ABÚ ZABÍ - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas druhého tréninku si připsal Valtteri Bottas s Mercedesem. Max Verstappen byl ale jen o 44 tisícin sekundy pomalejší, Ferrari trápící se s pneumatikami je stále pouze třetím nejrychlejším týmem.
Ve 14:00 h našeho času se při západu slunce jako první vydal na okruh Stroll. Trať měla teplotu 36 °C a stále chladla, což mělo dopad na vyvážení vozu a výkonnostní rámec pneumatik. Když k tomu přidáme proměnlivý vítr, tak chování monopostů bývá těžko předvídatelné.
S druhým Williamsem již kroužil Sirotkin, jenž dopoledne svůj vůz přenechal Kubicovi. Kanaďan byl také první, kdo předvedl měřené kolo - 1:41,081 min. Brzy se na trať vydali jezdci špičkových týmů a na čele se střídali Räikkönen (1:40,224), Hülkenberg (1:40,170), Bottas (1:38,600), Ricciardo (1:38,582), opět Räikkönen (1:37,461) a Bottas (1:37,236 min).
📻 "I think we need to check the floor" Max pits after running over that sausage kerb at Turn 20 💥#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/ynfYYxPSTE
— Formula 1 (@F1) November 23, 2018Verstappen měl problémy při průjezdu obrubníku ve tvaru párku v předposlední zatáčce, byl široký a skočil přes něj, poté zmizel kvůli opravě do boxů. Podobné trable zde prožil v polovině tréninku také Leclerc, jenž poté žádal o kontrolu poškození svého Sauberu. Piloti se obrubníku v obavách o zničení svého předního křídla později raději vyhýbali.
Zatímco Vettel s Alonsem hlásili "hotové" pneumatiky, tak degradace u Verstappenova Red Bullu byla nízká. Pérezovi Force India sdělila, že "zadní pneumatiky mají kapacitu pomoci těm předním." Mercedes Hamiltonovi hlásil, že jeho "degradace je lepší než u některých soupeřů, Ferrari je obzvlášť mizerné." První šestice jezdila v rozmezí tří desetin.
Bit of #FP2 feedback from the boys... 👇📻 #LH44: “Balance felt good. Happy with the car. Maybe could use a bit more front wing but otherwise it felt good. Much happier.” 📻 #VB77: “Better balance. Car’s predictable. No big issues.” #AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/X3cvZbRD9C
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) November 23, 2018Deset minut před koncem kroužilo všech 20 vozů. Nejlépe vypadal Mercedes, Red Bull mu však byl těsně v patách a Verstappen s Ricciardem se dostali mezi prvního Bottase a čtvrtého Hamiltona. Ferrari scházelo čtvrt sekundy, má před sebou večer úkol zlepšit nastavení vozů a práci s pneumatikami, s nimiž jeho soupeři zatím zacházejí lépe.
#F1 #AbuDhabiGP FP2 Best Sectors vs. Fastest laptimes 📊:- #Verstappen ahead of #Bottas, #Hamilton faster than #Ricciardo- No one from Top 3 drivers set record in any sector- #Haas Best of the Rest, 0.5s behind 3rd #Ferrari- #Leclerc & #Hartley in front of #Perez pic.twitter.com/CO4baRJ8te
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 23, 2018James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.