Fernando Alonso oznamuje, že v roce 2019 odjede mnohem více závodů, než bychom čekali. McLaren se s ním tento víkend v Abú Zabí rozloučí speciálním zbarvením, pro které dostal zvláštní povolení od vedení Formule 1.
O Španělovi víme, že bude závodit s Toyotou ve vytrvalostních závodech WEC (Sebring, Spa, Le Mans) a že se v květnu s McLarenem plánuje zúčastnit Indy 500. Ale to není vše: "Odjedu toho mnohem více, postupně se to dozvíte. Indy je to první. Kromě tří závodů WEC k nim podle mě patří také čtyři testy," potvrzuje Alonso.
"Pokud přidáte tři víkendy závodění, tak už jich je až do června sedm, plus testy Indy Car a dva týdny Indy 500. Pokud se podíváte na kalendář do června, pak tam jsou jen dva nebo tři volné víkendy. I když to nevypadá, že by těch závodů bylo příliš, tak s tím souvisí spousta příprav," vysvětluje 37letý jezdec.
Podle něj může přijít s některými novinkami jako s "vánočními dárky." Týden po Velké ceně Abú Zabí si vyzkouší vůz NASCARu Jimmieho Johnsona, tomu na oplátku půjčí svůj monopost F1. Fernando rovněž naznačil, že je připraven v lednu opět závodit ve 24hodinovce v Daytoně.
"Existuje několik ikonických míst, ikonických závodů, které zřejmě do svého kalendáře přidám. Daytona má několik atraktivních věcí - jede se uprostřed ledna, kdy je na Floridě dobré počasí. Závod je sám o sobě výzvou a způsob, jakým v Americe závodí se safety cary ve snaze udržet pole semknuté až do posledních pár hodin, je docela zábavný," pokračuje Alonso.
Příští rok bude uvažovat, kde v roce 2020 pokračovat. Stále chce zůstat u závodění, a přitom nevyloučil ani svůj návrat do F1: "V roce 2020 může jít o plnou sezónu v IndyCar, v F1 nebo v jiné sérii," prohlásil minulý víkend v Číně, kde skončil druhý.
Tuto sobotu jej ale podle McLarenu čeká poslední závod v F1, proto se s ním chtějí rozloučit zvláštním zbarvením vozu. Na zádi se objeví modrý, červený a žlutý pruh s logem 'FA' tak, jak je má i na své přilbě.
"Jsme moc hrdí na to, že budeme moci závodit s jednorázovým zbarvením pro Fernanda tento víkend v Abú Zabí. Chceme, aby jeho poslední velká cena byla ve všech ohledech zvláštní a tohle je jen jeden ze způsobů, jak to můžeme udělat," vysvětluje šéf týmu Zak Brown.
"Úzce jsme spolupracovali s Fernandem, s FIA a F1, abychom učinili tuto změnu pro jeden závod - a oni všichni to hodně podporovali. Snad to poskytne fanouškům Fernanda, něco navíc, aby se mohli těšit na obzvlášť citově vypjatý víkend," dodává Brown.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.