Daniel Ricciardo se domnívá, že svými agresivními předjížděcími manévry s Red Bullem v roce 2014 ovlivnil své soupeře a změnil úroveň předjíždění ve Formuli 1.
Australský pilot tehdy dostal příležitost u rakouské stáje vedle Sebastiana Vettela. Po svém povýšení z Toro Rosso čtyřnásobného mistra světa hned porazil, když nasbíral o 71 mistrovských bodů více a tří vítězství ve velkých cenách, což se jeho zkušenějšímu týmovému kolegovi nepodařilo.
"V tom roce to všechno klaplo. Vždy jsem věděl, že na to mám, dokázal jsem to ale všechno poskládat dohromady a to sebevědomí se od toho roku v mé kariéře přenáší," vzpomíná Ricciardo období před 4 lety.
"Ten rok byl pro mě nejzábavnější a nejdůležitější v mé kariéře. Vítězství byl velká, svedl jsem ohromné souboje s Fernandem [Alonsem] v Německu, kde jsme závodili tvrdě, ale férově, a poté se mi od něj dostalo nějaké chvály, což v té době byla velká věc," vzpomíná Ricciardo.
"Cítím, že mě rok 2014 vytvaroval nejen mě a můj přístup, ale také změnil úroveň předjíždění ostatních kluků ve sportu. Moc lidí to nedělalo, že by zaútočilo z velké dálky a pokusilo se o velké předjížděcí manévry," vysvětluje pilot, který po sezóně odchází z Red Bullu k Renaultu.
"Možná se ode mě a z mého způsobu závodění učili, takže jsem možná stanovil novou úroveň a ukázal lidem, co je možné. A jezdci, kteří to chtěli vyzkoušet, to pak zkoušeli. Uvědomuji si, že to zní trochu domýšlivě, ale fakt tomu věřím. Neříkám, že všichni to dokážou, snaží se o to ale aspoň více z nich," pokračuje Ricciardo.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.