Fernando Alonso oznamuje, že v roce 2019 odjede mnohem více závodů, než bychom čekali. McLaren se s ním tento víkend v Abú Zabí rozloučí speciálním zbarvením, pro které dostal zvláštní povolení od vedení Formule 1.
O Španělovi víme, že bude závodit s Toyotou ve vytrvalostních závodech WEC (Sebring, Spa, Le Mans) a že se v květnu s McLarenem plánuje zúčastnit Indy 500. Ale to není vše: "Odjedu toho mnohem více, postupně se to dozvíte. Indy je to první. Kromě tří závodů WEC k nim podle mě patří také čtyři testy," potvrzuje Alonso.
"Pokud přidáte tři víkendy závodění, tak už jich je až do června sedm, plus testy Indy Car a dva týdny Indy 500. Pokud se podíváte na kalendář do června, pak tam jsou jen dva nebo tři volné víkendy. I když to nevypadá, že by těch závodů bylo příliš, tak s tím souvisí spousta příprav," vysvětluje 37letý jezdec.
Podle něj může přijít s některými novinkami jako s "vánočními dárky." Týden po Velké ceně Abú Zabí si vyzkouší vůz NASCARu Jimmieho Johnsona, tomu na oplátku půjčí svůj monopost F1. Fernando rovněž naznačil, že je připraven v lednu opět závodit ve 24hodinovce v Daytoně.
"Existuje několik ikonických míst, ikonických závodů, které zřejmě do svého kalendáře přidám. Daytona má několik atraktivních věcí - jede se uprostřed ledna, kdy je na Floridě dobré počasí. Závod je sám o sobě výzvou a způsob, jakým v Americe závodí se safety cary ve snaze udržet pole semknuté až do posledních pár hodin, je docela zábavný," pokračuje Alonso.
Příští rok bude uvažovat, kde v roce 2020 pokračovat. Stále chce zůstat u závodění, a přitom nevyloučil ani svůj návrat do F1: "V roce 2020 může jít o plnou sezónu v IndyCar, v F1 nebo v jiné sérii," prohlásil minulý víkend v Číně, kde skončil druhý.
Tuto sobotu jej ale podle McLarenu čeká poslední závod v F1, proto se s ním chtějí rozloučit zvláštním zbarvením vozu. Na zádi se objeví modrý, červený a žlutý pruh s logem 'FA' tak, jak je má i na své přilbě.
"Jsme moc hrdí na to, že budeme moci závodit s jednorázovým zbarvením pro Fernanda tento víkend v Abú Zabí. Chceme, aby jeho poslední velká cena byla ve všech ohledech zvláštní a tohle je jen jeden ze způsobů, jak to můžeme udělat," vysvětluje šéf týmu Zak Brown.
"Úzce jsme spolupracovali s Fernandem, s FIA a F1, abychom učinili tuto změnu pro jeden závod - a oni všichni to hodně podporovali. Snad to poskytne fanouškům Fernanda, něco navíc, aby se mohli těšit na obzvlášť citově vypjatý víkend," dodává Brown.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.