Talentovaný jezdec Red Bullu Max Verstappen se těší na příští sezónu, v níž by rád s novým motorem Hondy bojoval pravidelně o vítězství v závodech a o titul mistra světa. Přípravy v továrnách podle vedení týmu zatím probíhají velmi slibně.
"Všechno to vypadá velmi slibně, ale já se vždy snažím být realistou, zkrátka počkat a přesvědčit se. Nejprve musíme postavit skvělé auto, a motor by pak měl být také spolehlivý i výkonný, což podle mě bude. Nejdřív však absolvujeme zimní testy a pak se uvidí," prohlašuje Verstappen, jenž se v posledním závodě sezóny v Abú Zabí dostal na celkovou čtvrtou příčku mezi jezdci před Valtteriho Bottase z Mercedesu. Na třetí místo mu přitom scházely jen další dva body.
Red Bull letos o týden uspíšil uvedení svého monopostu RB14, aby se vyhnul pozdnímu odhalování problémů v předsezónních testech. Pak jej během roku agresivně vyvíjel a jeho piloti s ním v druhé části sezóny mohli pravidelně bojovat o vítězství s Mercedesy a Ferrari. Závěr sezóny Verstappena obzvlášť povzbudil, zatímco jeho týmový kolega Daniel Ricciardo přestupující k Renaultu byl z růstu výkonnosti trochu na rozpacích.
"Chceme zatlačit ve vývoji, v továrně máme skvělé auto. A oni na tom svém už taky velmi tvrdě pracují. Jsem si docela jistý, že Mercedes a Ferrari dělají totéž," pokračuje pilot, který jako jediný skončil v posledních pěti závodech sezóny 2018 pokaždé na pódiu.
Pokud se tedy Red Bullu s Hondou podaří dát dohromady konkurenceschopný balík, věří si Verstappen na titul? "To mi vždy přijde jako těžká otázka, protože to v F1 hodně záleží na celkovém balíku. Když jsem se kdysi díval na Formuli 1, tak se zdálo, že Lewis byl ve svém prvním roce na titul připravený," odpovídá vyhýbavě.
"Samozřejmě, že během roku podle mě můžete věci vždy udělat lépe, ale myslím, že tak to je každý rok. I když nakonec vyhrajete titul, tak se vždycky najdou věci, které můžete udělat lépe. Takže ano, i když budeme mít vítězný balík, tak určitě přijdou víkendy, kdy možná uděláte chybu nebo kdy by celkově mohl probíhat lépe. Snad tedy budeme mít v první řadě ten balík," dodává Verstappen, jenž příští rok dostane nového týmového kolegu - Pierra Gaslyho z Toro Rosso.
Jejich odborný poradce Helmut Marko k mistrovským ambicím uvedl: "Máme v plánu získat titul. Motor Hondy má už teď více koní než Renault. A to, co přijde, by mělo stačit na to, abychom se sami dostali do čela." Red Bull letos předvedl, že má špičkové šasi.
Dokáže s dostatečně výkonným a spolehlivým motorem přijít i Honda a stanou se příští rok opravdu vyrovnaným soupeřem Mercedesu a Ferrari? "Máme fenomenální tým, který dokáže vytvořit skvělé auto. Jakmile získáme tu trochu výkonu navíc, což Honda, jak se zdá, plní, pak jim snad dokážeme zatápět na všech okruzích. Letos jsme měli výborné auto. Naším problémem byly kvalifikace a rychlost na rovinkách. Pokud se nám to podaří vyřešit - a všechna čísla vypadají povzbudivě, pak nás to dostane do silnější pozice," věří šéf týmu Christian Horner.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.