéf Mercedesu.
"Vyhrál F3, splnil tedy další položku. Nyní míří do F2, která bude opět velmi náročnou, půjde proti mnoha zkušeným jezdcům. Ale nemám pochybnosti o tom, že má potenciál stát se úspěšným pilotem Formule 1. Možná jednoho dne s námi, možná ne. Je však rozhodně vzrušujícím mladíkem," chválí Wolff mladého Schumachera.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.