INTERLAGOS - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jakých rychlostí a časů v jednotlivých sektorech okruhu dosahovali piloti v kvalifikaci a jaké strategie můžeme očekávat ve Velké ceně Brazílie?
Interlagos je krátkým okruhem, jehož první sektor obsahuje pomalá Sennova esíčka a třetí velmi rychlou zatáčku, kde bude v závodu začínat první DRS zóna, která byla letos o 100 metrů prodloužena.
Na zadní rovince začíná před čtvrtou druhý, technický sektor vyžadující maximální přítlak. Krom úvodní rychlejší pasáže obsahuje sérii velmi pomalých zákrut.
Třetí sektor tvoří krom 12. středně rychlé zatáčky, z níž je důležitý dobrý výjezd, již pouze dlouhá rovinka, kde se uplatní co nejnižší odpor.
Místo měření maximálních rychlostí (tzv. speed trap) se nachází příliš blízko první zatáčky (pouze 90 metrů před ní). Piloti v něm již začínají brzdit, proto maximální rychlosti na konci třetího sektoru občas bývají o něco vyšší, což odhaluje to, kdo začíná nejdříve brzdit před první zatáčkou. Ještě vyšších rychlostí někdy dosahují po aktivaci DRS na konci 1. sektoru.
Video: Nejrychlejší kvalifikační kolo Lewise HamiltonaOnboard video: Rekordní kolo Lewise Hamiltona
Hamilton si dnes za proměnlivých podmínek dojel pro další rekord okruhu (1:07,281 min) své 82. pole-position své kariéry, Mercedes jich díky jeho výkonu dosáhl rovnou stovku. Předvedl nejrychlejší druhý i třetí sektor, v němž dosáhl stejného času (15,601) jako jeho největší soupeř z Ferrari, kolo se mu ale nepodařilo poskládat dohromady - sám přiznal, že se mu úplně nepovedlo, na vítězství nicméně stačilo.
Dnes bych jinak výbornému Lewisovi vytkl snad jen to, že se párkrát po trati motal jako slon na ledě a překážel soupeřům v jejich rychlých kolech. Úmysl v tom ale nebyl a komisaři ho za to nakonec trestat nebudou.
Vettel toho na dráze nechal ještě více, v součtu sektoru za Hamiltonem zaostal jen o 38 tisícin. Ferrari je na tom v závodě obvykle lépe, včera se mu ale super-měkká směs drolila více než Mercedesu, přesto budeme svědky napínavého duelu.
Bottas třetím místem a podobnou převahou nad Räikkönenem potvrdil, že na tom dnes byl Mercedes o chloupek lépe, trochu ztrácel jen v prvním sektoru.
Piloti Red Bullu sice včera začali nejlépe, ale dnes na špičku ztráceli kolem půl sekundy. Verstappenovi i Ricciardovi se v Q3 podařilo dát dohromady své nejlepší sektory do jednoho kola, přesto na více než na třetí řadu pomýšlet nemohli. Vozy poháněné Renaulty se sestupem z vysoko položeného Mexika ztratily, rakouský tým proti předchozí kvalifikaci nejvíce (+0,89 % výkonnosti).
Výbornými časy překvapily Saubery: Ericsson bude startovat ze šestého místa. Leclerc předvedl parádní výkon v Q2, kdy za deště již všichni kvůli sílicímu dešti zůstávali v garáži. On si sám poručil ještě jedno kolo a vyřadil desátého Magnussena - viz video.
Na rovinkách byl dnes nejrychlejší Hamilton s Mercedesem - 336,5 km/h. Vettel s Ferrari na něj na speed trapu ztrácel 2,5 km/h, Gasly poháněný Hondou citelných 12 km/h a Ricciardo s Red Bullem využívajícím motor Renault 12,6 km/h. Nejpomalejší Alonso se s McLarenem nedokázal dostat přes 318,3 km/h.
Pneumatiky a strategieZ Q1 postoupili všichni na super-měkkých pneumatikách, pouze piloti Ferrari, Mercedesu a Red Bullu to zvládli na měkkých. V Q2 se totéž podařilo už jen Ferrari, jeho piloti tedy budou mít zítra možnost odjet delší první stint a větší volnost při volbě strategií.
Pro zítřek se jako nejvýhodnější dle simulací jeví jednozastávková strategie: začátek na měkké směsi s přechodem na středně-tvrdou po 34 kolech, popř. start na super-měkké a po 27 kolech přezutí na středně-tvrdou směs. Má být ale tepleji než v předchozích dvou dnech, což může mít pro týmy nečekaný dopad, proto se Ferrari může vyplatit větší flexibilita.
Super-měkké pneumatiky degradují rychlostí 0,08 s/kolo, měkké jsou sice o 0,5 s/kolo pomalejší, ale degradují o něco pomaleji: 0,06 s/kolo, středně-tvrdá směs pak jen o 0,01 s/kolo.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.