Šéf Red Bullu Christian Horner se po událostech ve Velké ceně Brazílie svého jezdce Maxe Verstappena zastává, emoce podle něj ke sportu přirozeně patří.
Holandského pilota v průběhu závodu z vedení vyřadil o kolo zpět jedoucí Ocon, což Maxe vytočilo. Po dojezdu do cíle si svého soupeře našel, aby si incident vyříkali, a přitom došlo i na menší postrkávání. Komisaři mu za to udělili trest: 2 dny veřejných prací, které mu zorganizuje FIA. Oba piloti se večer nakonec rozloučili podáním ruky.
"Ve Formuli 1 nechceme roboty. Piloti jimi nejsou, a ani to nechceme," říká Horner, podle kterého Verstappen nepřekročil únosnou mez. "Vidíme to v jiných sportech, že mezi hráči dochází ke kontaktům, a je to na rozhodčích, aby zasáhli a zvládli to. Nemyslím si, že by se to vymknulo z rukou."
View this post on Instagram👀😮😡🥊 In the blue corner... Max Verstappen . #F1 #Formula1 #BrazilGP #Brazil #MaxVerstappen #EstebanOcon #Verstappen #Ocon @maxverstappen1 @redbullracing
Video: Pošťuchování Verstappena s Oconem v boxech
"Nevím, jaká slova si vyměnili, a co tam Maxe vytočilo. Samozřejmě nechceme žádným způsobem přehlížet násilí, musíte ale pochopit, že jimi cloumají emoce. Kvůli nezodpovědnému manévru jezdce o kolo zpět jsme přišli o velkou cenu, Ocon to zkrátka vůbec nezvládl. Bylo to naprosto nezodpovědné závodit s Maxem," pokračuje šéf Red Bullu.
Verstappen startující až ze třetí řady na roštu si v závodě dokázal poradit s oběma Ferrari i Mercedesy, a jel si pro jisté vítězství, než došlo ke kontaktu z pilotem Force Indie snažícím se dostat do stejného kola jako lídr. Po něm skončil v hodinách s poškozeným vozem, podle Hornera mu "chyběla polovina podlahy." I když přišel o velkou porci přítlaku, znovu se na Hamiltona dotáhnul, ale předjet jej už nedokázal.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.