Valtteri Bottas je zklamán svými letošními výkony ve Formuli 1. Letošní sezóna podle něj byla ještě horší než ta z roku 2013, kdy debutoval s Williamsem a kdy na bodech dojel pouze jednou.
Finský pilot přitom ročník 2018 nezačal špatně, když bojoval o vítězství v Bahrajnu, v Číně a v Baku, kde mu těsně před cílem praskla pneumatika, o šanci vyhrát jej pak v Rusku připravila týmová režie.
Byla tato sezóna jeho největším zklamáním? "Jo, myslím, že jo. Určitě má první sezóna byla náročná, ale nemůžete to srovnávat. S Williamsem jsme v roce 2013 bojovali vzadu a já jsem cítil, že ve své první sezóně tak nějak své cíle plním. Pak jsem několik následujících sezón jezdil lépe a lépe, potom přišla takhle," odpovídá Bottas.
"Minulý rok to bylo trochu jiné. Šlo o můj první rok s týmem, můj první ročník proti Lewisovi. Vzpomínám si, že jsem byl minulou sezónu touto dobou zklamaný. Nesplnil jsem své cíle. Ale teď, když se ohlédnu, tak jsem aspoň vyhrál pár závodů. Proto jsem teď ještě více zklamaný, určitě. Myslím, že šlo zatím o mou nejhorší sezónu," pokračuje pilot, jenž je podle některých nejslabším článkem letošního vítězného balíku Mercedesu.
Na zimu chce zmizet někam daleko, aby si odpočinul, na uplynulém roce ale dokáže najít i pár pozitiv: "Má sezóna mohla být určitě hodně odlišná. Určitě je zklamání, když se teď ohlížím zpět, jak dopadla. Ale existují pozitiva, a když jste zklamáni, že nedopadla tak, jak mohla, tak je to velmi těžké vidět ty dobré věci."
"Vím však, že jakmile dostanu volno, začnu si jich všímat. I když má výkonnost mohla být v mnoha závodech lepší, pokud jde o body, tak má celková kvalifikační a závodní výkonnost je ve srovnání s Lewisem lepší než minulý rok, takže jsem nějakých pokroků dosáhl. Je to pozitivní, ale počkáme si pár týdnů na to, abychom se na ta pozitiva řádně podívali, a také na má negativa, která jsem letos mohl zvládnout lépe," dodává Bottas.
Max Verstappen naznačil, že Red Bull nehodlá v závěru sezony polevit. Svým prohlášením směrem k Mercedesu dal jasně najevo, že tým zůstává plně odhodlaný pokračovat v boji.
Carlos Sainz po událostech v Singapuru promluvil o svých pocitech po nepříjemné diskvalifikaci a o aktuálním vztahu k týmu.
George Russell má za sebou úspěšnou sezónu v roli týmové jedničky Mercedesu, přesto stále nepodepsal novou smlouvu.
Během Velké ceny Singapuru došlo mezi Oscarem Piastrim a jeho týmovým kolegou Landem Norrisem k incidentu na prvním kole, který vyvolal napětí a diskusi o týmové férovosti. K situaci se vyjádřil také David Coulthard.
Fred Vasseur rychle uklidnil spekulace o bezpečnosti Hamiltonova vozu během závěru Velké ceny Singapuru. Zdůraznil, že vše bylo pod kontrolou a bez rizika.
Lewis Hamilton se po náročném týdnu a Velké ceně Singapuru obrátil na fanoušky s emotivním vzkazem.
Toto Wolff naznačil, že by rád viděl návrat Formule 1 do země, kde se naposledy závodilo v roce 2013. Podle šéfa Mercedesu by taková zastávka mohla být zajímavým zpestřením kalendáře a přinést nové výzvy pro týmy i jezdce.
Martin Brundle po závodě v Singapuru vyslal McLarenu varovný signál. Podle něj je konec sezony stále otevřenou hrou.
Mercedes se od začátku éry ground effect potýká s nevyzpytatelnou formou a vítězství George Russella v Singapuru otázky ohledně konzistence týmu jen prohloubilo.
Oscar Piastri označil „papaya rules“ McLarenu za jednoduchou zásadu pro bezpečnost jezdců, ale po Singapuru se jejich význam opět stal diskutovaným tématem.
Ferrari čelí náročnému období a výsledky posledních závodů naznačují, že tým z Maranella ztrácí tempo. Charles Leclerc se k aktuální situaci vyjádřil otevřeně.
Jenson Button byl po závodě v Singapuru překvapen rozhodnutím komisařů ohledně Lewise Hamiltona. Podle něj bylo neobvyklé, jak se situace vyřešila.