Sportovní ředitel mistrovského Mercedesu Toto Wolff přiznal, že Mercedes při vývoji pohonné jednotky pro rok 2019 neplní ambiciózní cíle, které si stanovili.
Německý tým se v příští sezóně bude snažit vybojovat svůj šestý mistrovský titul v řadě za sebou. V reakci na velký pokrok svých soupeřů na poli motorů si proto stanovil ambicióznější výkonnostní cíle pro nadcházející zimní období. Jenže ty se mu zatím plnit moc nedaří.
"Pravidla se mění, normálně by měl přítlak klesnout, ale dle zvěstí z padoku lidé ho dokázali získat dost zpět. V pozadí probíhají obrovské závody ve zbrojení, pokud jde o snižování odporu. A motor je samozřejmě důležitou součástí, stejně jako navyšování jeho výkonu," uvádí Wolff na akci svého sponzora Hewlett Packard Enterprise.
"My jsme si proto stanovili opravdu ambiciózní cíle. Vlastně jsme je zvýšili před šesti týdny, protože jsme zaslechli nějaké zprávy, že se ostatním daří, tak jsme tedy zvýšili konečný bod pro první závod - kde musíme být, pokud jde o absolutní čas na kolo. Stále na tom pracujeme," přiznává sportovní ředitel Mercedesu.
"V aerodynamickém tunelu za sebou máme několik dobrých týdnů. Na straně motoru se objevil menší zádrhel. Věřili jsme, že nový koncept by toho měl dosahovat o trochu více. Ale tito kluci jsou velmi ambiciózní, stejně jako my všichni, takže jsem optimistou. Jenže nikdy nevíte. To poznáme, až se rozběhne první kvalifikace v Melbourne," dodává.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.