Toro Rosso včera potvrdilo svou jezdeckou sestavu pro sezónu 2019 - vedle dříve oznámeného navrátilce Daniila Kvjata angažuje Alexandera Albona - Brendon Hartley tedy u týmu končí.
Tímto se nám uzavřela soupiska pilotů pro příští ročník Formule 1, formálně se už čeká jen na potvrzení Lanceho Strolla u Force Indie, kterou v létě zachránil jeho otec Lawrence.
Albon patřil mezi nejvážnější kandidáty na druhé místo u Toro Rosso, jeho situaci ale komplikovalo to, že již podepsal smlouvu s týmem Nissanu e.dams ABB ve Formuli E. K jeho uvolnění se japonské automobilce těsně před začátkem před-sezónních testů moc nechtělo.
"Alexander prožil ve Formuli 2 v roce 2018 působivou sezónu. Vyhrál čtyři závody a v šampionátu skončil třetí. Způsob, jakým dokáže předjíždět mnoho svých soupeřů v závodech, ukazuje, že je připravený a vyspělý pro závodění ve Formuli 1. S Daniilem a Alexem máme dva mladé, velmi silné a konkurenceschopné piloty," pochvaluje si šéf týmu Franz Tost.
"Je to tak skvělý pocit vědět, že budu příští rok v F1. Během své kariéry v jednosedadlových formulích jsem prošel dobrými i špatnými obdobími. V roce 2012 se mě Red Bull zřekl, proto jsem od té doby věděl, že má cesta do F1 bude mnohem těžší," komentuje Albon.
"Pracoval jsem fakt tvrdě a snažil jsem se zapůsobit pokaždé, co jsem usedl do vozu, a musím velmi poděkovat Red Bullu za jejich důvěru ve mě a za to, že mi dávají druhou šanci. Vždy jsem z motorsportu šílel a od té doby, co jsem poprvé usedl do vozu, bylo mým snem dostat se do F1. Dostat tuto možnost, to je zkrátka neuvěřitelné!" dodává 22letý thajský pilot.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.