Vedení Formule 1 chce využít velkého zájmu o mladého jezdce Red Bullu Maxe Verstappena a vrátit do kalendáře Velkou cenu Holandska.
"Hodně nás zajímá závodění v Holandsku. Vedeme tam produktivní rozhovory a jsem opatrným optimistou v tom, že bychom mohli udělat něco pro to, abychom v tom území překvapili a potěšili fanoušky a využili Max faktoru," přiznává Sean Bratches, obchodní ředitel F1.
Podle holandského tisku by k dohodě mohlo dojít už před rokem 2020. Verstappena vnímají jako budoucího šampiona a sledují ho tisíce lidí, kteří jsou za ním na závody jezdit přes půl světa. 21letý Max je nejmladším vítězem závodu v historii, což se mu povedlo celkově pětkrát a letos s Red Bullem dvakrát.
Na akci "Jumbo Racing Days" v Zandvoortu v květnu za ním dorazilo přes 110 tisíc lidí. Tento okruh, který poprvé hostil závod F1 v roce 1952, byl zmodernizován v sezóně 1985, kdy tam Niki Lauda vyhrál poslední velkou cenu.
V roce 2020 se má být do kalendáře F1 zařazen Vietnam, zároveň ale příští rok vyprší kontrakt Silverstonu, Monze a Hockenheimu. Šéf F1 Chase Carey minulý týden k otázce narůstajícího počtu závodů uvedl: "Očekáváme, že nahradíme několik existujících závodů, kde jsme zdědili neatraktivní smlouvy, novými nebo smlouvami, které jsou pro závodění lepší a poskytují vyšší hodnotu."
Bratches potvrzuje, že se nebudou bát změn - Velká cena Británie se podle něj nemusí jet v Silverstone - a že jejich záměrem je "obnovit okruhy představující dědictví. Myslíme si, že jde o důležitou součástí Formule 1. Zároveň jsme ale veřejně obchodovanou společností, jde nám o byznys, máme závazky vůči našim partnerům a týmům, abychom maximalizovali jejich investice do sportu. A my se to budeme snažit vyvážit při těchto složitých jednáních."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.