Charles Leclerc přiznává, že výsledky Sauberu a výkonnost jejich monopostu C37 předčí jejich očekávání, která měli před sezónou 2018. Prozrazuje také, s jakým cílem půjdou do posledního letošního závodu.
Jednadvacetiletého mladíka tento týden čeká poslední start za švýcarský tým, poté přestoupí k Ferrari, kde si prohodí své místo s Kimim Räikkönenem. Naposledy v Brazílii dojel na sedmém místě jako nejlepší pilot ze "zbytku světa," což dokládá zlepšení Sauberu v průběhu sezóny, do které vstoupil jako jeden z nejpomalejších.
"Nemyslím si, že jsme čekali tak dobrý konec sezóny, když byl navíc vývojový program letošního vozu tak brzy ukončen. Takže to s týmem před příštím ročníkem rozhodně vypadá dobře, protože měli dost času na vývoj auta," hodnotí Leclerc.
Sauber se dostal v šampionátu dokonce před Toro Rosso a se 42 body je osmý, na sedmou nově zrozenou Force Indií ztrácí před poslední velkou cenou jen 6 bodů. Toro Rosso je za nimi o 9 bodů a podle Leclerca pro ně bude v Abú Zabí prioritou, aby skončili tam, kde jsou.
"Samozřejmě, že nebudeme hloupě riskovat, abychom získali jednu pozici, když jsou za námi. To rozhodně trochu změní náš přístup. Ale cíle zůstávají stejné - každý týden odvádět tu nejlepší možnou práci a samozřejmě je držet za sebou. Trochu se v některých situacích změníme," vysvětluje mladý Monačan, jenž se mezi piloty drží s 32 body na 14. příčce.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.