Fernando Alonso přemýšlí o tom, co dělat na sklonku své kariéry. Při dotazu na rok 2020 nevyloučil svůj návrat do Formule 1.
Španělský pilot uplynulý víkend absolvoval v Číně vytrvalostní závod s Toyotou, nyní se připravuje na poslední Velkou cenu Abú Zabí. Po sezóně ve Formuli 1 neuvidíme, místo ní bude závodit s McLarenem v Indy 500 a pokračovat ve vytrvalostním šampionátu WEC. Tento měsíc ho čeká test s vozem série NASCAR v Bahrajnu, proto se spekuluje, že by mohl příští rok nastupovat s americkými sériovými vozy.
"Čeká mě několik dalších výzev kromě Indy 500. Cítím, že příští rok trochu potřebuji dobít své baterky, ale v roce 2020 je samozřejmě možná celá sezóna v IndyCar, celá sezóna zpět v F1 nebo celá sezóna v jiné sérii," uvedl Alonso před svým sobotním startem v Šanghaji.
Jeho nadšení v posledních letech kvůli nekonkurenceschopnému balíku trochu vyprchalo. Sedmatřicetiletý jezdec se však netají snahou získat Trojkorunu - neoficiální sbírku vítězství těch světově nejproslulejších závodech. Dva z nich již zvládl (GP Monaka a 24h Le Mans), nyní se opět chystá na Indianapolis, kde soutěžil už v roce 2017.
"Ta zkušenost bude klíčová, protože teď ten závod znám. Jde o dva dlouhé týdny, i když formát kvalifikace a závodu se zdá být jednoduchý pro lidi, kteří ho absolvují už léta, tak pro mě bylo všechno nové. Myslím si proto, že ta zkušenost mi hodně pomůže," sděluje Alonso.
Před víkendovým posledním závodem v F1 figuruje s 50 body na desátém místě, v Abú Zabí se bude snažit rozloučit co nejlepším výsledkem. Jeho McLaren příští rok kompletně obmění jezdeckou sestavu - místo něj a Stoffela Vandoornea budou nastupovat Carlos Sainz a Lando Norris.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.