Valtteri Bottas je zklamán svými letošními výkony ve Formuli 1. Letošní sezóna podle něj byla ještě horší než ta z roku 2013, kdy debutoval s Williamsem a kdy na bodech dojel pouze jednou.
Finský pilot přitom ročník 2018 nezačal špatně, když bojoval o vítězství v Bahrajnu, v Číně a v Baku, kde mu těsně před cílem praskla pneumatika, o šanci vyhrát jej pak v Rusku připravila týmová režie.
Byla tato sezóna jeho největším zklamáním? "Jo, myslím, že jo. Určitě má první sezóna byla náročná, ale nemůžete to srovnávat. S Williamsem jsme v roce 2013 bojovali vzadu a já jsem cítil, že ve své první sezóně tak nějak své cíle plním. Pak jsem několik následujících sezón jezdil lépe a lépe, potom přišla takhle," odpovídá Bottas.
"Minulý rok to bylo trochu jiné. Šlo o můj první rok s týmem, můj první ročník proti Lewisovi. Vzpomínám si, že jsem byl minulou sezónu touto dobou zklamaný. Nesplnil jsem své cíle. Ale teď, když se ohlédnu, tak jsem aspoň vyhrál pár závodů. Proto jsem teď ještě více zklamaný, určitě. Myslím, že šlo zatím o mou nejhorší sezónu," pokračuje pilot, jenž je podle některých nejslabším článkem letošního vítězného balíku Mercedesu.
Na zimu chce zmizet někam daleko, aby si odpočinul, na uplynulém roce ale dokáže najít i pár pozitiv: "Má sezóna mohla být určitě hodně odlišná. Určitě je zklamání, když se teď ohlížím zpět, jak dopadla. Ale existují pozitiva, a když jste zklamáni, že nedopadla tak, jak mohla, tak je to velmi těžké vidět ty dobré věci."
"Vím však, že jakmile dostanu volno, začnu si jich všímat. I když má výkonnost mohla být v mnoha závodech lepší, pokud jde o body, tak má celková kvalifikační a závodní výkonnost je ve srovnání s Lewisem lepší než minulý rok, takže jsem nějakých pokroků dosáhl. Je to pozitivní, ale počkáme si pár týdnů na to, abychom se na ta pozitiva řádně podívali, a také na má negativa, která jsem letos mohl zvládnout lépe," dodává Bottas.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.