Sebastian Vettel tvrdí, že jeho Ferrari potřebuje řešit nedostatek rychlosti v příliš mnoha závodech, pokud má příští rok vyhrát mistrovský titul.
I když byl italský tým v první části sezóny ve formě a Němec vedl šampionát, po letní přestávce na vylepšený Mercedes už očividně neměl. Pokud má příští rok vyjít z boje o titul vítězně, tak musí vyřešit své slabiny.
Na otázku, co bude Ferrari v sezóně 2019 potřebovat, Vettel na galavečeru FIA odpověděl: "Lepší výkonnost. Myslím, že to je velmi jednoduché. Měli jsme své závody, kdy jsme byli velmi blízko a hodně konkurenceschopní, a naše auto bylo letos celkově univerzálnější, fungovalo na všech tratích. Zažili jsme tedy své vrcholy a myslím, že jsme mnohé z nich využili."
"Pak jsme ale měli příliš mnoho závodů, kdy jsme na to moc neměli. Někdy nám scházela desetina nebo dvě, někdy jich ale bylo více, kdy jsme toho o víkendu nemohli udělat o moc více. A to je něco, co musíme napravit a pokusit se to příští rok lépe kontrolovat," pokračuje pilot Ferrari.
Co by vybral jako nejlepší závod své sezóny? "Řekl bych, že Bahrajn, protože zpočátku jsem ho neměl moc rád, ale teď ho fakt miluji. Miluji tu trofej po závodě. Byla to trochu těsná bitva v posledních kolech, takže bylo fajn, že jsem se až do konce udržel ve vedení. Pak si myslím, že by měla být zmíněna Kanada, obzvlášť 40 let po vítězství Gillese [Villeneuva]. Byl to hodně citově vypjatý den," dodává Vettel.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.