Lewis Hamilton není žádným nadšencem Formule E, která jej vůbec nezajímá. Navíc je podle něj příliš pomalá.
Po vítězství v Brazílii se mezi novináři vyjádřil k Formuli E, v níž zkouší štěstí řada jezdců po odchodu z F1: "Je to těžké, protože se dostávám do konfliktu. Plyny, které vypouští naše auta, klimatu a světu moc nepomáhají, což mi na jednu stranu dělá starosti, ale na druhou stranu jsem jakožto fanoušek závodění benzínovým nadšencem."
"Nikdy nepřijde doba, kdy bych se stal fanouškem elektřiny. Doufám, že alespoň v mém životě, vždy půjde o benzínová auta s alespoň nějakým motorem tvaru V, s nějakou hladinou zvuku," pokračuje Hamilton, kterého Formule E vůbec neláká.
"Myslím, že to, co Formule E, je skvělé a že jde o dobrý začátek. Je to výtečné vidět všechny ty špičkové značky - Audi, BMW, Mercedes - jak hodně investují, protože obzvlášť na cestách, každý den vidíte provoz tisíce a tisíce aut, jako například tady [v Brazílii]."
"Je to stejné ve všech zemích, kam přijedete. Čím dřív se tedy zbavíme většiny těchto aut a přeměníme je na hybridy, tak to podle mě způsobí ohromný rozdíl. Ale na světě existuje spousta věcí, které bychom pomocí byznysu mohli změnit, abychom s těmito emisemi pomohli," domnívá se pilot Mercedesu, který včera získal pátý konstruktérský titul v řadě za sebou.
"Ale nemyslím si, že někdy budete porovnávat Formuli 1 a Formuli E. Možná za pět, deset let. Jenže technologie, kterou máme, je mnohem pokročilejší než ta jejich. A momentálně jsou pomalejší než Formule Ford, takže musí ujít ještě dlouhou cestu, než se dostanou na rychlost vozu F1.
Nevím, jestli to jej jejich cílem, nicméně to podle mě je fakt působivé. Díval jsem se na jejich auta na sociálních médiích a vypadají celkem dobře, takže jim přeji vše nejlepší a těším se na jejich další pokroky," dodává pětinásobný mistr světa Formule 1.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.