Fernando Alonso přemýšlí o tom, co dělat na sklonku své kariéry. Při dotazu na rok 2020 nevyloučil svůj návrat do Formule 1.
Španělský pilot uplynulý víkend absolvoval v Číně vytrvalostní závod s Toyotou, nyní se připravuje na poslední Velkou cenu Abú Zabí. Po sezóně ve Formuli 1 neuvidíme, místo ní bude závodit s McLarenem v Indy 500 a pokračovat ve vytrvalostním šampionátu WEC. Tento měsíc ho čeká test s vozem série NASCAR v Bahrajnu, proto se spekuluje, že by mohl příští rok nastupovat s americkými sériovými vozy.
"Čeká mě několik dalších výzev kromě Indy 500. Cítím, že příští rok trochu potřebuji dobít své baterky, ale v roce 2020 je samozřejmě možná celá sezóna v IndyCar, celá sezóna zpět v F1 nebo celá sezóna v jiné sérii," uvedl Alonso před svým sobotním startem v Šanghaji.
Jeho nadšení v posledních letech kvůli nekonkurenceschopnému balíku trochu vyprchalo. Sedmatřicetiletý jezdec se však netají snahou získat Trojkorunu - neoficiální sbírku vítězství těch světově nejproslulejších závodech. Dva z nich již zvládl (GP Monaka a 24h Le Mans), nyní se opět chystá na Indianapolis, kde soutěžil už v roce 2017.
"Ta zkušenost bude klíčová, protože teď ten závod znám. Jde o dva dlouhé týdny, i když formát kvalifikace a závodu se zdá být jednoduchý pro lidi, kteří ho absolvují už léta, tak pro mě bylo všechno nové. Myslím si proto, že ta zkušenost mi hodně pomůže," sděluje Alonso.
Před víkendovým posledním závodem v F1 figuruje s 50 body na desátém místě, v Abú Zabí se bude snažit rozloučit co nejlepším výsledkem. Jeho McLaren příští rok kompletně obmění jezdeckou sestavu - místo něj a Stoffela Vandoornea budou nastupovat Carlos Sainz a Lando Norris.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.