INTERLAGOS - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jakých rychlostí a časů v jednotlivých sektorech okruhu dosahovali piloti v kvalifikaci a jaké strategie můžeme očekávat ve Velké ceně Brazílie?
Interlagos je krátkým okruhem, jehož první sektor obsahuje pomalá Sennova esíčka a třetí velmi rychlou zatáčku, kde bude v závodu začínat první DRS zóna, která byla letos o 100 metrů prodloužena.
Na zadní rovince začíná před čtvrtou druhý, technický sektor vyžadující maximální přítlak. Krom úvodní rychlejší pasáže obsahuje sérii velmi pomalých zákrut.
Třetí sektor tvoří krom 12. středně rychlé zatáčky, z níž je důležitý dobrý výjezd, již pouze dlouhá rovinka, kde se uplatní co nejnižší odpor.
Místo měření maximálních rychlostí (tzv. speed trap) se nachází příliš blízko první zatáčky (pouze 90 metrů před ní). Piloti v něm již začínají brzdit, proto maximální rychlosti na konci třetího sektoru občas bývají o něco vyšší, což odhaluje to, kdo začíná nejdříve brzdit před první zatáčkou. Ještě vyšších rychlostí někdy dosahují po aktivaci DRS na konci 1. sektoru.
Video: Nejrychlejší kvalifikační kolo Lewise HamiltonaOnboard video: Rekordní kolo Lewise Hamiltona
Hamilton si dnes za proměnlivých podmínek dojel pro další rekord okruhu (1:07,281 min) své 82. pole-position své kariéry, Mercedes jich díky jeho výkonu dosáhl rovnou stovku. Předvedl nejrychlejší druhý i třetí sektor, v němž dosáhl stejného času (15,601) jako jeho největší soupeř z Ferrari, kolo se mu ale nepodařilo poskládat dohromady - sám přiznal, že se mu úplně nepovedlo, na vítězství nicméně stačilo.
Dnes bych jinak výbornému Lewisovi vytkl snad jen to, že se párkrát po trati motal jako slon na ledě a překážel soupeřům v jejich rychlých kolech. Úmysl v tom ale nebyl a komisaři ho za to nakonec trestat nebudou.
Vettel toho na dráze nechal ještě více, v součtu sektoru za Hamiltonem zaostal jen o 38 tisícin. Ferrari je na tom v závodě obvykle lépe, včera se mu ale super-měkká směs drolila více než Mercedesu, přesto budeme svědky napínavého duelu.
Bottas třetím místem a podobnou převahou nad Räikkönenem potvrdil, že na tom dnes byl Mercedes o chloupek lépe, trochu ztrácel jen v prvním sektoru.
Piloti Red Bullu sice včera začali nejlépe, ale dnes na špičku ztráceli kolem půl sekundy. Verstappenovi i Ricciardovi se v Q3 podařilo dát dohromady své nejlepší sektory do jednoho kola, přesto na více než na třetí řadu pomýšlet nemohli. Vozy poháněné Renaulty se sestupem z vysoko položeného Mexika ztratily, rakouský tým proti předchozí kvalifikaci nejvíce (+0,89 % výkonnosti).
Výbornými časy překvapily Saubery: Ericsson bude startovat ze šestého místa. Leclerc předvedl parádní výkon v Q2, kdy za deště již všichni kvůli sílicímu dešti zůstávali v garáži. On si sám poručil ještě jedno kolo a vyřadil desátého Magnussena - viz video.
Na rovinkách byl dnes nejrychlejší Hamilton s Mercedesem - 336,5 km/h. Vettel s Ferrari na něj na speed trapu ztrácel 2,5 km/h, Gasly poháněný Hondou citelných 12 km/h a Ricciardo s Red Bullem využívajícím motor Renault 12,6 km/h. Nejpomalejší Alonso se s McLarenem nedokázal dostat přes 318,3 km/h.
Pneumatiky a strategieZ Q1 postoupili všichni na super-měkkých pneumatikách, pouze piloti Ferrari, Mercedesu a Red Bullu to zvládli na měkkých. V Q2 se totéž podařilo už jen Ferrari, jeho piloti tedy budou mít zítra možnost odjet delší první stint a větší volnost při volbě strategií.
Pro zítřek se jako nejvýhodnější dle simulací jeví jednozastávková strategie: začátek na měkké směsi s přechodem na středně-tvrdou po 34 kolech, popř. start na super-měkké a po 27 kolech přezutí na středně-tvrdou směs. Má být ale tepleji než v předchozích dvou dnech, což může mít pro týmy nečekaný dopad, proto se Ferrari může vyplatit větší flexibilita.
Super-měkké pneumatiky degradují rychlostí 0,08 s/kolo, měkké jsou sice o 0,5 s/kolo pomalejší, ale degradují o něco pomaleji: 0,06 s/kolo, středně-tvrdá směs pak jen o 0,01 s/kolo.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.