Talentovaný jezdec Red Bullu Max Verstappen se těší na příští sezónu, v níž by rád s novým motorem Hondy bojoval pravidelně o vítězství v závodech a o titul mistra světa. Přípravy v továrnách podle vedení týmu zatím probíhají velmi slibně.
"Všechno to vypadá velmi slibně, ale já se vždy snažím být realistou, zkrátka počkat a přesvědčit se. Nejprve musíme postavit skvělé auto, a motor by pak měl být také spolehlivý i výkonný, což podle mě bude. Nejdřív však absolvujeme zimní testy a pak se uvidí," prohlašuje Verstappen, jenž se v posledním závodě sezóny v Abú Zabí dostal na celkovou čtvrtou příčku mezi jezdci před Valtteriho Bottase z Mercedesu. Na třetí místo mu přitom scházely jen další dva body.
Red Bull letos o týden uspíšil uvedení svého monopostu RB14, aby se vyhnul pozdnímu odhalování problémů v předsezónních testech. Pak jej během roku agresivně vyvíjel a jeho piloti s ním v druhé části sezóny mohli pravidelně bojovat o vítězství s Mercedesy a Ferrari. Závěr sezóny Verstappena obzvlášť povzbudil, zatímco jeho týmový kolega Daniel Ricciardo přestupující k Renaultu byl z růstu výkonnosti trochu na rozpacích.
"Chceme zatlačit ve vývoji, v továrně máme skvělé auto. A oni na tom svém už taky velmi tvrdě pracují. Jsem si docela jistý, že Mercedes a Ferrari dělají totéž," pokračuje pilot, který jako jediný skončil v posledních pěti závodech sezóny 2018 pokaždé na pódiu.
Pokud se tedy Red Bullu s Hondou podaří dát dohromady konkurenceschopný balík, věří si Verstappen na titul? "To mi vždy přijde jako těžká otázka, protože to v F1 hodně záleží na celkovém balíku. Když jsem se kdysi díval na Formuli 1, tak se zdálo, že Lewis byl ve svém prvním roce na titul připravený," odpovídá vyhýbavě.
"Samozřejmě, že během roku podle mě můžete věci vždy udělat lépe, ale myslím, že tak to je každý rok. I když nakonec vyhrajete titul, tak se vždycky najdou věci, které můžete udělat lépe. Takže ano, i když budeme mít vítězný balík, tak určitě přijdou víkendy, kdy možná uděláte chybu nebo kdy by celkově mohl probíhat lépe. Snad tedy budeme mít v první řadě ten balík," dodává Verstappen, jenž příští rok dostane nového týmového kolegu - Pierra Gaslyho z Toro Rosso.
Jejich odborný poradce Helmut Marko k mistrovským ambicím uvedl: "Máme v plánu získat titul. Motor Hondy má už teď více koní než Renault. A to, co přijde, by mělo stačit na to, abychom se sami dostali do čela." Red Bull letos předvedl, že má špičkové šasi.
Dokáže s dostatečně výkonným a spolehlivým motorem přijít i Honda a stanou se příští rok opravdu vyrovnaným soupeřem Mercedesu a Ferrari? "Máme fenomenální tým, který dokáže vytvořit skvělé auto. Jakmile získáme tu trochu výkonu navíc, což Honda, jak se zdá, plní, pak jim snad dokážeme zatápět na všech okruzích. Letos jsme měli výborné auto. Naším problémem byly kvalifikace a rychlost na rovinkách. Pokud se nám to podaří vyřešit - a všechna čísla vypadají povzbudivě, pak nás to dostane do silnější pozice," věří šéf týmu Christian Horner.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.