Sebastian Vettel tvrdí, že jeho Ferrari potřebuje řešit nedostatek rychlosti v příliš mnoha závodech, pokud má příští rok vyhrát mistrovský titul.
I když byl italský tým v první části sezóny ve formě a Němec vedl šampionát, po letní přestávce na vylepšený Mercedes už očividně neměl. Pokud má příští rok vyjít z boje o titul vítězně, tak musí vyřešit své slabiny.
Na otázku, co bude Ferrari v sezóně 2019 potřebovat, Vettel na galavečeru FIA odpověděl: "Lepší výkonnost. Myslím, že to je velmi jednoduché. Měli jsme své závody, kdy jsme byli velmi blízko a hodně konkurenceschopní, a naše auto bylo letos celkově univerzálnější, fungovalo na všech tratích. Zažili jsme tedy své vrcholy a myslím, že jsme mnohé z nich využili."
"Pak jsme ale měli příliš mnoho závodů, kdy jsme na to moc neměli. Někdy nám scházela desetina nebo dvě, někdy jich ale bylo více, kdy jsme toho o víkendu nemohli udělat o moc více. A to je něco, co musíme napravit a pokusit se to příští rok lépe kontrolovat," pokračuje pilot Ferrari.
Co by vybral jako nejlepší závod své sezóny? "Řekl bych, že Bahrajn, protože zpočátku jsem ho neměl moc rád, ale teď ho fakt miluji. Miluji tu trofej po závodě. Byla to trochu těsná bitva v posledních kolech, takže bylo fajn, že jsem se až do konce udržel ve vedení. Pak si myslím, že by měla být zmíněna Kanada, obzvlášť 40 let po vítězství Gillese [Villeneuva]. Byl to hodně citově vypjatý den," dodává Vettel.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.