Stoffel Vandoorne si postěžoval, že jeho nejlepších závodů ve Formuli 1 si ve skutečnosti nikdo ani nevšiml. Věří, že kvůli trápícímu se McLarenu toho víc dokázat nemohl.
V roce 2017 vstoupil do F1 jako náhrada za Jensona Buttona poté, co v sezóně 2015 dominoval v šampionátu GP2 a o rok později skončil v japonské Super Formuli čtvrtý. Jenže s McLarenem se trápil a po boku Fernanda Alonsa hodně zaostal za očekáváními. Letos se svým španělským týmovým kolegou navíc prohrál všechny kvalifikace.
"Ono to nikdy není lehké, když nejste v tom správném autě. Myslím, že jsem v této sezóně odjel několik opravdu dobrých závodů, aniž by si toho někdo povšiml," hájí se Vandoorne, jenž opouští Formuli 1 - za McLarenu budou příští rok totiž závodit Carlos Sainz a Lando Norris.
"Pokud se ale ocitnete v tom nejlepším autě, pak najednou bojujete o vítězství, nebo o druhé či třetí místo. Zkrátka to hodně změní vnímání lidí, což je svým způsobem škoda. Myslím si, že to tak bylo vždycky. Z tohoto pohledu to je škoda dostat se do takové pozice, ale nic jsem s tím nemohl udělat," pokračuje belgický pilot.
"Všechno to bylo dobré, dokud jsem nezačal závodit za McLaren - nato jsme prožili zřejmě dvě nejhorší sezóny v historii týmu. Z tohoto hlediska to nebylo ideální. Ale žel jde o něco, co jsem nemohl změnit. Nejsem tady kvůli tomu, abych naříkal nebo si stěžoval, jen se dívám dopředu, abych se příliš nezabýval příležitostmi, jež se mohly objevit," říká Vandoorne.
S McLarenem dojel ve své kariéře nejlépe na sedmém místě, což se mu povedlo v minulé sezóně v Singapuru a v Malajsii, letos skončil dvakrát osmý (Bahrajn a Mexiko) a s 12 body obsadil v šampionátu jezdců 16. příčku.
"Zažil jsem několik dobrých okamžiků. Letos byl Bahrajn zřejmě jedním z mých nejlepších závodů, kde jsem byl po první zatáčce poslední a dojel jsem na bodech. Myslím, že Mexiko bylo celkem dobré a Brazílie vlastně také patřila k mým nejlepším. Někdy za to nejste odměněni body," hodnotí bývalý pilot McLarenu.
"Nejlepší byl asi začátek sezóny. Přijeli jsme do Melbourne hodně nepřipravení. Všechno vypadalo před příští sezónou skvěle, ale žel to nenabralo směr, který jsme si přáli. Nicméně jsem spokojený s výkony, které jsem podával," uzavírá Vandoorne, jenž bude příští rok závodit ve Formuli E za tým HWA patřící Mercedesu.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.