ABÚ ZABÍ - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A STRATEGIÍ; Jak si vedly týmy při přezování svých jezdců během Velké ceny Abú Zabí 2018 a s jakými strategiemi ji odjely?
Nejrychlejší práci předvedli mechachnici Red Bullu, když Verstappena v 17. kole odbavili za 2,08 sekundy! Skvělý výkon zopakovali o 16 kol později, když Ricciarda zdrželi jen 2,1 s.
The icing on the cake for our awesome pit stop crews 👊🏁 #PushTheBoundaries pic.twitter.com/QUKQETvfpo
— Red Bull Racing (@redbullracing) November 28, 2018Nejblíže jim dnes byl Mercedes, který stihl přezout Hamiltona za 2,4 s. Pod tři vteřiny se vlezl už jen McLaren a Sauber - zastávka Alonsa trvala 2,6 sekundy, u Leclerca o 2 desetiny déle.
Do závodů startovalo 9 jezdců na ultra-měkké směsi, 6 na super-měkké směsi a 5 na hyper-měkké - v posledním případě šlo o posledních pět z Q3, kteří neměli na vybranou.
Dle očekávání se jelo jen na jednu zastávku, dvakrát se v boxech objevil jen Bottas kvůli detekovanému problému se zadním kolem, na jeho pozici to vzhledem k náskoku prvních tří týmů nemělo žádný vliv.
Nejdelší stint na hyper-měkkých pneumatikách předvedl Ocon (18 kol), na ultra-měkkých Sainz (37 kol) a Hartley vydržel na super-měkkých 53 kol, tj. 96 % závodu vypsaného na 55 okruhů.
Pirelli dnes se zástupci F1 a FIA podepsalo nový čtyřletý kontrakt až do roku 2023, přičemž od roku 2021 se zavázalo dodávat 18" úzkoprofilové pneumatiky.
V úterý a ve středu týmy pokračují v Abú Zabí posledním společným testováním sezóny 2018.
538 pit stops! The teams contesting the 2018 #DHL Fastest Pit Stop Award certainly had plenty to do! #DHLMotorsports #F1 pic.twitter.com/YuP6Sbw7S8
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) December 3, 2018Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.