Carlos Sainz je posílen vědomím, že na něj bude McLaren spoléhat jako na lídra svého závodního týmu v sezóně 2019. Se svým novým týmovým kolegou Landem Norrisem podobnou rivalitu jako kdysi u Toro Rosso neočekává.
"Je to fajn, svým způsobem síla. K McLarenu určitě dorazím ve svém pátém roce ve Formuli 1. Prošel jsem dvěma týmy a stále mám čerstvě v mysli šampionát světové série. Takže do toho jdu se sebevědomím a rozsáhlým poznáním," uvádí 24letý španělský pilot.
"Když pracujete pro dva různé týmy s velmi odlišnými charakteristikami vyvážení vozu, nastavení - jako tomu bylo u Toro Rosso a Renaultu, kde šlo podle mě o dva extrémy ve vyvážení auta. Kvůli tomu přecházím týmu se spoustou poznání a chci ho taky vést a sledovat s nimi směr, který snad bude dobrý," popisuje nový pilot McLarenu, jenž se po letošním ročníku loučí s Fernandem Alonsem a Stoffelem Vandoorneem.
"Hodně jsem se toho naučil. Ubíral jsem se velmi odlišnými cestami v nastavení ve snaze optimalizovat vůz pro rok 2018. Takže i letos v závodech jsem experimentoval ve snaze najít ve voze něco navíc. V tomto směru jsem se toho hodně naučil, protože jsem se fakt soustředil na zlepšení vozu, který jsem měl. Dosáhl jsem v tom také velkého pokroku. Bude to pro mě a v budoucnu pro McLaren dobrý zážitek," věří Sainz.
U Toro Rosso kdysi zažil těsné souboje se svým bývalým týmovým kolegou Maxem Verstappenem. K Red Bullu i přes malé rozdíly nakonec postoupil právě Holanďan, zatímco Carlos u týmu pokračoval s Daniilem Kvjatem před tím, než před Velkou cenou Spojených států 2017 přestoupil k Renaultu.
Očekává, že to u McLarenu příští rok půjde s Norrisem snadněji? "V porovnání s Toro Rosso určitě. Očekávám velmi podobnou situaci jako s Nicem [Hülkenbergem] u Renaultu," odpovídá o pět let starší Španěl, jenž letos v šampionátu skončil s 53 body na 10. místě před svým krajanem Alonsem.
"Nico k Renaultu nastoupil samozřejmě o rok dříve. Když přicházím nyní k McLarenu s Landem ve stejném roce, zřejmě s mnohem více zkušenostmi, začínáme oba od nuly. Myslím si, že nám to umožní čerstvý začátek s oběma jezdci, stejným způsobem," domnívá se Sainz.
"Samozřejmě, že kvůli zkušenostem využiju šanci, kterou mám - vést tým od počátku roku, obzvlášť když Lando bude zkušenosti získávat. Pro McLaren ale rozhodně půjde o čerstvý začátek. Určitě to bude hodně podobné tomu, jaké to bylo u Renaultu.
S Nicem jsem měl velmi dobrý vztah, oba jsme byli na dráze opravdu féroví, oba jsme tým táhli kupředu. A týmu rovněž k mnoha bodům o nedělích pomohlo i to, že jsme si v kvalifikacích byli velmi blízko. Snad to bude stejné i u McLarenu a zažijeme nějakou legraci," doufá Sainz.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.