Technický ředitel Renaultu Nick Chester promluvil o vývoji monopostu pro sezónu 2019. Týmu se podle něj v továrně daří a dosahuje velkých pokroků.
Francouzskému týmu se letos zřejmě mezi konstruktéry podaří skončit za silnou trojicí Mercedes - Ferrari - Red Bull na čtvrté příčce. Do konce sezóny zbývá odjet již jen závod v Abú Zabí a před pátým Haasem má k dobru 24 bodů.
Před příštím ročníkem Renault věří, že se mu navíc podaří stáhnout náskok top týmů. "Hodně se toho děje na vozu pro rok 2019 a výrobou prvního šasi jsme hodně pokročili. Máme převodovku, kterou brzy otestujeme. Dokončujeme konstrukční práce na takových dílech, jako je chlazení, zavěšení a na karosérii," oznamuje Chester.
"Naplno pracujeme na příštím roku, protože musíme projít spoustou výkresů, abychom vůz vyrobili. Máme hodně napilno a děláme velké pokroky," pokračuje technický ředitel Renaultu, jenž si přeje udržet také skvělou spolehlivost svého šasi.
"Přejeme si odjet dobrý poslední závod a rozšířit náš počet bodů na čtvrtém místě, abychom si ho pojistili. Letos jsme dosáhli velmi dobrého výsledku, když naše auto v závodech ani jednou nezastavilo kvůli problému šasi. Mohli bychom být jediným týmem, kterému se to povedlo, proto dojezd do cíle v Abú Zabí by tuto sezónu hezky završil," říká Chester.
Tým sice drží čtvrtou příčku, ale naposledy v Brazílii nezískal ani bod, zatímco Haas dojel na osmém a devátém místě. Výkonnost byla pro ředitele Cyrila Abiteboula zklamáním: "Plně se soustředíme na úkol, který je před námi. Poslední závod sezóny je pro tým velmi důležitý. Stále zbývá odvést v Abú Zabí nějakou práci a my čekáme, že sezónu skončíme tak, jak jsme ji v Austrálii začali - konkurenceschopně s oběma vozy a v nejlepší desítce," dodává.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.