Sportovní ředitel mistrovského Mercedesu Toto Wolff přiznal, že Mercedes při vývoji pohonné jednotky pro rok 2019 neplní ambiciózní cíle, které si stanovili.
Německý tým se v příští sezóně bude snažit vybojovat svůj šestý mistrovský titul v řadě za sebou. V reakci na velký pokrok svých soupeřů na poli motorů si proto stanovil ambicióznější výkonnostní cíle pro nadcházející zimní období. Jenže ty se mu zatím plnit moc nedaří.
"Pravidla se mění, normálně by měl přítlak klesnout, ale dle zvěstí z padoku lidé ho dokázali získat dost zpět. V pozadí probíhají obrovské závody ve zbrojení, pokud jde o snižování odporu. A motor je samozřejmě důležitou součástí, stejně jako navyšování jeho výkonu," uvádí Wolff na akci svého sponzora Hewlett Packard Enterprise.
"My jsme si proto stanovili opravdu ambiciózní cíle. Vlastně jsme je zvýšili před šesti týdny, protože jsme zaslechli nějaké zprávy, že se ostatním daří, tak jsme tedy zvýšili konečný bod pro první závod - kde musíme být, pokud jde o absolutní čas na kolo. Stále na tom pracujeme," přiznává sportovní ředitel Mercedesu.
"V aerodynamickém tunelu za sebou máme několik dobrých týdnů. Na straně motoru se objevil menší zádrhel. Věřili jsme, že nový koncept by toho měl dosahovat o trochu více. Ale tito kluci jsou velmi ambiciózní, stejně jako my všichni, takže jsem optimistou. Jenže nikdy nevíte. To poznáme, až se rozběhne první kvalifikace v Melbourne," dodává.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.