Technický ředitel Renaultu Nick Chester promluvil o vývoji monopostu pro sezónu 2019. Týmu se podle něj v továrně daří a dosahuje velkých pokroků.
Francouzskému týmu se letos zřejmě mezi konstruktéry podaří skončit za silnou trojicí Mercedes - Ferrari - Red Bull na čtvrté příčce. Do konce sezóny zbývá odjet již jen závod v Abú Zabí a před pátým Haasem má k dobru 24 bodů.
Před příštím ročníkem Renault věří, že se mu navíc podaří stáhnout náskok top týmů. "Hodně se toho děje na vozu pro rok 2019 a výrobou prvního šasi jsme hodně pokročili. Máme převodovku, kterou brzy otestujeme. Dokončujeme konstrukční práce na takových dílech, jako je chlazení, zavěšení a na karosérii," oznamuje Chester.
"Naplno pracujeme na příštím roku, protože musíme projít spoustou výkresů, abychom vůz vyrobili. Máme hodně napilno a děláme velké pokroky," pokračuje technický ředitel Renaultu, jenž si přeje udržet také skvělou spolehlivost svého šasi.
"Přejeme si odjet dobrý poslední závod a rozšířit náš počet bodů na čtvrtém místě, abychom si ho pojistili. Letos jsme dosáhli velmi dobrého výsledku, když naše auto v závodech ani jednou nezastavilo kvůli problému šasi. Mohli bychom být jediným týmem, kterému se to povedlo, proto dojezd do cíle v Abú Zabí by tuto sezónu hezky završil," říká Chester.
Tým sice drží čtvrtou příčku, ale naposledy v Brazílii nezískal ani bod, zatímco Haas dojel na osmém a devátém místě. Výkonnost byla pro ředitele Cyrila Abiteboula zklamáním: "Plně se soustředíme na úkol, který je před námi. Poslední závod sezóny je pro tým velmi důležitý. Stále zbývá odvést v Abú Zabí nějakou práci a my čekáme, že sezónu skončíme tak, jak jsme ji v Austrálii začali - konkurenceschopně s oběma vozy a v nejlepší desítce," dodává.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.