O incidentu, který se během posledního závodu v Brazílii odehrál nejenom na trati, ale i následně v zákulisí boxové uličky mezi Maxem Verstappenem a Estebanem Oconem se od té doby popsalo již hodně materiálu. Teď přidává svůj názor na osobnost holandského pilota také šéf stáje Mercedes Toto Wolff.
Asi není zapotřebí příliš připomínat, co se vlastně během brazilské velké ceny událo. Naštvaný Max, který byl po nehodě s francouzským pilotem tímto prakticky oloupen o vítězství, si to ihned po dojetí do cíle šel se svým konkurentem od Racing Point Force Indie vše vyříkat. Tedy nejen slovně, došlo i na vzájemné strkanice a to vše pod dohledem všudypřítomných televizních kamer. Pravda, nic velkého a v minulosti by se našlo víc mnohem pikantnějších šarvátek mezi jezdci. Ale v dnešní době uhlazených pí-ár prohlášení i takovýto celkem neškodný moment způsobí pěkné pozdvižení.
Před několika lety Toto Wolff při snaze získat Maxe Verstappena do programu Mercedesu neuspěl, přesto zůstává velkým fanouškem mladého pilota Red Bullu. Avšak dle Autosportu se domnívá, že nejmladší vítěz grand prix v historii Formule 1 se má ještě co učit a vývoj jeho osobnosti není zdaleka u svého konce.
"Vidíte, že se zde formuje budoucí šampion," říká šéf stáje, která popáté v řadě za sebou získala mistrovský titul. "Neuvěřitelný talent a rychlost. A myslím si, že jakmile budou hrany obroušeny, bude někým, kdo se jednoho dne stane mistrem světa. Za pár let se na záznam [z Interlagosu] podívá a možná si udělá svůj vlastní názor na to, zda to bylo správné chování či nikoli. Ale tyto věci nemůžete urychlit, je to proces učení."
Wolff se snaží také hájit jednání Estebana Ocona, který při pokusu o předjetí Maxe Verstappena v Sennových esíčkách s pilotem Red Bullu kolidoval.
"Byl na nových pneumatikách, mnohem rychlejších a snažil se sám dostat do stejného kola, což je dostatečně férové," řekl. "Pak se srazili a protože byl Max ve vedení, byl to incident, kterému by se Esteban chtěl zajisté raději vyhnout, než-li se dostat pod tlak veškeré kritiky."
Také se brání podezření, že by spojení Ocona a Mercedesu ovlivnilo tento vzájemný souboj. Závod tak totiž vyhrál pilot Mercedesu Lewis Hamilton a protože byl poškozen jezdec Red Bullu, poradce rakouské stáje Dr. Helmut Marko se těmito úvahami nikterak netajil.
"Takto Dr. Marko vidí svět a já ho v tom chci nechat," dodává Wolff. "Nechci jít na tuto úroveň."
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.