Fernanda Alonsa dnes čeká poslední grand prix jeho dlouhé kariéry. Španěl sice nevylučuje svůj návrat do dějiště velkých cen, ale přinejmenším na příští sezónu má již spoustu závodních povinností mimo F1 a také cílů, které by si rád před pověšením závodní přilby na hřebík splnil. Nějakou dobu se již jezdci současného pole k odchodu dvojnásobného mistra světa vyjadřují, ani Max Verstappen není žádnou výjimkou.
Závodním pilotem Formule 1 se Max Verstappen stal v sezóně 2015, tehdy hájil barvy týmu Scuderia Toro Rosso. Fernando Alonso v té době čerstvě přestoupil do McLarenu z Ferrari, kde ho nahradil Sebastian Vettel. Holandský jezdec by si moc přál, aby se mohl s šampionem z let 2005 a 2006 utkat v řádném souboji na trati, avšak forma McLarenu v posledních letech způsobila, že se jejich cesty na trati zřídkakdy zkřížily.
"Je trochu škoda, že jesem proti němu nikdy doopravdy nezávodil," říká Verstappen pro RaceFans. "Byl samozřejmě v F1, ale ve skutečnosti jsem s ním nikdy neměl souboj, protože byl vždy vzadu kvůli problémům, které měli."
"To je jedna věc, které lituji: závodil jsem proti Sebovi [Vettelovi], již jsem závodil s Lewisem [Hamiltonem] a sice by to bylo hezké, ale nikdy s Fernandem. V minulosti, když jsem sledoval televizi, byl vždy tím, který s nimi také opravdu bojoval. Samozřejmě je fajn, že s ním závodím, ale nikdy jsem s ním nebojoval, což je škoda."
Mimo závodní dráhu údajně nebyli v nějakém bližším kontaktu, nicméně na trati mezi oběma piloty panoval vzájemný respekt. "Byl ke mně vždy velmi příjemný a skutečně to oceňuji," dodává pilot Red Bullu.
Svůj názor přidává i Valtteri Bottas, který Fernanda Alonsa přirovnává k velikánům své doby: "Nejdůležitější věcí, kterou si pamatuji jako dítě, které koukalo na to, jak vyhrává šampionáty bylo to, že byl tou dobou svým způsobem legendou."
"Nyní s ním již nějakou dobu závodím. Vždy je v závodě těžkým soupeřem. V posledních několika letech o něco méně, protože ve výkonu vozů je takový rozdíl," říká finský jezdec ze stáje Mercedes. "Ale je závodníkem, miluje závodění. Jsem si jistý tím, že bude v jezdění pokračovat. Ve Formuli 1 měl dlouhou kariéru, hodně toho dosáhl, respektuji jeho schopnosti a že sdílí tu samou vášeň jako my všichni."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.