Stoffel Vandoorne si postěžoval, že jeho nejlepších závodů ve Formuli 1 si ve skutečnosti nikdo ani nevšiml. Věří, že kvůli trápícímu se McLarenu toho víc dokázat nemohl.
V roce 2017 vstoupil do F1 jako náhrada za Jensona Buttona poté, co v sezóně 2015 dominoval v šampionátu GP2 a o rok později skončil v japonské Super Formuli čtvrtý. Jenže s McLarenem se trápil a po boku Fernanda Alonsa hodně zaostal za očekáváními. Letos se svým španělským týmovým kolegou navíc prohrál všechny kvalifikace.
"Ono to nikdy není lehké, když nejste v tom správném autě. Myslím, že jsem v této sezóně odjel několik opravdu dobrých závodů, aniž by si toho někdo povšiml," hájí se Vandoorne, jenž opouští Formuli 1 - za McLarenu budou příští rok totiž závodit Carlos Sainz a Lando Norris.
"Pokud se ale ocitnete v tom nejlepším autě, pak najednou bojujete o vítězství, nebo o druhé či třetí místo. Zkrátka to hodně změní vnímání lidí, což je svým způsobem škoda. Myslím si, že to tak bylo vždycky. Z tohoto pohledu to je škoda dostat se do takové pozice, ale nic jsem s tím nemohl udělat," pokračuje belgický pilot.
"Všechno to bylo dobré, dokud jsem nezačal závodit za McLaren - nato jsme prožili zřejmě dvě nejhorší sezóny v historii týmu. Z tohoto hlediska to nebylo ideální. Ale žel jde o něco, co jsem nemohl změnit. Nejsem tady kvůli tomu, abych naříkal nebo si stěžoval, jen se dívám dopředu, abych se příliš nezabýval příležitostmi, jež se mohly objevit," říká Vandoorne.
S McLarenem dojel ve své kariéře nejlépe na sedmém místě, což se mu povedlo v minulé sezóně v Singapuru a v Malajsii, letos skončil dvakrát osmý (Bahrajn a Mexiko) a s 12 body obsadil v šampionátu jezdců 16. příčku.
"Zažil jsem několik dobrých okamžiků. Letos byl Bahrajn zřejmě jedním z mých nejlepších závodů, kde jsem byl po první zatáčce poslední a dojel jsem na bodech. Myslím, že Mexiko bylo celkem dobré a Brazílie vlastně také patřila k mým nejlepším. Někdy za to nejste odměněni body," hodnotí bývalý pilot McLarenu.
"Nejlepší byl asi začátek sezóny. Přijeli jsme do Melbourne hodně nepřipravení. Všechno vypadalo před příští sezónou skvěle, ale žel to nenabralo směr, který jsme si přáli. Nicméně jsem spokojený s výkony, které jsem podával," uzavírá Vandoorne, jenž bude příští rok závodit ve Formuli E za tým HWA patřící Mercedesu.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.