Sebastian Vettel prozradil, na co se chystá během zimní přestávky. Při ohlédnutí se za sezónou 2018 uznal, že nejezdil vždy tak dobře, jak by teoreticky mohl.
"Po tom roce si přirozeně nemyslím, že bych měl kdykoliv problém se přihlásit k chybě, pokud jsem ji udělal. Vím, jak rychle se věci mohou pokazit, jak rychle se letos mohly vyvíjet odlišně... Vím, co potřebuji. Tu a tam jsem určitě nezajel nejlépe, když se ohlédnu zpět. Hledím tedy nejdříve na sebe. Myslím, že jsem si mohl vést v některých chvílích letos lépe, než jsem si vedl," přiznává pilot Ferrari.
V uplynulé sezóně se mu podařilo vyhrát 5 závodů, Lewisovi Hamiltonovi 11. Dařilo se mu zejména v první polovině, kdy z úvodních podniků zvítězil čtyřikrát, zatímco jeho soupeř s Mercedesem pouze třikrát a v šampionátu prohrával. Jenže pak Vettel v Německu zbytečnou havaroval v době, kdy ve velké ceně vedl. Nešlo ale jen o jeho chyby.
"Ke konci roku jsme udělali krok zpět, potom nám to umožnilo být znovu konkurenceschopnými, ale podle mě jsme pochopili, co se pokazilo. Dostali jsme hodně lekcí a obecně to byl náročný rok. Myslím, že tým je silný a má potenciál, ale samozřejmě se uvnitř stalo hodně věcí," pokračuje Vettel.
"Opustil nás náš předseda, pan Marchionne, a to na nás mělo samozřejmě dopad. Byl to těžké. Je to na nás, abychom se podívali na všechny detaily a ujistili se, že z toho vyjdeme jako skupina ještě silnější.
Taky jsme měli závody, kdy jsme z auta a z balíku dostali všechno a já jsem cítil, že jsem udělal maximum. Z toho mám radost. Teď potřebujeme trochu vypnout. Mám čas na to věci strávit a analyzovat. Nemyslím si, že musíme vše obrátit naruby, ale rozhodně máme co upravit a posílit," domnívá se 31letý pilot.
Většinu zimy nyní hodlá strávit s rodinou a ve své domácí garáži: "Zkrátka si budu užívat domova. Užívat si svou rodinu, kamarády. Dělat věci, na které obvykle nemáte moc času. Některé věci 'udělej si sám.' Opravy doma, drobné práce.
Budu pracovat na svých motorkách. To je velmi pomalý proces. Na své úplně první motorce, kterou mám od 15 let. Stále ji obnovuji. Má jen rám a díly leží vedle a čekají, až je dám dohromady," nastiňuje Vettel, co jej čeká během přestávky před příští sezónou, v níž by chtěl Lewise Hamiltona po letech opět porazit a získat svůj pátý mistrovský titul.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.