Šéf Force Indie Otmar Szafnauer říká, že jeho tým umožnil McLarenu skončit v poháru konstruktérů před nimi jen kvůli vlastním chybám. Přesto je po sezóně spokojený a chválí i odcházejícího Estebana Ocona, jenž se v Abú Zabí vyhnul další kolizi s Maxem Verstappenem.
Sergio Pérez dojel v Abú Zabí osmý, zatímco jeho týmový kolega Esteban Ocon odstoupil po úniku oleje, za který ale nemohl jejich dodavatel pohonných jednotek - Mercedes. I když McLaren v posledním závodu sezóny 2018 nebodoval, tak přesto skončil šestý, o deset bodů před Force Indií. Nutno ovšem dodat, že ta po letní přestávce a změně majitelů začínala od nuly - jinak by skončila pátá před Haasem.
"Myslím si, že jsme na šesté místo měli, jen jsme v posledních několika závodech udělali určité chyby. Tou velkou byl Singapur, pak jsme měli závadu brzd v Mexiku, což nás tedy stále šestou příčku," lituje Szafnauer.
"V posledním závodě jsme matematicky byli před McLarenu, jelikož jsme před zastávkami v boxech jezdili na pátém a šestém místě, jenže si musíte počkat až do konce," vrací se k Velké ceně Abú Zabí.
"Jsme šťastní. Myslím, že od toho, jak jsme na tom byli ve Spa, bylo šesté místo dosažitelné, ale sedmé není špatné. Ve Spa jsme byli poslední, takže vrátit se na sedmé je docela dobré," pokračuje šéf Force Indie, která během posledních 9 závodů dokázala předstihnout Williams, Toro Rosso i Sauber.
Na závěr pochválil Ocona, jenž se s jejich týmem i s F1 prozatím loučí - místo něj přichází Lance Stroll z Williamsu: "Odjel skvělý závod. Opět svedl několik hezkých bitev s Verstappenem, čistých. A myslím, že jednou se vyhnul tomu, aby do něj Verstappen najel. Zůstal ve své přirozené stopě, Verstappen by do něho narazil. Bude nám chybět, neodchází však navždy."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.