Daniel Ricciardo přiznává, že vzestup formy Red Bullu v posledních závodech sezóny 2018 jsou pro něj matoucí, protože pro zlepšení závodní rychlosti neexistuje žádné logické vysvětlení.
Rakouský tým se obzvlášť těšil na Mexiko, které mělo jejich vozu papírově sedět nejvíce kvůli své vysoké nadmořské výšce, jež pomohla srovnat rozdíly ve výkonech motorů. Jenže Red Bull byl velmi rychlý ve většině závodů ke konci sezóny, což by nasvědčovalo, že ve vývoji vozu předčili Ferrari i Mercedes. Max Verstappen v 9 posledních podnicích skončil 7krát na pódiu, kromě vítězství v Mexiku byl třikrát druhý.
"Tenhle sport je někdy matoucí. I v Brazílii jsem byl v úžasu z naší rychlosti. Po startu závodu jsem se probíjel polem, a přitom si obvykle zničíte pneumatiky. Jenže v tu chvíli jsem stále pozoroval, že jsem rychlejší než Ferrari a Mercedesy," vzpomíná Ricciardo.
"Předjíždělo se obtížně, ale já jsem věděl, že máme rychlost. Netuším, jestli jsme to trefili správně nebo ostatní špatně, ale v několika posledních závodech jsme byli určitě nejrychlejší," tvrdí australský pilot, jenž nyní přestupuje k Renaultu.
Red Bull jej kvůli tomu možná neinformoval o všech vylepšeních, která na vůz nasazoval: "No, stejně bych se to nedozvěděl. Tento sport je tak komplexní! Určitě ale vědí o svých silných stránkách. Myslím si, že aerodynamika byla letos fakt silná, ale také celá geometrie, zavěšení vozu."
"Tyto věci - když sledujete onboard záběry ostatních vozů a jak se přilby jiných pilotů hodně pohybují, tak naše jsou celkem nehybné. Myslím si, že všechno, všechny součásti vozu letos přesně trefili. Neznám detaily, ale podle mě to je jedna ze silných stránek týmu," chválí Ricciardo.
Podle jeho týmového kolegy Verstappena jim zkrátka vylepšení fungovala podle plánu: "Vždy vylepšujeme auto a myslím si, že každá novinka, kterou jsme na něj nasadili, fungovala. To je samozřejmě skvělé. Podle mě se ostatní týmy trápili s tím, aby jim nové díly na voze hned fungovaly."
"V Brazílii jsem byl tedy překvapený, že jsme v závodě byli tak rychlí, protože jsem už po jednom či dvou kolech viděl, že se jich opravdu snadno držím, zatímco všichni šetřili pneumatiky. Mexiko bylo rozhodně našim cílem, stále jsme si nicméně nebyli jisti, kolik budeme ztrácet na rovinkách. Byl jsem celkem rád, že jsme to dokázali vyrovnat," přiznává Verstappen.
"Udělali jsme velký pokrok při vývoji auta. Opravdu jsme se zlepšili až po letní přestávce... ve druhé polovině jsme tedy dosáhli velkého pokroku. Auto bylo na počátku silné. Ztratili jsme v Montrealu, kdy byla nasazena vylepšení motoru. Vzdálili jsme se Mercedesu a Ferrari, ale po letní přestávce jsme se znovu dokázali dostat do konkurenceschopné pozice," hodnotí šéf týmu Christian Horner.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.