Toro Rosso včera potvrdilo svou jezdeckou sestavu pro sezónu 2019 - vedle dříve oznámeného navrátilce Daniila Kvjata angažuje Alexandera Albona - Brendon Hartley tedy u týmu končí.
Tímto se nám uzavřela soupiska pilotů pro příští ročník Formule 1, formálně se už čeká jen na potvrzení Lanceho Strolla u Force Indie, kterou v létě zachránil jeho otec Lawrence.
Albon patřil mezi nejvážnější kandidáty na druhé místo u Toro Rosso, jeho situaci ale komplikovalo to, že již podepsal smlouvu s týmem Nissanu e.dams ABB ve Formuli E. K jeho uvolnění se japonské automobilce těsně před začátkem před-sezónních testů moc nechtělo.
"Alexander prožil ve Formuli 2 v roce 2018 působivou sezónu. Vyhrál čtyři závody a v šampionátu skončil třetí. Způsob, jakým dokáže předjíždět mnoho svých soupeřů v závodech, ukazuje, že je připravený a vyspělý pro závodění ve Formuli 1. S Daniilem a Alexem máme dva mladé, velmi silné a konkurenceschopné piloty," pochvaluje si šéf týmu Franz Tost.
"Je to tak skvělý pocit vědět, že budu příští rok v F1. Během své kariéry v jednosedadlových formulích jsem prošel dobrými i špatnými obdobími. V roce 2012 se mě Red Bull zřekl, proto jsem od té doby věděl, že má cesta do F1 bude mnohem těžší," komentuje Albon.
"Pracoval jsem fakt tvrdě a snažil jsem se zapůsobit pokaždé, co jsem usedl do vozu, a musím velmi poděkovat Red Bullu za jejich důvěru ve mě a za to, že mi dávají druhou šanci. Vždy jsem z motorsportu šílel a od té doby, co jsem poprvé usedl do vozu, bylo mým snem dostat se do F1. Dostat tuto možnost, to je zkrátka neuvěřitelné!" dodává 22letý thajský pilot.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.