Vedení Formule 1 chce využít velkého zájmu o mladého jezdce Red Bullu Maxe Verstappena a vrátit do kalendáře Velkou cenu Holandska.
"Hodně nás zajímá závodění v Holandsku. Vedeme tam produktivní rozhovory a jsem opatrným optimistou v tom, že bychom mohli udělat něco pro to, abychom v tom území překvapili a potěšili fanoušky a využili Max faktoru," přiznává Sean Bratches, obchodní ředitel F1.
Podle holandského tisku by k dohodě mohlo dojít už před rokem 2020. Verstappena vnímají jako budoucího šampiona a sledují ho tisíce lidí, kteří jsou za ním na závody jezdit přes půl světa. 21letý Max je nejmladším vítězem závodu v historii, což se mu povedlo celkově pětkrát a letos s Red Bullem dvakrát.
Na akci "Jumbo Racing Days" v Zandvoortu v květnu za ním dorazilo přes 110 tisíc lidí. Tento okruh, který poprvé hostil závod F1 v roce 1952, byl zmodernizován v sezóně 1985, kdy tam Niki Lauda vyhrál poslední velkou cenu.
V roce 2020 se má být do kalendáře F1 zařazen Vietnam, zároveň ale příští rok vyprší kontrakt Silverstonu, Monze a Hockenheimu. Šéf F1 Chase Carey minulý týden k otázce narůstajícího počtu závodů uvedl: "Očekáváme, že nahradíme několik existujících závodů, kde jsme zdědili neatraktivní smlouvy, novými nebo smlouvami, které jsou pro závodění lepší a poskytují vyšší hodnotu."
Bratches potvrzuje, že se nebudou bát změn - Velká cena Británie se podle něj nemusí jet v Silverstone - a že jejich záměrem je "obnovit okruhy představující dědictví. Myslíme si, že jde o důležitou součástí Formule 1. Zároveň jsme ale veřejně obchodovanou společností, jde nám o byznys, máme závazky vůči našim partnerům a týmům, abychom maximalizovali jejich investice do sportu. A my se to budeme snažit vyvážit při těchto složitých jednáních."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.