Stoffel Vandoorne si postěžoval, že jeho nejlepších závodů ve Formuli 1 si ve skutečnosti nikdo ani nevšiml. Věří, že kvůli trápícímu se McLarenu toho víc dokázat nemohl.
V roce 2017 vstoupil do F1 jako náhrada za Jensona Buttona poté, co v sezóně 2015 dominoval v šampionátu GP2 a o rok později skončil v japonské Super Formuli čtvrtý. Jenže s McLarenem se trápil a po boku Fernanda Alonsa hodně zaostal za očekáváními. Letos se svým španělským týmovým kolegou navíc prohrál všechny kvalifikace.
"Ono to nikdy není lehké, když nejste v tom správném autě. Myslím, že jsem v této sezóně odjel několik opravdu dobrých závodů, aniž by si toho někdo povšiml," hájí se Vandoorne, jenž opouští Formuli 1 - za McLarenu budou příští rok totiž závodit Carlos Sainz a Lando Norris.
"Pokud se ale ocitnete v tom nejlepším autě, pak najednou bojujete o vítězství, nebo o druhé či třetí místo. Zkrátka to hodně změní vnímání lidí, což je svým způsobem škoda. Myslím si, že to tak bylo vždycky. Z tohoto pohledu to je škoda dostat se do takové pozice, ale nic jsem s tím nemohl udělat," pokračuje belgický pilot.
"Všechno to bylo dobré, dokud jsem nezačal závodit za McLaren - nato jsme prožili zřejmě dvě nejhorší sezóny v historii týmu. Z tohoto hlediska to nebylo ideální. Ale žel jde o něco, co jsem nemohl změnit. Nejsem tady kvůli tomu, abych naříkal nebo si stěžoval, jen se dívám dopředu, abych se příliš nezabýval příležitostmi, jež se mohly objevit," říká Vandoorne.
S McLarenem dojel ve své kariéře nejlépe na sedmém místě, což se mu povedlo v minulé sezóně v Singapuru a v Malajsii, letos skončil dvakrát osmý (Bahrajn a Mexiko) a s 12 body obsadil v šampionátu jezdců 16. příčku.
"Zažil jsem několik dobrých okamžiků. Letos byl Bahrajn zřejmě jedním z mých nejlepších závodů, kde jsem byl po první zatáčce poslední a dojel jsem na bodech. Myslím, že Mexiko bylo celkem dobré a Brazílie vlastně také patřila k mým nejlepším. Někdy za to nejste odměněni body," hodnotí bývalý pilot McLarenu.
"Nejlepší byl asi začátek sezóny. Přijeli jsme do Melbourne hodně nepřipravení. Všechno vypadalo před příští sezónou skvěle, ale žel to nenabralo směr, který jsme si přáli. Nicméně jsem spokojený s výkony, které jsem podával," uzavírá Vandoorne, jenž bude příští rok závodit ve Formuli E za tým HWA patřící Mercedesu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.