Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn po Velké ceně Brazílie zkritizoval chování Maxe Verstappena po dojezdu do boxů, kde nedokázal udržet emoce pod kontrolou. Ten se ale hájí tím, že jej Ocon svou slovní reakcí v boxech ke kontaktu vyprovokoval, původně si s ním chtěl o incidentu jen promluvit.
Holandský pilot byl sestřelen z vedení v závodě o kolo zpět jedoucím Estebanem Oconem, což jej hodně rozzlobilo. Do cíle pak dojel s poškozeným vozem na druhém místě za Lewisem Hamiltonem a šel si vše s pilotem Force Indie vyříkat. Přitom došlo na pošťuchování, za které mu komisaři udělili dva dny veřejně prospěšných prací pro Mezinárodní automobilovou federaci (FIA).
Verstappen poté uvedl, že si chtěl o incidentu se svým soupeřem pouze popovídat, i když mu původně v rádiu před dojezdem do cíle fyzickým kontaktem hrozil. Jenže k fyzickému kontaktu jej nakonec vyprovokoval sám Ocon svou reakcí. "Chtěl jsem za ním jen zajít a zeptat se ho, co se dělo, jak se něco takového může přihodit. On se mi jen vysmál do obličeje a řekl: 'Byl jsem rychlejší než ty.' Narazíte zkrátka na někoho, kdo se vám ani neomluví za to, co se přihodilo a reaguje úplně opačně," říká Max.
Jeho chování se ale nelíbí sportovnímu šéfovi F1: "Max si svůj hněv ventiloval v parc fermé, fyzicky kontaktoval Ocona. Nebyl to poučný pohled. Bylo to sice pochopitelné, ale nikoliv omluvitelné. Incident s Oconem byl krutým okamžikem. Max potom ukázal, že ve své kariéře udělal obrovský pokrok, ale stále nedokáže v těchto situacích udržet své emoce pod kontrolou, což je dalším klíčovým krokem."
"Nicméně přesto nesmíme zapomínat, že je stále velmi mladý. I když jeho chování nebylo omluvitelné, všichni chápeme, jakou frustraci pociťoval po incidentu a znovu na konci závodu. Jeho výsledek by neměl nikterak zastřít úžasný výkon Holanďana," pokračuje Brawn.
"Nakonec se každý den nevidí, že předjedete dvě Ferrari a dva Mercedesy. Za posledních 10 let nikdo nevyhrál Velkou cenu Brazílie z horší než ze druhé řady, ale Max tomu byl v neděli hodně blízko. Jsem si jistý tím, že se Max poučí z toho, co se stalo, a že to všechno včetně trestu přispěje k jeho vývoji jakožto jezdce i muže," dodává 63letý Angličan.
Tweety s videi dokraslující tento příběh:
Fly-on-the-wall time... #BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/n7G2q2OQTY
— Formula 1 (@F1) November 11, 2018One incident, two very different views #BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/8zcMPcSvvJ
— Formula 1 (@F1) November 11, 2018High drama after the chequered flag in Brazil on Sunday...#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/FLR86HC3Ou
— Formula 1 (@F1) November 12, 2018From 🤬 ➡️ 🤝After tensions boiled over in Brazil, @Max33Verstappen and @OconEsteban make their peace 👀#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/8k8oiDgd8C
— Formula 1 (@F1) November 12, 2018
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.