Talentovaný jezdec Red Bullu Max Verstappen se těší na příští sezónu, v níž by rád s novým motorem Hondy bojoval pravidelně o vítězství v závodech a o titul mistra světa. Přípravy v továrnách podle vedení týmu zatím probíhají velmi slibně.
"Všechno to vypadá velmi slibně, ale já se vždy snažím být realistou, zkrátka počkat a přesvědčit se. Nejprve musíme postavit skvělé auto, a motor by pak měl být také spolehlivý i výkonný, což podle mě bude. Nejdřív však absolvujeme zimní testy a pak se uvidí," prohlašuje Verstappen, jenž se v posledním závodě sezóny v Abú Zabí dostal na celkovou čtvrtou příčku mezi jezdci před Valtteriho Bottase z Mercedesu. Na třetí místo mu přitom scházely jen další dva body.
Red Bull letos o týden uspíšil uvedení svého monopostu RB14, aby se vyhnul pozdnímu odhalování problémů v předsezónních testech. Pak jej během roku agresivně vyvíjel a jeho piloti s ním v druhé části sezóny mohli pravidelně bojovat o vítězství s Mercedesy a Ferrari. Závěr sezóny Verstappena obzvlášť povzbudil, zatímco jeho týmový kolega Daniel Ricciardo přestupující k Renaultu byl z růstu výkonnosti trochu na rozpacích.
"Chceme zatlačit ve vývoji, v továrně máme skvělé auto. A oni na tom svém už taky velmi tvrdě pracují. Jsem si docela jistý, že Mercedes a Ferrari dělají totéž," pokračuje pilot, který jako jediný skončil v posledních pěti závodech sezóny 2018 pokaždé na pódiu.
Pokud se tedy Red Bullu s Hondou podaří dát dohromady konkurenceschopný balík, věří si Verstappen na titul? "To mi vždy přijde jako těžká otázka, protože to v F1 hodně záleží na celkovém balíku. Když jsem se kdysi díval na Formuli 1, tak se zdálo, že Lewis byl ve svém prvním roce na titul připravený," odpovídá vyhýbavě.
"Samozřejmě, že během roku podle mě můžete věci vždy udělat lépe, ale myslím, že tak to je každý rok. I když nakonec vyhrajete titul, tak se vždycky najdou věci, které můžete udělat lépe. Takže ano, i když budeme mít vítězný balík, tak určitě přijdou víkendy, kdy možná uděláte chybu nebo kdy by celkově mohl probíhat lépe. Snad tedy budeme mít v první řadě ten balík," dodává Verstappen, jenž příští rok dostane nového týmového kolegu - Pierra Gaslyho z Toro Rosso.
Jejich odborný poradce Helmut Marko k mistrovským ambicím uvedl: "Máme v plánu získat titul. Motor Hondy má už teď více koní než Renault. A to, co přijde, by mělo stačit na to, abychom se sami dostali do čela." Red Bull letos předvedl, že má špičkové šasi.
Dokáže s dostatečně výkonným a spolehlivým motorem přijít i Honda a stanou se příští rok opravdu vyrovnaným soupeřem Mercedesu a Ferrari? "Máme fenomenální tým, který dokáže vytvořit skvělé auto. Jakmile získáme tu trochu výkonu navíc, což Honda, jak se zdá, plní, pak jim snad dokážeme zatápět na všech okruzích. Letos jsme měli výborné auto. Naším problémem byly kvalifikace a rychlost na rovinkách. Pokud se nám to podaří vyřešit - a všechna čísla vypadají povzbudivě, pak nás to dostane do silnější pozice," věří šéf týmu Christian Horner.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.