Daniel Ricciardo se domnívá, že svými agresivními předjížděcími manévry s Red Bullem v roce 2014 ovlivnil své soupeře a změnil úroveň předjíždění ve Formuli 1.
Australský pilot tehdy dostal příležitost u rakouské stáje vedle Sebastiana Vettela. Po svém povýšení z Toro Rosso čtyřnásobného mistra světa hned porazil, když nasbíral o 71 mistrovských bodů více a tří vítězství ve velkých cenách, což se jeho zkušenějšímu týmovému kolegovi nepodařilo.
"V tom roce to všechno klaplo. Vždy jsem věděl, že na to mám, dokázal jsem to ale všechno poskládat dohromady a to sebevědomí se od toho roku v mé kariéře přenáší," vzpomíná Ricciardo období před 4 lety.
"Ten rok byl pro mě nejzábavnější a nejdůležitější v mé kariéře. Vítězství byl velká, svedl jsem ohromné souboje s Fernandem [Alonsem] v Německu, kde jsme závodili tvrdě, ale férově, a poté se mi od něj dostalo nějaké chvály, což v té době byla velká věc," vzpomíná Ricciardo.
"Cítím, že mě rok 2014 vytvaroval nejen mě a můj přístup, ale také změnil úroveň předjíždění ostatních kluků ve sportu. Moc lidí to nedělalo, že by zaútočilo z velké dálky a pokusilo se o velké předjížděcí manévry," vysvětluje pilot, který po sezóně odchází z Red Bullu k Renaultu.
"Možná se ode mě a z mého způsobu závodění učili, takže jsem možná stanovil novou úroveň a ukázal lidem, co je možné. A jezdci, kteří to chtěli vyzkoušet, to pak zkoušeli. Uvědomuji si, že to zní trochu domýšlivě, ale fakt tomu věřím. Neříkám, že všichni to dokážou, snaží se o to ale aspoň více z nich," pokračuje Ricciardo.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.