Fernanda Alonsa dnes čeká poslední grand prix jeho dlouhé kariéry. Španěl sice nevylučuje svůj návrat do dějiště velkých cen, ale přinejmenším na příští sezónu má již spoustu závodních povinností mimo F1 a také cílů, které by si rád před pověšením závodní přilby na hřebík splnil. Nějakou dobu se již jezdci současného pole k odchodu dvojnásobného mistra světa vyjadřují, ani Max Verstappen není žádnou výjimkou.
Závodním pilotem Formule 1 se Max Verstappen stal v sezóně 2015, tehdy hájil barvy týmu Scuderia Toro Rosso. Fernando Alonso v té době čerstvě přestoupil do McLarenu z Ferrari, kde ho nahradil Sebastian Vettel. Holandský jezdec by si moc přál, aby se mohl s šampionem z let 2005 a 2006 utkat v řádném souboji na trati, avšak forma McLarenu v posledních letech způsobila, že se jejich cesty na trati zřídkakdy zkřížily.
"Je trochu škoda, že jesem proti němu nikdy doopravdy nezávodil," říká Verstappen pro RaceFans. "Byl samozřejmě v F1, ale ve skutečnosti jsem s ním nikdy neměl souboj, protože byl vždy vzadu kvůli problémům, které měli."
"To je jedna věc, které lituji: závodil jsem proti Sebovi [Vettelovi], již jsem závodil s Lewisem [Hamiltonem] a sice by to bylo hezké, ale nikdy s Fernandem. V minulosti, když jsem sledoval televizi, byl vždy tím, který s nimi také opravdu bojoval. Samozřejmě je fajn, že s ním závodím, ale nikdy jsem s ním nebojoval, což je škoda."
Mimo závodní dráhu údajně nebyli v nějakém bližším kontaktu, nicméně na trati mezi oběma piloty panoval vzájemný respekt. "Byl ke mně vždy velmi příjemný a skutečně to oceňuji," dodává pilot Red Bullu.
Svůj názor přidává i Valtteri Bottas, který Fernanda Alonsa přirovnává k velikánům své doby: "Nejdůležitější věcí, kterou si pamatuji jako dítě, které koukalo na to, jak vyhrává šampionáty bylo to, že byl tou dobou svým způsobem legendou."
"Nyní s ním již nějakou dobu závodím. Vždy je v závodě těžkým soupeřem. V posledních několika letech o něco méně, protože ve výkonu vozů je takový rozdíl," říká finský jezdec ze stáje Mercedes. "Ale je závodníkem, miluje závodění. Jsem si jistý tím, že bude v jezdění pokračovat. Ve Formuli 1 měl dlouhou kariéru, hodně toho dosáhl, respektuji jeho schopnosti a že sdílí tu samou vášeň jako my všichni."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.