"Nikdy nebudu fanouškem Formule E, je pomalejší než Formule Ford," říká Hamilton

Lewis Hamilton na pódiu po GP Brazílie 2018
Lewis Hamilton na pódiu po GP Brazílie 2018, foto: Mercedes AMG F1 Team
Petr Hlawiczka 12. listopadu 2018 06:35
Sdílej:

Lewis Hamilton není žádným nadšencem Formule E, která jej vůbec nezajímá. Navíc je podle něj příliš pomalá.

Po vítězství v Brazílii se mezi novináři vyjádřil k Formuli E, v níž zkouší štěstí řada jezdců po odchodu z F1: "Je to těžké, protože se dostávám do konfliktu. Plyny, které vypouští naše auta, klimatu a světu moc nepomáhají, což mi na jednu stranu dělá starosti, ale na druhou stranu jsem jakožto fanoušek závodění benzínovým nadšencem."

"Nikdy nepřijde doba, kdy bych se stal fanouškem elektřiny. Doufám, že alespoň v mém životě, vždy půjde o benzínová auta s alespoň nějakým motorem tvaru V, s nějakou hladinou zvuku," pokračuje Hamilton, kterého Formule E vůbec neláká.

"Myslím, že to, co Formule E, je skvělé a že jde o dobrý začátek. Je to výtečné vidět všechny ty špičkové značky - Audi, BMW, Mercedes - jak hodně investují, protože obzvlášť na cestách, každý den vidíte provoz tisíce a tisíce aut, jako například tady [v Brazílii]."

"Je to stejné ve všech zemích, kam přijedete. Čím dřív se tedy zbavíme většiny těchto aut a přeměníme je na hybridy, tak to podle mě způsobí ohromný rozdíl. Ale na světě existuje spousta věcí, které bychom pomocí byznysu mohli změnit, abychom s těmito emisemi pomohli," domnívá se pilot Mercedesu, který včera získal pátý konstruktérský titul v řadě za sebou.

"Ale nemyslím si, že někdy budete porovnávat Formuli 1 a Formuli E. Možná za pět, deset let. Jenže technologie, kterou máme, je mnohem pokročilejší než ta jejich. A momentálně jsou pomalejší než Formule Ford, takže musí ujít ještě dlouhou cestu, než se dostanou na rychlost vozu F1.

Nevím, jestli to jej jejich cílem, nicméně to podle mě je fakt působivé. Díval jsem se na jejich auta na sociálních médiích a vypadají celkem dobře, takže jim přeji vše nejlepší a těším se na jejich další pokroky," dodává pětinásobný mistr světa Formule 1.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.