Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn po Velké ceně Brazílie zkritizoval chování Maxe Verstappena po dojezdu do boxů, kde nedokázal udržet emoce pod kontrolou. Ten se ale hájí tím, že jej Ocon svou slovní reakcí v boxech ke kontaktu vyprovokoval, původně si s ním chtěl o incidentu jen promluvit.
Holandský pilot byl sestřelen z vedení v závodě o kolo zpět jedoucím Estebanem Oconem, což jej hodně rozzlobilo. Do cíle pak dojel s poškozeným vozem na druhém místě za Lewisem Hamiltonem a šel si vše s pilotem Force Indie vyříkat. Přitom došlo na pošťuchování, za které mu komisaři udělili dva dny veřejně prospěšných prací pro Mezinárodní automobilovou federaci (FIA).
Verstappen poté uvedl, že si chtěl o incidentu se svým soupeřem pouze popovídat, i když mu původně v rádiu před dojezdem do cíle fyzickým kontaktem hrozil. Jenže k fyzickému kontaktu jej nakonec vyprovokoval sám Ocon svou reakcí. "Chtěl jsem za ním jen zajít a zeptat se ho, co se dělo, jak se něco takového může přihodit. On se mi jen vysmál do obličeje a řekl: 'Byl jsem rychlejší než ty.' Narazíte zkrátka na někoho, kdo se vám ani neomluví za to, co se přihodilo a reaguje úplně opačně," říká Max.
Jeho chování se ale nelíbí sportovnímu šéfovi F1: "Max si svůj hněv ventiloval v parc fermé, fyzicky kontaktoval Ocona. Nebyl to poučný pohled. Bylo to sice pochopitelné, ale nikoliv omluvitelné. Incident s Oconem byl krutým okamžikem. Max potom ukázal, že ve své kariéře udělal obrovský pokrok, ale stále nedokáže v těchto situacích udržet své emoce pod kontrolou, což je dalším klíčovým krokem."
"Nicméně přesto nesmíme zapomínat, že je stále velmi mladý. I když jeho chování nebylo omluvitelné, všichni chápeme, jakou frustraci pociťoval po incidentu a znovu na konci závodu. Jeho výsledek by neměl nikterak zastřít úžasný výkon Holanďana," pokračuje Brawn.
"Nakonec se každý den nevidí, že předjedete dvě Ferrari a dva Mercedesy. Za posledních 10 let nikdo nevyhrál Velkou cenu Brazílie z horší než ze druhé řady, ale Max tomu byl v neděli hodně blízko. Jsem si jistý tím, že se Max poučí z toho, co se stalo, a že to všechno včetně trestu přispěje k jeho vývoji jakožto jezdce i muže," dodává 63letý Angličan.
Tweety s videi dokraslující tento příběh:
Fly-on-the-wall time... #BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/n7G2q2OQTY
— Formula 1 (@F1) November 11, 2018One incident, two very different views #BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/8zcMPcSvvJ
— Formula 1 (@F1) November 11, 2018High drama after the chequered flag in Brazil on Sunday...#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/FLR86HC3Ou
— Formula 1 (@F1) November 12, 2018From 🤬 ➡️ 🤝After tensions boiled over in Brazil, @Max33Verstappen and @OconEsteban make their peace 👀#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/8k8oiDgd8C
— Formula 1 (@F1) November 12, 2018
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.