O incidentu, který se během posledního závodu v Brazílii odehrál nejenom na trati, ale i následně v zákulisí boxové uličky mezi Maxem Verstappenem a Estebanem Oconem se od té doby popsalo již hodně materiálu. Teď přidává svůj názor na osobnost holandského pilota také šéf stáje Mercedes Toto Wolff.
Asi není zapotřebí příliš připomínat, co se vlastně během brazilské velké ceny událo. Naštvaný Max, který byl po nehodě s francouzským pilotem tímto prakticky oloupen o vítězství, si to ihned po dojetí do cíle šel se svým konkurentem od Racing Point Force Indie vše vyříkat. Tedy nejen slovně, došlo i na vzájemné strkanice a to vše pod dohledem všudypřítomných televizních kamer. Pravda, nic velkého a v minulosti by se našlo víc mnohem pikantnějších šarvátek mezi jezdci. Ale v dnešní době uhlazených pí-ár prohlášení i takovýto celkem neškodný moment způsobí pěkné pozdvižení.
Před několika lety Toto Wolff při snaze získat Maxe Verstappena do programu Mercedesu neuspěl, přesto zůstává velkým fanouškem mladého pilota Red Bullu. Avšak dle Autosportu se domnívá, že nejmladší vítěz grand prix v historii Formule 1 se má ještě co učit a vývoj jeho osobnosti není zdaleka u svého konce.
"Vidíte, že se zde formuje budoucí šampion," říká šéf stáje, která popáté v řadě za sebou získala mistrovský titul. "Neuvěřitelný talent a rychlost. A myslím si, že jakmile budou hrany obroušeny, bude někým, kdo se jednoho dne stane mistrem světa. Za pár let se na záznam [z Interlagosu] podívá a možná si udělá svůj vlastní názor na to, zda to bylo správné chování či nikoli. Ale tyto věci nemůžete urychlit, je to proces učení."
Wolff se snaží také hájit jednání Estebana Ocona, který při pokusu o předjetí Maxe Verstappena v Sennových esíčkách s pilotem Red Bullu kolidoval.
"Byl na nových pneumatikách, mnohem rychlejších a snažil se sám dostat do stejného kola, což je dostatečně férové," řekl. "Pak se srazili a protože byl Max ve vedení, byl to incident, kterému by se Esteban chtěl zajisté raději vyhnout, než-li se dostat pod tlak veškeré kritiky."
Také se brání podezření, že by spojení Ocona a Mercedesu ovlivnilo tento vzájemný souboj. Závod tak totiž vyhrál pilot Mercedesu Lewis Hamilton a protože byl poškozen jezdec Red Bullu, poradce rakouské stáje Dr. Helmut Marko se těmito úvahami nikterak netajil.
"Takto Dr. Marko vidí svět a já ho v tom chci nechat," dodává Wolff. "Nechci jít na tuto úroveň."
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.