Aerodynamické změny pro příští ročník Formule 1 přicházejí podle Roberta Kubicy v perfektní čas, kdy se s Williamsem vrací do Formule 1.
Polák bude v F1 závodit poprvé od roku 2010, jeho týmovým kolegou u britského týmu bude teprve 20letý George Russell. U monopostů se v příští sezóně změní aerodynamika: připravují se nová přední křídla, brzdové kanálky, zadní křídla či bočnicové panely. Technická pravidla doznala úpravy, aby se dalo snadněji předjíždět.
"Mám celkem dost zkušeností se závoděním v F1, takže vím, co to obnáší být špičkovým F1 jezdcem. Nebojím se toho. Vím, že to vyžaduje spoustu práce a odhodlání. Já na to jsem připravený," říká Kubica.
"Z technického a jízdního hlediska, testovali jsme v Abú Zabí a čekají nás zimní testy. Než se tedy dostaneme do Austrálie, tak na přípravu těchto věcí zbývá dost času. Je to jiné, když přijdete testovat na konci roku a srovnáte to s jezdci, kteří auta a pneumatiky znají," pokračuje nový pilot Williamsu.
"Řekněme, že v roce 2019 budeme všichni začínat od nuly, proto nemám obavy z toho, že jsem byl osm let pryč. Těším se. Vím, co to vyžaduje a co musím dělat. Pokud budu svou práci dělat dobře, tak si jsem jistý tím, že budou všichni spokojeni," domnívá se Polák.
Už minulý rok byl blízko místu závodního jezdce Williamsu, tehdy se ale v Grove rozhodli dát přednost Sergeji Sirotkinovi, jenž doplnil Lance Strolla. Zbylo na něj tedy místo rezervního a vývojového jezdce pro rok 2019.
"Čím více máte zkušeností, tím určitě získáváte více sebevědomí a tím jste připravenější. Částečně jsem byl připraven už v lednu [2018], ale tento rok mi poskytl více času na učení. Je pravda, že jízda s vozem F1 při testech pomáhá, ale během ní se také nenaučíte všechno," upozorňuje Kubica.
"The morning after, we started working for next year, 2019."Robert serving up some ice-cold #MondayMotivation 💪 pic.twitter.com/b42rU8JXgu
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) December 10, 2018"Na začátku roku tedy budu muset objevovat. Je to spíše o objevování než o učení. S novými auty, novými pneumatikami a s novými systémy to čeká všechny jezdce. Myslím si, že jde pro mě o perfektní okamžik, a proto jsem se rozhodl do toho jít. Cítím se být připraven.
Musíte být realistou a my víme, že to nebude snadné. Pro mě to byla výzva, dostat se do Formule 1. Ze sportovního hlediska to byla zřejmě větší výzva, abych poskytoval to, co se z mé strany očekává. Ale vůbec se jí nebojím. Jsem připraven, nadšen a dává mi to dodatečnou motivaci a odhodlání k tomu, co jsem dělal už celý letošní rok," dodává Kubica.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.