Daniel Ricciardo přiznává, že vzestup formy Red Bullu v posledních závodech sezóny 2018 jsou pro něj matoucí, protože pro zlepšení závodní rychlosti neexistuje žádné logické vysvětlení.
Rakouský tým se obzvlášť těšil na Mexiko, které mělo jejich vozu papírově sedět nejvíce kvůli své vysoké nadmořské výšce, jež pomohla srovnat rozdíly ve výkonech motorů. Jenže Red Bull byl velmi rychlý ve většině závodů ke konci sezóny, což by nasvědčovalo, že ve vývoji vozu předčili Ferrari i Mercedes. Max Verstappen v 9 posledních podnicích skončil 7krát na pódiu, kromě vítězství v Mexiku byl třikrát druhý.
"Tenhle sport je někdy matoucí. I v Brazílii jsem byl v úžasu z naší rychlosti. Po startu závodu jsem se probíjel polem, a přitom si obvykle zničíte pneumatiky. Jenže v tu chvíli jsem stále pozoroval, že jsem rychlejší než Ferrari a Mercedesy," vzpomíná Ricciardo.
"Předjíždělo se obtížně, ale já jsem věděl, že máme rychlost. Netuším, jestli jsme to trefili správně nebo ostatní špatně, ale v několika posledních závodech jsme byli určitě nejrychlejší," tvrdí australský pilot, jenž nyní přestupuje k Renaultu.
Red Bull jej kvůli tomu možná neinformoval o všech vylepšeních, která na vůz nasazoval: "No, stejně bych se to nedozvěděl. Tento sport je tak komplexní! Určitě ale vědí o svých silných stránkách. Myslím si, že aerodynamika byla letos fakt silná, ale také celá geometrie, zavěšení vozu."
"Tyto věci - když sledujete onboard záběry ostatních vozů a jak se přilby jiných pilotů hodně pohybují, tak naše jsou celkem nehybné. Myslím si, že všechno, všechny součásti vozu letos přesně trefili. Neznám detaily, ale podle mě to je jedna ze silných stránek týmu," chválí Ricciardo.
Podle jeho týmového kolegy Verstappena jim zkrátka vylepšení fungovala podle plánu: "Vždy vylepšujeme auto a myslím si, že každá novinka, kterou jsme na něj nasadili, fungovala. To je samozřejmě skvělé. Podle mě se ostatní týmy trápili s tím, aby jim nové díly na voze hned fungovaly."
"V Brazílii jsem byl tedy překvapený, že jsme v závodě byli tak rychlí, protože jsem už po jednom či dvou kolech viděl, že se jich opravdu snadno držím, zatímco všichni šetřili pneumatiky. Mexiko bylo rozhodně našim cílem, stále jsme si nicméně nebyli jisti, kolik budeme ztrácet na rovinkách. Byl jsem celkem rád, že jsme to dokázali vyrovnat," přiznává Verstappen.
"Udělali jsme velký pokrok při vývoji auta. Opravdu jsme se zlepšili až po letní přestávce... ve druhé polovině jsme tedy dosáhli velkého pokroku. Auto bylo na počátku silné. Ztratili jsme v Montrealu, kdy byla nasazena vylepšení motoru. Vzdálili jsme se Mercedesu a Ferrari, ale po letní přestávce jsme se znovu dokázali dostat do konkurenceschopné pozice," hodnotí šéf týmu Christian Horner.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.