Sebastian Vettel prozradil, na co se chystá během zimní přestávky. Při ohlédnutí se za sezónou 2018 uznal, že nejezdil vždy tak dobře, jak by teoreticky mohl.
"Po tom roce si přirozeně nemyslím, že bych měl kdykoliv problém se přihlásit k chybě, pokud jsem ji udělal. Vím, jak rychle se věci mohou pokazit, jak rychle se letos mohly vyvíjet odlišně... Vím, co potřebuji. Tu a tam jsem určitě nezajel nejlépe, když se ohlédnu zpět. Hledím tedy nejdříve na sebe. Myslím, že jsem si mohl vést v některých chvílích letos lépe, než jsem si vedl," přiznává pilot Ferrari.
V uplynulé sezóně se mu podařilo vyhrát 5 závodů, Lewisovi Hamiltonovi 11. Dařilo se mu zejména v první polovině, kdy z úvodních podniků zvítězil čtyřikrát, zatímco jeho soupeř s Mercedesem pouze třikrát a v šampionátu prohrával. Jenže pak Vettel v Německu zbytečnou havaroval v době, kdy ve velké ceně vedl. Nešlo ale jen o jeho chyby.
"Ke konci roku jsme udělali krok zpět, potom nám to umožnilo být znovu konkurenceschopnými, ale podle mě jsme pochopili, co se pokazilo. Dostali jsme hodně lekcí a obecně to byl náročný rok. Myslím, že tým je silný a má potenciál, ale samozřejmě se uvnitř stalo hodně věcí," pokračuje Vettel.
"Opustil nás náš předseda, pan Marchionne, a to na nás mělo samozřejmě dopad. Byl to těžké. Je to na nás, abychom se podívali na všechny detaily a ujistili se, že z toho vyjdeme jako skupina ještě silnější.
Taky jsme měli závody, kdy jsme z auta a z balíku dostali všechno a já jsem cítil, že jsem udělal maximum. Z toho mám radost. Teď potřebujeme trochu vypnout. Mám čas na to věci strávit a analyzovat. Nemyslím si, že musíme vše obrátit naruby, ale rozhodně máme co upravit a posílit," domnívá se 31letý pilot.
Většinu zimy nyní hodlá strávit s rodinou a ve své domácí garáži: "Zkrátka si budu užívat domova. Užívat si svou rodinu, kamarády. Dělat věci, na které obvykle nemáte moc času. Některé věci 'udělej si sám.' Opravy doma, drobné práce.
Budu pracovat na svých motorkách. To je velmi pomalý proces. Na své úplně první motorce, kterou mám od 15 let. Stále ji obnovuji. Má jen rám a díly leží vedle a čekají, až je dám dohromady," nastiňuje Vettel, co jej čeká během přestávky před příští sezónou, v níž by chtěl Lewise Hamiltona po letech opět porazit a získat svůj pátý mistrovský titul.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.