Carlos Sainz je posílen vědomím, že na něj bude McLaren spoléhat jako na lídra svého závodního týmu v sezóně 2019. Se svým novým týmovým kolegou Landem Norrisem podobnou rivalitu jako kdysi u Toro Rosso neočekává.
"Je to fajn, svým způsobem síla. K McLarenu určitě dorazím ve svém pátém roce ve Formuli 1. Prošel jsem dvěma týmy a stále mám čerstvě v mysli šampionát světové série. Takže do toho jdu se sebevědomím a rozsáhlým poznáním," uvádí 24letý španělský pilot.
"Když pracujete pro dva různé týmy s velmi odlišnými charakteristikami vyvážení vozu, nastavení - jako tomu bylo u Toro Rosso a Renaultu, kde šlo podle mě o dva extrémy ve vyvážení auta. Kvůli tomu přecházím týmu se spoustou poznání a chci ho taky vést a sledovat s nimi směr, který snad bude dobrý," popisuje nový pilot McLarenu, jenž se po letošním ročníku loučí s Fernandem Alonsem a Stoffelem Vandoorneem.
"Hodně jsem se toho naučil. Ubíral jsem se velmi odlišnými cestami v nastavení ve snaze optimalizovat vůz pro rok 2018. Takže i letos v závodech jsem experimentoval ve snaze najít ve voze něco navíc. V tomto směru jsem se toho hodně naučil, protože jsem se fakt soustředil na zlepšení vozu, který jsem měl. Dosáhl jsem v tom také velkého pokroku. Bude to pro mě a v budoucnu pro McLaren dobrý zážitek," věří Sainz.
U Toro Rosso kdysi zažil těsné souboje se svým bývalým týmovým kolegou Maxem Verstappenem. K Red Bullu i přes malé rozdíly nakonec postoupil právě Holanďan, zatímco Carlos u týmu pokračoval s Daniilem Kvjatem před tím, než před Velkou cenou Spojených států 2017 přestoupil k Renaultu.
Očekává, že to u McLarenu příští rok půjde s Norrisem snadněji? "V porovnání s Toro Rosso určitě. Očekávám velmi podobnou situaci jako s Nicem [Hülkenbergem] u Renaultu," odpovídá o pět let starší Španěl, jenž letos v šampionátu skončil s 53 body na 10. místě před svým krajanem Alonsem.
"Nico k Renaultu nastoupil samozřejmě o rok dříve. Když přicházím nyní k McLarenu s Landem ve stejném roce, zřejmě s mnohem více zkušenostmi, začínáme oba od nuly. Myslím si, že nám to umožní čerstvý začátek s oběma jezdci, stejným způsobem," domnívá se Sainz.
"Samozřejmě, že kvůli zkušenostem využiju šanci, kterou mám - vést tým od počátku roku, obzvlášť když Lando bude zkušenosti získávat. Pro McLaren ale rozhodně půjde o čerstvý začátek. Určitě to bude hodně podobné tomu, jaké to bylo u Renaultu.
S Nicem jsem měl velmi dobrý vztah, oba jsme byli na dráze opravdu féroví, oba jsme tým táhli kupředu. A týmu rovněž k mnoha bodům o nedělích pomohlo i to, že jsme si v kvalifikacích byli velmi blízko. Snad to bude stejné i u McLarenu a zažijeme nějakou legraci," doufá Sainz.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.