Carlos Sainz je posílen vědomím, že na něj bude McLaren spoléhat jako na lídra svého závodního týmu v sezóně 2019. Se svým novým týmovým kolegou Landem Norrisem podobnou rivalitu jako kdysi u Toro Rosso neočekává.
"Je to fajn, svým způsobem síla. K McLarenu určitě dorazím ve svém pátém roce ve Formuli 1. Prošel jsem dvěma týmy a stále mám čerstvě v mysli šampionát světové série. Takže do toho jdu se sebevědomím a rozsáhlým poznáním," uvádí 24letý španělský pilot.
"Když pracujete pro dva různé týmy s velmi odlišnými charakteristikami vyvážení vozu, nastavení - jako tomu bylo u Toro Rosso a Renaultu, kde šlo podle mě o dva extrémy ve vyvážení auta. Kvůli tomu přecházím týmu se spoustou poznání a chci ho taky vést a sledovat s nimi směr, který snad bude dobrý," popisuje nový pilot McLarenu, jenž se po letošním ročníku loučí s Fernandem Alonsem a Stoffelem Vandoorneem.
"Hodně jsem se toho naučil. Ubíral jsem se velmi odlišnými cestami v nastavení ve snaze optimalizovat vůz pro rok 2018. Takže i letos v závodech jsem experimentoval ve snaze najít ve voze něco navíc. V tomto směru jsem se toho hodně naučil, protože jsem se fakt soustředil na zlepšení vozu, který jsem měl. Dosáhl jsem v tom také velkého pokroku. Bude to pro mě a v budoucnu pro McLaren dobrý zážitek," věří Sainz.
U Toro Rosso kdysi zažil těsné souboje se svým bývalým týmovým kolegou Maxem Verstappenem. K Red Bullu i přes malé rozdíly nakonec postoupil právě Holanďan, zatímco Carlos u týmu pokračoval s Daniilem Kvjatem před tím, než před Velkou cenou Spojených států 2017 přestoupil k Renaultu.
Očekává, že to u McLarenu příští rok půjde s Norrisem snadněji? "V porovnání s Toro Rosso určitě. Očekávám velmi podobnou situaci jako s Nicem [Hülkenbergem] u Renaultu," odpovídá o pět let starší Španěl, jenž letos v šampionátu skončil s 53 body na 10. místě před svým krajanem Alonsem.
"Nico k Renaultu nastoupil samozřejmě o rok dříve. Když přicházím nyní k McLarenu s Landem ve stejném roce, zřejmě s mnohem více zkušenostmi, začínáme oba od nuly. Myslím si, že nám to umožní čerstvý začátek s oběma jezdci, stejným způsobem," domnívá se Sainz.
"Samozřejmě, že kvůli zkušenostem využiju šanci, kterou mám - vést tým od počátku roku, obzvlášť když Lando bude zkušenosti získávat. Pro McLaren ale rozhodně půjde o čerstvý začátek. Určitě to bude hodně podobné tomu, jaké to bylo u Renaultu.
S Nicem jsem měl velmi dobrý vztah, oba jsme byli na dráze opravdu féroví, oba jsme tým táhli kupředu. A týmu rovněž k mnoha bodům o nedělích pomohlo i to, že jsme si v kvalifikacích byli velmi blízko. Snad to bude stejné i u McLarenu a zažijeme nějakou legraci," doufá Sainz.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.