 
            Carlos Sainz připustil, že v letošní sezóně se často potýkal s nepochopitelnou ztrátou stability svého vozu, když se snažil v kvalifikaci jezdit na hraně.
"Pokud jde o hledání limitu vozu Renaultu, s tím jsem se trochu trápil. Přitlačil jsem trochu více na brzdový pedál a vůz byl nestabilní. Jde zkrátka o tuto věc, celou dobu jsem se snažil to vyrovnávat, získat stabilitu, když se snažíte tlačit na limit, což mi toto auto neumožňovalo. Takže jo, jsem tím trochu zmatený. Celý rok to bylo jako hra na kočku a myš s vyvážením vozu," popisuje Sainz.
Problémy se stabilitou se objevily celkem brzy v sezóně. Když se mu podařilo udělat pokrok v jejich řešení, tak to mělo zase dopad na jeho celkovou rychlost: "Během roku mě to mátlo. Hodně jsem si hrál s nastaveními, abych to odstranil, ale někdy jsem musel učinit příliš mnoho kompromisů, abych našel tu správnou stabilitu."
"Obecně se mi nikdy nepodařilo to 100% odstranit. Nikdy jsem v kvalifikaci nebyl plně spokojený, abych vyždímal poslední dvě desetiny. Je pravda, že v některých kvalifikacích se mi podařilo odvést dobrou práci a byl jsem hodně konzistentní - vždy v Q3, vždy velmi blízko limitu. Ale nikdy jsem nedokázal najít tu jednu desetinu, kterou jsem dokázal vymáčknout z Toro Rosso nebo z jiných aut," pokračuje španělský pilot, jenž přestupuje z Renaultu k McLarenu.
I když letos nasbíral slušných 53 bodů a skončil v první desítce, tak kvůli problémům se stabilitou vozu RS18 a místy i slabší spolehlivosti nepovažuje sezónu za úplně vydařenou: "Během ní to bylo jednou nahoře, pak dole, obzvlášť v kvalifikaci. Myslím, že během závodu jsem byl vždy silný, vždycky jsem měl na body. Proto tuto sezónu nehodnotím jednoznačně. Vzhledem k tomu, jak moc jsem byl s tímto autem nespokojený, tak jsem podle mě z ně dostával všechno."
"Víkendy, kdy jsme mohli získat spoustu bodů, jako v Paul Ricard a v Mexiku, jsme zažili velká selhání spolehlivosti. Ta nám neumožnila skončit výše v šampionátu a získat pro tým více bodů, proto z toho mám protichůdné pocity," uvádí pilot čtvrtého nejúspěšnějšího týmu uplynulé sezóny.
"Vím, že to, co jsem dokázal na osobní úrovni, je celkem dobré, jsem ale zklamaný tím, že jsem nenalezl tu spokojenost s vozem, jakou jsem zažíval u Toro Rosso nebo ve Světové sérii, abych mohl být v kvalifikacích výjimečný," dodává Sainz.
 
            Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
 
            George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
 
            Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
 
            Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.