Fernando Alonso oznamuje, že v roce 2019 odjede mnohem více závodů, než bychom čekali. McLaren se s ním tento víkend v Abú Zabí rozloučí speciálním zbarvením, pro které dostal zvláštní povolení od vedení Formule 1.
O Španělovi víme, že bude závodit s Toyotou ve vytrvalostních závodech WEC (Sebring, Spa, Le Mans) a že se v květnu s McLarenem plánuje zúčastnit Indy 500. Ale to není vše: "Odjedu toho mnohem více, postupně se to dozvíte. Indy je to první. Kromě tří závodů WEC k nim podle mě patří také čtyři testy," potvrzuje Alonso.
"Pokud přidáte tři víkendy závodění, tak už jich je až do června sedm, plus testy Indy Car a dva týdny Indy 500. Pokud se podíváte na kalendář do června, pak tam jsou jen dva nebo tři volné víkendy. I když to nevypadá, že by těch závodů bylo příliš, tak s tím souvisí spousta příprav," vysvětluje 37letý jezdec.
Podle něj může přijít s některými novinkami jako s "vánočními dárky." Týden po Velké ceně Abú Zabí si vyzkouší vůz NASCARu Jimmieho Johnsona, tomu na oplátku půjčí svůj monopost F1. Fernando rovněž naznačil, že je připraven v lednu opět závodit ve 24hodinovce v Daytoně.
"Existuje několik ikonických míst, ikonických závodů, které zřejmě do svého kalendáře přidám. Daytona má několik atraktivních věcí - jede se uprostřed ledna, kdy je na Floridě dobré počasí. Závod je sám o sobě výzvou a způsob, jakým v Americe závodí se safety cary ve snaze udržet pole semknuté až do posledních pár hodin, je docela zábavný," pokračuje Alonso.
Příští rok bude uvažovat, kde v roce 2020 pokračovat. Stále chce zůstat u závodění, a přitom nevyloučil ani svůj návrat do F1: "V roce 2020 může jít o plnou sezónu v IndyCar, v F1 nebo v jiné sérii," prohlásil minulý víkend v Číně, kde skončil druhý.
Tuto sobotu jej ale podle McLarenu čeká poslední závod v F1, proto se s ním chtějí rozloučit zvláštním zbarvením vozu. Na zádi se objeví modrý, červený a žlutý pruh s logem 'FA' tak, jak je má i na své přilbě.
"Jsme moc hrdí na to, že budeme moci závodit s jednorázovým zbarvením pro Fernanda tento víkend v Abú Zabí. Chceme, aby jeho poslední velká cena byla ve všech ohledech zvláštní a tohle je jen jeden ze způsobů, jak to můžeme udělat," vysvětluje šéf týmu Zak Brown.
"Úzce jsme spolupracovali s Fernandem, s FIA a F1, abychom učinili tuto změnu pro jeden závod - a oni všichni to hodně podporovali. Snad to poskytne fanouškům Fernanda, něco navíc, aby se mohli těšit na obzvlášť citově vypjatý víkend," dodává Brown.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.