ABÚ ZABÍ - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas druhého tréninku si připsal Valtteri Bottas s Mercedesem. Max Verstappen byl ale jen o 44 tisícin sekundy pomalejší, Ferrari trápící se s pneumatikami je stále pouze třetím nejrychlejším týmem.
Ve 14:00 h našeho času se při západu slunce jako první vydal na okruh Stroll. Trať měla teplotu 36 °C a stále chladla, což mělo dopad na vyvážení vozu a výkonnostní rámec pneumatik. Když k tomu přidáme proměnlivý vítr, tak chování monopostů bývá těžko předvídatelné.
S druhým Williamsem již kroužil Sirotkin, jenž dopoledne svůj vůz přenechal Kubicovi. Kanaďan byl také první, kdo předvedl měřené kolo - 1:41,081 min. Brzy se na trať vydali jezdci špičkových týmů a na čele se střídali Räikkönen (1:40,224), Hülkenberg (1:40,170), Bottas (1:38,600), Ricciardo (1:38,582), opět Räikkönen (1:37,461) a Bottas (1:37,236 min).
📻 "I think we need to check the floor" Max pits after running over that sausage kerb at Turn 20 💥#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/ynfYYxPSTE
— Formula 1 (@F1) November 23, 2018Verstappen měl problémy při průjezdu obrubníku ve tvaru párku v předposlední zatáčce, byl široký a skočil přes něj, poté zmizel kvůli opravě do boxů. Podobné trable zde prožil v polovině tréninku také Leclerc, jenž poté žádal o kontrolu poškození svého Sauberu. Piloti se obrubníku v obavách o zničení svého předního křídla později raději vyhýbali.
Zatímco Vettel s Alonsem hlásili "hotové" pneumatiky, tak degradace u Verstappenova Red Bullu byla nízká. Pérezovi Force India sdělila, že "zadní pneumatiky mají kapacitu pomoci těm předním." Mercedes Hamiltonovi hlásil, že jeho "degradace je lepší než u některých soupeřů, Ferrari je obzvlášť mizerné." První šestice jezdila v rozmezí tří desetin.
Bit of #FP2 feedback from the boys... 👇📻 #LH44: “Balance felt good. Happy with the car. Maybe could use a bit more front wing but otherwise it felt good. Much happier.” 📻 #VB77: “Better balance. Car’s predictable. No big issues.” #AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/X3cvZbRD9C
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) November 23, 2018Deset minut před koncem kroužilo všech 20 vozů. Nejlépe vypadal Mercedes, Red Bull mu však byl těsně v patách a Verstappen s Ricciardem se dostali mezi prvního Bottase a čtvrtého Hamiltona. Ferrari scházelo čtvrt sekundy, má před sebou večer úkol zlepšit nastavení vozů a práci s pneumatikami, s nimiž jeho soupeři zatím zacházejí lépe.
#F1 #AbuDhabiGP FP2 Best Sectors vs. Fastest laptimes 📊:- #Verstappen ahead of #Bottas, #Hamilton faster than #Ricciardo- No one from Top 3 drivers set record in any sector- #Haas Best of the Rest, 0.5s behind 3rd #Ferrari- #Leclerc & #Hartley in front of #Perez pic.twitter.com/CO4baRJ8te
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 23, 2018Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.