Aerodynamické změny pro příští ročník Formule 1 přicházejí podle Roberta Kubicy v perfektní čas, kdy se s Williamsem vrací do Formule 1.
Polák bude v F1 závodit poprvé od roku 2010, jeho týmovým kolegou u britského týmu bude teprve 20letý George Russell. U monopostů se v příští sezóně změní aerodynamika: připravují se nová přední křídla, brzdové kanálky, zadní křídla či bočnicové panely. Technická pravidla doznala úpravy, aby se dalo snadněji předjíždět.
"Mám celkem dost zkušeností se závoděním v F1, takže vím, co to obnáší být špičkovým F1 jezdcem. Nebojím se toho. Vím, že to vyžaduje spoustu práce a odhodlání. Já na to jsem připravený," říká Kubica.
"Z technického a jízdního hlediska, testovali jsme v Abú Zabí a čekají nás zimní testy. Než se tedy dostaneme do Austrálie, tak na přípravu těchto věcí zbývá dost času. Je to jiné, když přijdete testovat na konci roku a srovnáte to s jezdci, kteří auta a pneumatiky znají," pokračuje nový pilot Williamsu.
"Řekněme, že v roce 2019 budeme všichni začínat od nuly, proto nemám obavy z toho, že jsem byl osm let pryč. Těším se. Vím, co to vyžaduje a co musím dělat. Pokud budu svou práci dělat dobře, tak si jsem jistý tím, že budou všichni spokojeni," domnívá se Polák.
Už minulý rok byl blízko místu závodního jezdce Williamsu, tehdy se ale v Grove rozhodli dát přednost Sergeji Sirotkinovi, jenž doplnil Lance Strolla. Zbylo na něj tedy místo rezervního a vývojového jezdce pro rok 2019.
"Čím více máte zkušeností, tím určitě získáváte více sebevědomí a tím jste připravenější. Částečně jsem byl připraven už v lednu [2018], ale tento rok mi poskytl více času na učení. Je pravda, že jízda s vozem F1 při testech pomáhá, ale během ní se také nenaučíte všechno," upozorňuje Kubica.
"The morning after, we started working for next year, 2019."Robert serving up some ice-cold #MondayMotivation 💪 pic.twitter.com/b42rU8JXgu
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) December 10, 2018"Na začátku roku tedy budu muset objevovat. Je to spíše o objevování než o učení. S novými auty, novými pneumatikami a s novými systémy to čeká všechny jezdce. Myslím si, že jde pro mě o perfektní okamžik, a proto jsem se rozhodl do toho jít. Cítím se být připraven.
Musíte být realistou a my víme, že to nebude snadné. Pro mě to byla výzva, dostat se do Formule 1. Ze sportovního hlediska to byla zřejmě větší výzva, abych poskytoval to, co se z mé strany očekává. Ale vůbec se jí nebojím. Jsem připraven, nadšen a dává mi to dodatečnou motivaci a odhodlání k tomu, co jsem dělal už celý letošní rok," dodává Kubica.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.