Fernando Alonso přemýšlí o tom, co dělat na sklonku své kariéry. Při dotazu na rok 2020 nevyloučil svůj návrat do Formule 1.
Španělský pilot uplynulý víkend absolvoval v Číně vytrvalostní závod s Toyotou, nyní se připravuje na poslední Velkou cenu Abú Zabí. Po sezóně ve Formuli 1 neuvidíme, místo ní bude závodit s McLarenem v Indy 500 a pokračovat ve vytrvalostním šampionátu WEC. Tento měsíc ho čeká test s vozem série NASCAR v Bahrajnu, proto se spekuluje, že by mohl příští rok nastupovat s americkými sériovými vozy.
"Čeká mě několik dalších výzev kromě Indy 500. Cítím, že příští rok trochu potřebuji dobít své baterky, ale v roce 2020 je samozřejmě možná celá sezóna v IndyCar, celá sezóna zpět v F1 nebo celá sezóna v jiné sérii," uvedl Alonso před svým sobotním startem v Šanghaji.
Jeho nadšení v posledních letech kvůli nekonkurenceschopnému balíku trochu vyprchalo. Sedmatřicetiletý jezdec se však netají snahou získat Trojkorunu - neoficiální sbírku vítězství těch světově nejproslulejších závodech. Dva z nich již zvládl (GP Monaka a 24h Le Mans), nyní se opět chystá na Indianapolis, kde soutěžil už v roce 2017.
"Ta zkušenost bude klíčová, protože teď ten závod znám. Jde o dva dlouhé týdny, i když formát kvalifikace a závodu se zdá být jednoduchý pro lidi, kteří ho absolvují už léta, tak pro mě bylo všechno nové. Myslím si proto, že ta zkušenost mi hodně pomůže," sděluje Alonso.
Před víkendovým posledním závodem v F1 figuruje s 50 body na desátém místě, v Abú Zabí se bude snažit rozloučit co nejlepším výsledkem. Jeho McLaren příští rok kompletně obmění jezdeckou sestavu - místo něj a Stoffela Vandoornea budou nastupovat Carlos Sainz a Lando Norris.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.