Fernanda Alonsa dnes čeká poslední grand prix jeho dlouhé kariéry. Španěl sice nevylučuje svůj návrat do dějiště velkých cen, ale přinejmenším na příští sezónu má již spoustu závodních povinností mimo F1 a také cílů, které by si rád před pověšením závodní přilby na hřebík splnil. Nějakou dobu se již jezdci současného pole k odchodu dvojnásobného mistra světa vyjadřují, ani Max Verstappen není žádnou výjimkou.
Závodním pilotem Formule 1 se Max Verstappen stal v sezóně 2015, tehdy hájil barvy týmu Scuderia Toro Rosso. Fernando Alonso v té době čerstvě přestoupil do McLarenu z Ferrari, kde ho nahradil Sebastian Vettel. Holandský jezdec by si moc přál, aby se mohl s šampionem z let 2005 a 2006 utkat v řádném souboji na trati, avšak forma McLarenu v posledních letech způsobila, že se jejich cesty na trati zřídkakdy zkřížily.
"Je trochu škoda, že jesem proti němu nikdy doopravdy nezávodil," říká Verstappen pro RaceFans. "Byl samozřejmě v F1, ale ve skutečnosti jsem s ním nikdy neměl souboj, protože byl vždy vzadu kvůli problémům, které měli."
"To je jedna věc, které lituji: závodil jsem proti Sebovi [Vettelovi], již jsem závodil s Lewisem [Hamiltonem] a sice by to bylo hezké, ale nikdy s Fernandem. V minulosti, když jsem sledoval televizi, byl vždy tím, který s nimi také opravdu bojoval. Samozřejmě je fajn, že s ním závodím, ale nikdy jsem s ním nebojoval, což je škoda."
Mimo závodní dráhu údajně nebyli v nějakém bližším kontaktu, nicméně na trati mezi oběma piloty panoval vzájemný respekt. "Byl ke mně vždy velmi příjemný a skutečně to oceňuji," dodává pilot Red Bullu.
Svůj názor přidává i Valtteri Bottas, který Fernanda Alonsa přirovnává k velikánům své doby: "Nejdůležitější věcí, kterou si pamatuji jako dítě, které koukalo na to, jak vyhrává šampionáty bylo to, že byl tou dobou svým způsobem legendou."
"Nyní s ním již nějakou dobu závodím. Vždy je v závodě těžkým soupeřem. V posledních několika letech o něco méně, protože ve výkonu vozů je takový rozdíl," říká finský jezdec ze stáje Mercedes. "Ale je závodníkem, miluje závodění. Jsem si jistý tím, že bude v jezdění pokračovat. Ve Formuli 1 měl dlouhou kariéru, hodně toho dosáhl, respektuji jeho schopnosti a že sdílí tu samou vášeň jako my všichni."
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.