Fernando Alonso přemýšlí o tom, co dělat na sklonku své kariéry. Při dotazu na rok 2020 nevyloučil svůj návrat do Formule 1.
Španělský pilot uplynulý víkend absolvoval v Číně vytrvalostní závod s Toyotou, nyní se připravuje na poslední Velkou cenu Abú Zabí. Po sezóně ve Formuli 1 neuvidíme, místo ní bude závodit s McLarenem v Indy 500 a pokračovat ve vytrvalostním šampionátu WEC. Tento měsíc ho čeká test s vozem série NASCAR v Bahrajnu, proto se spekuluje, že by mohl příští rok nastupovat s americkými sériovými vozy.
"Čeká mě několik dalších výzev kromě Indy 500. Cítím, že příští rok trochu potřebuji dobít své baterky, ale v roce 2020 je samozřejmě možná celá sezóna v IndyCar, celá sezóna zpět v F1 nebo celá sezóna v jiné sérii," uvedl Alonso před svým sobotním startem v Šanghaji.
Jeho nadšení v posledních letech kvůli nekonkurenceschopnému balíku trochu vyprchalo. Sedmatřicetiletý jezdec se však netají snahou získat Trojkorunu - neoficiální sbírku vítězství těch světově nejproslulejších závodech. Dva z nich již zvládl (GP Monaka a 24h Le Mans), nyní se opět chystá na Indianapolis, kde soutěžil už v roce 2017.
"Ta zkušenost bude klíčová, protože teď ten závod znám. Jde o dva dlouhé týdny, i když formát kvalifikace a závodu se zdá být jednoduchý pro lidi, kteří ho absolvují už léta, tak pro mě bylo všechno nové. Myslím si proto, že ta zkušenost mi hodně pomůže," sděluje Alonso.
Před víkendovým posledním závodem v F1 figuruje s 50 body na desátém místě, v Abú Zabí se bude snažit rozloučit co nejlepším výsledkem. Jeho McLaren příští rok kompletně obmění jezdeckou sestavu - místo něj a Stoffela Vandoornea budou nastupovat Carlos Sainz a Lando Norris.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.