Charles Leclerc přiznává, že výsledky Sauberu a výkonnost jejich monopostu C37 předčí jejich očekávání, která měli před sezónou 2018. Prozrazuje také, s jakým cílem půjdou do posledního letošního závodu.
Jednadvacetiletého mladíka tento týden čeká poslední start za švýcarský tým, poté přestoupí k Ferrari, kde si prohodí své místo s Kimim Räikkönenem. Naposledy v Brazílii dojel na sedmém místě jako nejlepší pilot ze "zbytku světa," což dokládá zlepšení Sauberu v průběhu sezóny, do které vstoupil jako jeden z nejpomalejších.
"Nemyslím si, že jsme čekali tak dobrý konec sezóny, když byl navíc vývojový program letošního vozu tak brzy ukončen. Takže to s týmem před příštím ročníkem rozhodně vypadá dobře, protože měli dost času na vývoj auta," hodnotí Leclerc.
Sauber se dostal v šampionátu dokonce před Toro Rosso a se 42 body je osmý, na sedmou nově zrozenou Force Indií ztrácí před poslední velkou cenou jen 6 bodů. Toro Rosso je za nimi o 9 bodů a podle Leclerca pro ně bude v Abú Zabí prioritou, aby skončili tam, kde jsou.
"Samozřejmě, že nebudeme hloupě riskovat, abychom získali jednu pozici, když jsou za námi. To rozhodně trochu změní náš přístup. Ale cíle zůstávají stejné - každý týden odvádět tu nejlepší možnou práci a samozřejmě je držet za sebou. Trochu se v některých situacích změníme," vysvětluje mladý Monačan, jenž se mezi piloty drží s 32 body na 14. příčce.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.
Lando Norris přiznal, že během posledního kola kvalifikace na Velkou cenu Španělska udělal chyby, které ho stály pole position. Díky tomu mohl jeho týmový kolega Oscar Piastri získat první místo na startovním roštu.
Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Max Verstappen se zastal Yukiho Tsunody a zdůraznil, že potíže nejsou vinou jezdce, ale náročného vozu. „Yuki rozhodně není žádné ořezávátko,“ uvedl a dodal: „Myslím, že to víc vypovídá o tom, jak těžké je auto, než o Yukim samotném.“
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.
Oscar Piastri v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska s kolem 1:11.546 porazil svého týmového kolegu Landa Norrise a získal pole position. McLareny dominovaly za horkých podmínek, Verstappen skončil třetí, přičemž Piastri takticky znemožnil Norrisovi využít vzduchový stín a potvrdil svou skvělou formu.
Nico Rosberg během tréninku v Barceloně vyzdvihl Verstappenovu výjimečnou schopnost zvládat dynamiku zatáček a kontrolovat auto tam, kde ostatní stále bojují s přilnavostí. Podle něj právě tato plynulost a rychlá adaptace na chování vozu dává Verstappenovi zásadní náskok před soupeři.
Lewis Hamilton odhalil, že páteční nezdar ve volném tréninku na Velkou cenu Španělska způsobil technický problém jeho monopostu SF-25, kvůli němuž přišel o přítlak. I přes frustraci z výkonu věří, že se Ferrari podaří vůz včas opravit a zbytek víkendu zvládne lépe.